Co zrobic? - wscieklizna

1. Data: 2007-07-19 21:00:20

Temat: Co zrobic? - wscieklizna
Od: "MM" <mm_ciach_@_ciach_home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W ostatnia niedziele (15 lipca), wieczorem, zostalem lekko ugryziony przez
pasa w noge, w okolicy kostki na stopa. Nic wielkiego, raptem lekkie
kasniecie, ranka zostala zdezynfekowana woda utleniona. Zrobil sie z niej
malutki strupek.
Pies jest typowym wiejskim kundelkiem podworkowym, prawdopodobnie nie byl
szczepiony.
Anatoksyne przeciwtezcowa dostalem we wtorek (17.07) po poludniu, bylem u
lekarza chirurga. Powiedzial mi, ze pies koniecznie musi trafic na
obserwacje do weterynarza, ktory po 10 dniach musi mi wystawic
zaswiadczenie, ze pies nie wykazuje (badz tak) oznak wscieklizny. Od tego
bedzie zalezec, czy bede musial przyjmowac zastrzyki.

Wlasciciel psa zawiozl go do weterynarza, ale ten domaga sie jeszcze
jakiegos skierowania(jakis papier) z sanepidu, ktory powinien zostac
powiadomiony przez lekarza, aby przyjac psa na obserwacje? O co im tak
wlasciwie chodzi? Po co tyle biurokracji? Lekarz u ktorego bylem, nie
powiadamial sanepidu, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.

Czy ktos moglby mi powiedziec, co najlepiej w tym przypadku zrobic? Samemu
zadzwonic do sanepidu i powiedziec co i jak, dac namiary do wlasciciela psa
i niech sie nim zajma?

Pozdrawiam
Mariusz

2. Data: 2007-07-20 22:48:05

Temat: Re: Co zrobic? - wscieklizna
Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MM" <mm_ciach_@_ciach_home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Samemu
> zadzwonic do sanepidu i powiedziec co i jak, dac namiary do

Lekarz prawdopodobnie ma obowiązek zgłosić do sanepidu fakt
pogryzienia człowieka przez psa. Jeżeli w krótkim czasie nie zostanie
przedstawione zaświadczenie, że pies nie jest chory na wściekliznę
(chyba dwukrotne badanie psa), to osoba pogryziona przez psa jest
zobowiązana poddać się szczepieniom przeciw wściekliźnie - otrzymuje
nawet stosowne pismo wzywające do szczepienia lub zaświadczenia z
badania psa (nie pamiętam już, czy z Sanepidu, czy z policji). Osoba
pogryziona, bez zaświadczenia badania psa, jest traktowana jak
nosiciel choroby zakaźnej i pod groźbą kary ma obowiązek poddać się
szczepieniom.
Najlepiej niezwłocznie skontaktować się z Sanepidem i zasięgnąć
informacji.

Pozdrawiam

wa

ciekawy artykul...