Co źreć na wzrok?

31. Data: 2006-03-28 19:54:30

Temat: Re: Co źreć na wzrok?
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. Odnosi się do innego denotatu, a nawet desygnatu.
Nie rozumiem tych słów. Szacunek do rozmówcy wymaga używania języka dla niego
zrozumiałego.

> Oczy to organ, zmysł to zdolność odbierania pewnych bodźców,
> a więc rekacje zachodzące na drodze receptor-mózg.
NIE. NIE. NIE. Wzrok to nie tylko reakcje receptor - mózg. Wzrok bez receptora
jest niesprawny. NIE MASZ RACJI.

> Pojęcie "wzrok" może być ewentualnie jednym ogniwem w izotopowym
> łańcuchu spójności z "oczami",
Przeczytaj dokłądnie definicję ze słownika, zrozum, i dopiero wtedy się
wypowiadaj.

> ale jedno pojęcie nie zawiera się w drugim.
Z definicji słownika PWN wynika, że ___zawiera się___.

> forum medyczne, więc należałoby zajrzeć do słownika medycznego.
NIe, bo pyta pacjen, w szacunek do niego wymaga porozumiewania się z nim
językiem powszechnym ,polskim, a nie medycznym.

> słowniki a mentalna wiedza człowieka to dwie różne rzeczy. Żaden słownik nie
> dyktuje rozumienia słów członkom pewnej społeczności językowej - jest zapisem
> funkcjonujących w danej wspólnocie wyrażeń, leksemów, zwrotó razeologicznych.
> Więc żaden słownik górą.
Ty tworzysz własne znaczenie słów. Inne od obowiązujących powszechnie norm ,
opisanych w słowniku.
Tworzysz własny oderwany od rzeczywistości świat znaczenia słów.
To się nazywa schizofremia.

> Trochę inaczej jest z wiedzą fachową, która często
> wchodzi w zakres wiedzy ogólnej - jak z tym nieszczęsnym "wzrokiem/oczyma".
> Przecztaj pierwszy post, Stokrotko - "żrący" autor odnosi sie do swojej
> dalekowzroczności, a więc do wady wzroku.
Nie autora ubolewa nad tym, że ślepnie, ona nie tylko pisze o
dalekowazroczności, nie możesz więc zawężać jej problemów.

> To specjalista w swojej dziedzinie, udowodnił to tutaj już niejednokrotnie
Ja obserwując go widzę, że wielokrotnie udowodnił swoją zarozumiałość i
arogancję w stosunku do pacjentów.

> taki wniosek jest więc sprzeczny z logiką.
Jeśli lekarz daje szkodliwe zalecenia, to jego wiedza JEST GÓWNO WARTA.

> Ty bardzo szybko przechodzisz od rzeczowej argumentacji do ataków ad
personam,
NIE. JA wymagam przyzania się do błędu, lub przynajmniej nie kontynuowania go,
nie upierania się przy własnym błędzie jak TY i CACUS.
JAk źródła mówią co innego (słownik) tym gorzyej dla źródeł, według waszej
logiki.
A wy ze swojego zrozumialstwa świadomie tkwicie w błędziei powielacie go .

32. Data: 2006-03-28 20:10:05

Od: "atupaj" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiem tych słów. Szacunek do rozmówcy wymaga używania języka dla niego
> zrozumiałego.
skąd mam wiedzieć, jaki język jest dla Ciebie zrozumiały? Wyrazem mojego
szacunku było założenie, że zrozumiesz słowa, jakich używam. Ponadto
udowodniłaś już, że potrafisz posługiwać się słownikiem - więc seredecznie
polecam.

> NIE. NIE. NIE. Wzrok to nie tylko reakcje receptor - mózg. Wzrok bez
receptora
> jest niesprawny. NIE MASZ RACJI.
Tak samo jak bez mózgu ;-) nie krzycz na mnie. A wzrok i oczy to nie to samo,
pojęcia te nie pokrywają się, nie zawierają w sobie, jak ptak i kafka np.

> Przeczytaj dokłądnie definicję ze słownika, zrozum, i dopiero wtedy się
> wypowiadaj.
próbowałaś już udowodnić lekarzowi, że głupi jest i bzdury gada - teraz
będziesz jeszcze udowadniać językoznawcy, że też głupi jest i bzdury gada ;-)

> Z definicji słownika PWN wynika, że ___zawiera się___.
to, że jedną rzecz tłumaczymy przez drugą, nie znaczy, że jedna zawiera się w
drugiej. Zawieranie się określane jest na zasadzie relacji pojęcie-przykład.

