Re: Co to jest opętanie? [było: Co to jest anhedonia ?]

From: adamoxx1 <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co to jest opętanie? [było: Co to jest anhedonia ?]
Date: Fri, 18 Dec 2009 16:25:05 +0100

cbnet pisze:
> Jeśli to prawda, że człowieka może opętać demon i wykorzystywać
> jego potencjał (tak jak pokazują w niektórych filmach), to główny
> ciężar komunikacji pomiędzy demonem i jego sługą będzie dotyczył
> czegoś w rodzaju pozornie oderwanych od kontekstu ~wizji, oraz
> odczuć prezentujących to wszystko czego demon sobie życzy, czego
> pragnie.
>
> Wtedy sługa odbierając te życzenia odnajduje w sobie bardzo
> sugestywne obrazy i odczucia adresowane do otoczenia.
> Czasem jakieś totalnie chore, makabryczne, ale nie tylko takie.

> [...]
To było pytanie dotyczące globa, nie redarta i jego tekstów.
Pytałem globa, dlaczego przejmuje się i walczy z tym, że ktoś doprawia
mu gębę. Zamiast skupić się na sobie, skupia się bardziej na tym czy
otoczenie odbiera go na pewno tak, jak on sobie tego by życzył.

--
"Trzy potęgi rządzą światem: głupota, strach i chciwość."