Re: Co to są zimne poty?

1. Data: 2016-02-09 15:58:00

Temat: Re: Co to są zimne poty?
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.09.2015 o 19:48, Stokrotka pisze:
> Idzie mi nie o to , że człowiek czuje się jakby się pocił na zimno,
> ale o to skąd one się biorą. Na czym to polega.
> No bo, jak człowiek się poci normalnie, to wiadomo po co:
> żeby woda parując oziębiła ciało, żeby także wydalić cos tam z organizmu
> itp.
> A zimne poty po co i skąd?

Zimne poty powstają w sytuacji gdy silnie się spocisz np. z powodu
gorączki i ona gwałtownie ustąpi.
Wtedy wcześniej wydzielony pot ochładza się dając nieprzyjemne uczucie
wilgoci i chłodu. Generalnie oznacza to ustąpienie choroby (lub innego
czynnika - wysiłek etc.).
Ja w takiej sytuacji zmieniam odzież na suchą i tyle.
Z pewnością jest też cel biologiczny takiego pocenia, ale to już może w
innym wątku.

--
Wiesiaczek (dziś z ??????a - Białoruś)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

2. Data: 2016-02-11 14:51:53

Od: h...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Zimne poty powstają w wyniku wyrzutu katecholamin jak np we wstrząsie, czy zawałem
mięśnia sercowego. Pocenie przy gorączce ma zupełnie inny mechanizm - pojawiające sie
krople potu niejako pobierają energię cieplna z organizmu -> parują a tym samym
obniżają temperaturę ustroju.

Z powazaniem Hexenmilch

3. Data: 2016-02-12 16:26:32

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>mechanizm - pojawiające sie krople potu niejako pobierają energię >cieplna
>z organizmu -> parują a tym samym obniżają temperaturę ustroju.

A co to jest katecholamin?

4. Data: 2016-02-12 18:22:06

Od: doktór potwór <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Katecholaminy=aminy biogenne -> hormony rdzenia nadnerczy: adrenalina, noradrenalina.

5. Data: 2016-02-12 19:34:22

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>mechanizm - pojawiające sie krople potu niejako pobierają energię >cieplna
>z organizmu -> parują a tym samym obniżają temperaturę ustroju.

To ze stresu nie można się spocić "na ciepło"?
I w takim razie po co są zimne poty?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2016-02-13 00:07:48

Od: doktór potwór <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wtorna reakcja na katecholaminy które centralizując krążenie obkurczają naczynia
skórne.

7. Data: 2016-02-13 04:14:19

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-12 o 19:34, Stokrotka pisze:

> To ze stresu nie można się spocić "na ciepło"?
> I w takim razie po co są zimne poty?

Bo p[rzechodzisz menopauzę. Ponadto sprawdź tarczycę.

--
animka

8. Data: 2016-02-13 13:34:15

Od: doktór potwór <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W menopauzie występują uczucie gorąca;) a w nadczynnosci tarczycy skóra jest
delikatna, ciepła i wilgotna.

9. Data: 2016-02-13 18:42:20

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo p[rzechodzisz menopauzę. Ponadto sprawdź tarczycę.

Zime poty nie są od menopauzy.
Zime poty ludzie mają jak ktoś napisał wcześniej w sytuacji stresu,
albo można sie na zimno pocić z zimna, tego też nie rozumiem, ale bywa tak.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Re: krem Nivea - aluminium, inne kremy - parabeny... - co używać?
Re: krem Nivea - aluminium, inne kremy - parabeny... - co używać?
Operacja żołądka i dwunastnicy
Re: Opłaty za leki ze zniżką
Re: Wszyscy zdrowi? Po świętah? Dziwne.