> NIe, bo pyta pacjen, w szacunek do niego wymaga porozumiewania się z nim
> językiem powszechnym ,polskim, a nie medycznym.
Rany, w którym miejscu casus używa języka medycznego? uwierz mi, tłumaczę
teksty medyczne - język używany tutaj jest bardzo "ludzki" i potoczny.

> Ty tworzysz własne znaczenie słów. Inne od obowiązujących powszechnie norm ,
> opisanych w słowniku.
> Tworzysz własny oderwany od rzeczywistości świat znaczenia słów.
> To się nazywa schizofremia.
Nie, schizofrenia to jednostka chorobowa polegająca na rozszczepieniu jaźni,
wielo-jaźni. Nawet jeśli zacznę sobie tworzyć dodatkowe znaczenie dla
istniejących słów, to będę tylko poetą, nie schizofrenikiem ;-)

> Jeśli lekarz daje szkodliwe zalecenia, to jego wiedza JEST GÓWNO WARTA.
Jak cała nauka, prawda? ;-)

> [...]
> logiki.
> A wy ze swojego zrozumialstwa świadomie tkwicie w błędziei  powielacie go .
A niech Ci tam będzie. Powiem szczerze, że odzywam się jeszcze dla samej
przyjemności sprawdzenia, jak reagujesz na niekierowane pod Twoim adresem,
ogólne argumenty.

pozdrawiam serdecznie
Anna

33. Data: 2006-03-28 20:47:55

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> skąd mam wiedzieć, jaki język jest dla Ciebie zrozumiały? ... potrafisz
> posługiwać się słownikiem - więc seredecznie polecam.
W słowniku 3-tomowym nie ma słowa denotat.
A szerszego tylko do dyskusji z tobą nie zamierzam używac bo nie wykazujesz
szacunku do mnie.

> Tak samo jak bez mózgu ;-) nie krzycz na mnie.
Ja tylko wykazałam, ze twoje zdanie "zmysł to ..rekacje zachodzące na drodze
receptor-mózg." jest błędne. Ale ty jak zwykle nie przyznajesz się do błędu ,
nie potrafisz.

> próbowałaś już udowodnić lekarzowi, że głupi jest i bzdury gada
bo gada bzdury.

> - teraz będziesz jeszcze udowadniać językoznawcy,
> że też głupi jest i bzdury gada ;-)
Jesteś językoznawcą? To chyba po jakimś weekendowym kursie. W przeciwnym razie
lepiej powinnać rozumieć znaczenie słów.

> Rany, w którym miejscu casus używa języka medycznego?
Ty próbowałas zmusic mnie bym uzywała medycznej definicji słowa wzrok.

> uwierz mi, tłumaczę teksty medyczne - język używany tutaj jest
> bardzo "ludzki" i potoczny.
Strach posługiwac się twoimi tłumaczeniami, i strach pomysleć jakie szkody mogą
wyrządzić teksty tłumaczone przez tak niekompetentnych ludzi jak ty.

Ty tworzysz własne znaczenie słów. Inne od obowiązujących
powszechnie norm , opisanych w słowniku.
Jako językoznawcy, a szczególnie, jako TŁUMACZOWI nie wolno ci tego robić, bo
właśnie w szczególny sposób pownnaś dbać o czystość języka, i znaczeń słów i
zwrotów.

Bawisz się moimi reakcjami?
A to perfidna szuja.

34. Data: 2006-03-28 21:12:14

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesteś językoznawcą? To chyba po jakimś weekendowym kursie. W przeciwnym
razie lepiej powinnać rozumieć znaczenie słów.
Nie weekendowy, a dzienny kurs trwał 5 lat, teraz skończyłam jeszcze 1,5-roczne
studium podyplomowe z translatologii i zamierzam albo pisać doktorat z wolnej
stopy albo w ramach studiów doktoranckich - o tekstach
medycznych/psychologicznych z punktu widzenia lingwistyki tekstu
(specjalist.)/dydaktyki translacji.
Chciałam zauważyć, że nie użyłam ani jednego epitetu pod Twoim adresem.

to wszystko, co chciałam dodać.
Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrej nocy - w końcu wiosennie ciepłej - można
już otwierać okno...w pokoju obok :-)
Perfidna Szuja ;-)

Elektrostymulator mięśni
Grzybica pochwy-jakie objawy?
Jakie choroby może zdiagnozować gastroskopia ?
cukrzyca - a badanie okulistyczne...
dermatolog e luxmedzie - wawa