Co to jest ogród?

11. Data: 2001-01-12 10:15:31

Temat: Re: Co to jest ogród?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AO <s...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:93la64$i61$...@n...tpi.pl...
> I ja dorzuce swoje trzy grosze do tej dyskusji.
> Moim zdaniem [...] w ogrodach, ktore zreszta chroni sie
> wlasnie ogrodzeniem, w celu ochrony wlasnej pracy czlowieka. Czasem
ogrod
> moze stac sie parkiem i odwrotnie, zajmujac te sama powierzchnie.
Czyli jeśli "ogrodzę" OGRÓD "parkanem" to będę mieć PARK? ;-)))
Takim dowodem na to przemienność funkcji jest Ogród Krasińskich w Wawie.
Kiedyś z pewnością był Ogrodem z czynnymi fontannami, klomby kwiatowe
[dywany] i żeby było weselej był ogrodzony kutym parkanem, bardzo ładnym.
Ale komuś to przeszkadzało [pod pozorem braku pieniędzy na konserwację]
zdemontowano wszystko (ciekawe gdzie to zabrano) łącznie z rzeźbami,
pozostały nędzne murowane resztki. Po stracie parkanu Ogród zamienił się w
park. Z fontann i klombów pozostały nędzne resztki a wyasfaltowane alejki
stwarzają poczucie komfortu szczególnie latem. :-(((
Pozdrawiam, Jerzy.

12. Data: 2001-01-13 20:55:07

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> park. Z fontann i klombów pozostały nędzne resztki a wyasfaltowane alejki
> stwarzają poczucie komfortu szczególnie latem. :-(((

Cos w tym rodzaju, asfalt okazuje sie widac latwiejszy w pielegnacji ;-)

Andrzej Opejda

13. Data: 2001-01-16 20:25:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93iggu$qj6$...@n...onet.pl...
> Witam (-:))
> W Kurniku to park czy ogród?
Wczoraj czy dzisiaj?

> Jacek zamieścił piękne zdjęcia "uroczyska" ze Śląska, to to pozostałości
parku czy ogrodu?
Jacku, sam powiedz ;-)))

> W Mosznej pod Opolem, to park czy ogród?
> Jeżeli nasadzenia były tworzone tylko z drzew i krzewów, to park czy
ogród?
A co przypomina, bo mam wrażenie, że zaczęło się od ogrodu.

> Cały Śląsk, w tym dolny i opolski pełen jest przykładów niespójności
definicji
> Jerzego.
To była tylko próba, i w dodatku celowo pokręcona. ;-)))
Tak na prawdę na początku był ogród, teren ogrodzony. Związany z domem,
służył właśnie określonej produkcji a później i wypoczynkowi, spełniał
funkcje ozdobne.
Wielkie ogrody zaczęto nazywać parkami (i wcale na początku nie były to
tereny ukształtowane na wzór naturalnego krajobrazu). ;-)))

> A w ogóle po co definiować, czy tylko po to aby zawężać pojęcia.
Bynajmniej, aby poszerzać horyzonty i wzajemnie się dogadywać.

> Potem i tak, jak we wszystkich dziedzinach, rodzą się wyjątki i
wprowadzają
> zamieszanie.
;-)))
Na tym można się doktoryzować albo i uzyskać profesurę.

> Zakładajmy, opisujmy, wypoczywajmy i nie definiujmy.
Ale co mamy zakładać! Zdefiniuj! ;-)))

> Czyńmy to w czym się realizujemy i to określajmy
> swoją naturą, obojętnie czy w wyniku naszej realizacji
> powstanie park, ogród, działka czy jeszcze co innego.
Ogródki? Zieleńce?
Tylko czym to się je? Jestem za tym aby wiedzieć o czym się mówi.

[...]
Pozdr. Jerzy

Araukaria.
KOSZULKI T-SHIRT ZA DARMO