Co wyżarło ryby w oczku wodnym?

1. Data: 2020-05-10 23:14:26

Temat: Co wyżarło ryby w oczku wodnym?
Od: Nikt Ważny <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś lub ktoś ogołocił moje oczko wodne z rybek. Miałem w ubiegłym roku
pojedyncze przypadki, ale to kotek sobie polował.Teraz zniknęły
wszystkie ponad 20 sztuk. Prawie niemożliwe że był to człowiek, bo
miałem kilka gatunków, które umiały sie chronić przed człowiekiem. Teraz
zniknęły wszystkie, Czy to może być sprawka kuny, może inny zwierzak?

2. Data: 2020-05-11 15:36:05

Temat: Re: Co wyżarło ryby w oczku wodnym?
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.05.2020 o 23:14, Nikt Ważny pisze:

> [...]
> chronić przed człowiekiem. Teraz zniknęły wszystkie, Czy to może być sprawka kuny,

Czapla.

Czapla stara, jak to bywa,
Trochę ślepa, trochę krzywa,
Gdy już ryb łowić nie mogła,
Na taki się koncept wzmogła.
Rzekła rybom: "Wy nie wiecie,
A tu o was idzie przecie".
Więc wiedzieć chciały,
Czego się obawiać miały.
"Wczora
Z wieczora
Wysłuchałam, jak rybacy
Rozmawiali: wiele pracy
Łowić wędką lub więcierzem;
Spuśćmy staw, wszystkie zabierzem,
Nie będą mieć otuchy,
Skoro staw będzie suchy."
Ryby w płacz, a czapla na to:
"Boleję nad waszą stratą,
Lecz można temu zaradzić,
I gdzie indziej was osadzić;
Jest tu drugi staw blisko,
Tam obierzecie siedlisko,
Chociaż pierwszy wysuszą,
Z drugiego was nie ruszą".
"Więc nas przenieś!" - rzekły ryby.
Wzdrygnęła się czapla niby;
Dała się na koniec użyć,
Zaczęła służyć.
Brała jedną po drugiej w pysk, niby nieść mając
I tak pomału zjadając...

Masz tam drugie oczko blisko?

3. Data: 2020-05-11 19:56:37

Od: Nikt Ważny <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.05.2020 o 15:36, collie pisze:

> [...]
> Nie będą mieć otuchy,
> Skoro staw będzie suchy."
> Ryby w płacz, a czapla na to:
> "Boleję nad waszą stratą,
> Lecz można temu zaradzić,
> I gdzie indziej was osadzić;
> Jest tu drugi staw blisko,
> Tam obierzecie siedlisko,
> Chociaż pierwszy wysuszą,
> Z drugiego was nie ruszą".
> "Więc nas przenieś!" - rzekły ryby.
> Wzdrygnęła się czapla niby;
> Dała się na koniec użyć,
> Zaczęła służyć.
> Brała jedną po drugiej w pysk, niby nieść mając

Raczej nie. czapla to duzy ptak, u mnie wróble szpaki sroki i gołębie
sąsiada lataja i fruwają

4. Data: 2020-05-12 15:30:05

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.05.2020 o 19:56, Nikt Ważny pisze:

> Raczej nie. czapla to duzy ptak, u mnie wróble szpaki sroki i gołębie sąsiada
> lataja i fruwają

To może kaczka-dziwaczka?

Nad rzeczką opodal krzaczka,
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki,
Robiła piesze wycieczki...

Nad oczko? Na ryby?
https://zapodaj.net/02ab6b96f54fe.jpg.html

5. Data: 2020-05-13 08:39:19

Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miałem kilka gatunków, które umiały sie chronić przed człowiekiem.
> Teraz zniknęły wszystkie, Czy to może być sprawka kuny, może inny

O ile w pobliżu są jakieś większe akweny wodne to sprawcą może być
wydra. Jednak czapla najbardziej prawdopodobna.

6. Data: 2020-05-13 09:20:24

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.05.2020 o 8:39, Trybun pisze:

> O ile w pobliżu są jakieś większe akweny wodne to sprawcą może być wydra. Jednak
> czapla najbardziej prawdopodobna.

A kaczka to pies? Krzyżówka małe rybki łyka jak pelikan.
I gdy jeszcze dołączy urodzony morderca tzw. wychodzący,
to rybki w oczku mogą się już tylko modlić...
https://zapodaj.net/834d42743973d.jpg.html

7. Data: 2020-05-13 13:58:09

Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.05.2020 o 09:20, collie pisze:

> A kaczka to pies? Krzyżówka małe rybki łyka jak pelikan.
> I gdy jeszcze dołączy urodzony morderca tzw. wychodzący,
> to rybki w oczku mogą się już tylko modlić...
> https://zapodaj.net/834d42743973d.jpg.html

Kaczka to tylko taki okazyjny rybożer, natomiast czapla potrafi wydusić
ryby do ostatniej i to z akwenów większych niż oczko.

8. Data: 2020-05-13 15:57:57

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.05.2020 o 13:58, Trybun pisze:

> Kaczka to tylko taki okazyjny rybożer, natomiast czapla potrafi wydusić ryby do
> ostatniej i to z akwenów większych niż oczko.

No dobra, to jeszcze powiedz, kiedy ostatni raz widziałeś
żywą czaplę, a kiedy - żywą krzyżówkę? Bo ja żywą czaplę
oglądałem ostatni raz dzieckiem jeszcze będąc, a kaczki
i kaczory za przeproszeniem oglądam rok w rok, gdy idę
z psami na spacer nad rzekę.

9. Data: 2020-05-14 07:46:54

Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.05.2020 o 15:57, collie pisze:

> [...]
> oglądałem ostatni raz dzieckiem jeszcze będąc, a kaczki
> i kaczory za przeproszeniem oglądam rok w rok, gdy idę

Praktycznie co dzień widzę czaple, oczywiście szare, bo białe to
praktycznie tylko jesienią. Jedna uwaga - kaczka krzyżówka to raczej
wyżeranie z oczka zaczęłaby od strony flory  a nie fauny.

10. Data: 2020-05-14 23:20:52

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oglądałem ostatni raz dzieckiem jeszcze będąc, a kaczki
> i kaczory za przeproszeniem oglądam rok w rok, gdy idę

Czaple widuję regularnie. A wczoraj dwie przelatywały niemal nad moją
głową. Strasznie przy tym wrzeszcząc.

Mieszkam na obrzeżach dużego miasta.

Ewa

otwory i potwory