Co zrobic z szambem?

31. Data: 2012-06-14 06:18:06

Temat: Re: Co zrobic z szambem?
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1sci2t1ha3ezg$.13uf4hrtsqrtl$.dlg@40tude.net...
> [...]
> do
> kształtu i wymiarów szamba, aby mógł się w nim dobrze ułożyć bez naprężeń,
> wszelkie zmarszczenia i fałdy wynikające z kształtu i nadmiarowości nie
> mają znaczenia, są wręcz konieczne; zasada analogiczna jak przy
> wykonywaniu
> oczka wodnego. Wylot worka przymocowujemy obręczą wokół otworu w "suficie"
> szamba, przykrywamy czystą i szczelną pokrywą.
> Prosty sposób - bez konieczności higienizacji, dezynfekcji, gruntownego
> czyszczenia zbiornika szambowego. Szambo w razie czego może w każdej

To zły pomysł. Szambo przed włożeniem folii też trzeba zdezynfekować. Wiesz
co się będzie działo pod tą folią? Zresztą zbyt duże ryzyko że z czasem
folia zostanie przedziurawiona czymkolwiek, kamyczkiem czy pompą...

Marek

32. Data: 2012-06-14 11:33:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Jun 2012 08:18:06 +0200, 4CX250 napisał(a):

> To zły pomysł. Szambo przed włożeniem folii też trzeba zdezynfekować. Wiesz
> co się będzie działo pod tą folią?

Coś innego, straszniejszego niż w używanym szambie?

> Zresztą zbyt duże ryzyko że z czasem
> folia zostanie przedziurawiona czymkolwiek, kamyczkiem czy pompą...

Widziałeś kiedyś folię do oczek wodnych? - jest dostatecznie gruba. Poza
tym skąd miałyby się znaleźć kamyki? A przy wkładaniu pompy po prostu
trzeba uważać - wystarczy ją na czymś zawieszać, aby nie uderzała o dno.

--
XL

33. Data: 2012-06-14 12:32:17

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym skąd miałyby się znaleźć kamyki? A przy wkładaniu pompy po prostu
> trzeba uważać - wystarczy ją na czymś zawieszać, aby nie uderzała o dno.

Jak myślę, sprawę dezynfekcji załatwiło by malowanie wapnem. Tanio, łatwo i
skutecznie

serdecznie pozdrawiam

Chiron

34. Data: 2012-06-14 12:33:52

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś innego, straszniejszego niż w używanym szambie?

Smród się może wydostawać, groźne bakterie beztlenowe rozwijać pod folią.

> Widziałeś kiedyś folię do oczek wodnych? - jest dostatecznie gruba. Poza
> tym skąd miałyby się znaleźć kamyki? A przy wkładaniu pompy po prostu
> trzeba uważać - wystarczy ją na czymś zawieszać, aby nie uderzała o dno.

Tak, widziałem. Dlatego wystarczy malutka dziurka nawet szpilką. w oczku
niczym nie zaszkodzi a w szambie woda podejdzie pod folię i folia zacznie
zyć swoim życiem.
Więc ciągle uważać aby czymkolwiek nie uszkodzić a od czasu do czas z dna
trzeba szlam zebrać bo deszczówka wbrew pozorom bardzo dużo syfu stałego
zawiera więc taki zbiornik to idealny odstojnik aby się na dnie szlam
zbierał.
Taniej i skuteczniej zamiast ładować kasę w folię, wypłukać szambo z
grubszych przyklejonych nieczystości myjką ciskieniową i spuścić wypłuczyny
w kanał albo na trawnik.

Marek

35. Data: 2012-06-14 14:25:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Jun 2012 14:32:17 +0200, Chiron napisał(a):

> Jak myślę, sprawę dezynfekcji załatwiło by malowanie wapnem. Tanio, łatwo i
> skutecznie

Oczywiście, że tak. A jeszcze lepiej tym chlorowanym.
--
XL

36. Data: 2012-06-15 06:49:20

Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, że tak. A jeszcze lepiej tym chlorowanym.

Ależ przecież ja na samym początku już to napisałem.

Marek

37. Data: 2012-08-31 14:01:48

Od: Rafikius <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 29 maja 2012 09:05:48 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.

> Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.

1. Zrezygnować z szamba!

2. Przeczytać książkę "the humanure handbook".

3. Wiedzę zaczerpniętą z knigi zastosować w praktyce.

4. Cieszyć się zaoszczędzona kasą i byciem po "jasnej stronie księżyca".

Jak usunac zabrudzenie
You must not miss cheap nike shoes web! www.pickmaxshoes.com
Zadaszenie tarasu
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Coś mi podgryza kostkę betonową