Re: Co zrobic zeby nie pic kawy

Data: 2004-01-05 08:46:03
Temat: Re: Co zrobic zeby nie pic kawy
Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOtlen.pl>

On Sat, 03 Jan 2004 23:38:31 +0100, Mariusz wrote in
<2...@n...onet.pl>:

> Mam z tym problem wypijam srednio 3 kawy dziennie, przez co mam wachania
> samopoczucia, zle sypiam itd.

Dobry. Witam współbrata w cierpieniu.

Przeczytaj raz jeszcze to co napisał Flyer.
TZ jest to fizjologiczne uzależnienie od kofeiny tak?
Ale już herbatką się tak nie upijasz? MZ z tego co napisałes później:

>Poniewaz wszystko do czego sie zabieram zaczynam od kawy, nie moge bez niej
>nawet pokoju sprzatnac. No i jak widze po ludziach ktorzy nie pija kawy to
>lepiej polegac na organizmie, dobrym śnie itp. niz na sztucznym pobudzaniu.

wynika że to jest w Twojej głowie. Widzisz potrafimy sobie różne żeczy ze sobą
pokojarzyć. Jak ten przysłowiowy pies Pawłowa. Oglądamy telewizję w lóżku,
pijemy kawę do papierosa, pijemy kawę do śniadania. Do tego mamy
przeświadczenie, że tak ma być, że to kawa daje nam kopa, że bez niej nic nie
zrobimy, bo nie mamy siły, a gdy jej nie mamy, gdy się nie nażłopiemy to nasz
organizm nam o tym przypomni.... bo rzeczywiście jej potrzebujemy czy dlatego,że
naszym zdaniem jest ona niezbędna? Nie neguję tu fizjologicznych aspektów
uzależnienia. Ale to ja i Ty uważamy, że bez kawy nic nie zrobimy. Czy
rzeczywiście?
Co Ci daje picie kawy? Czy możesz to osiągnąć w inny sposób? Czy chcesz?
Dlaczego chcesz skończyć? Jak zamierzasz to zrobić? Kiedy? Czy możesz liczyć na
wsparcie? Czy potrafisz odmawiać?

> Co zrobic zeby sie odzwyczaic? Probowalem wiele, wiele razy (tak od 1.5 roku
> juz) i nie udaje mi sie... Po 3 dniach przerwy wypicie jednej filizanki daje
> taka przyjemnosc ze nigdy nie moge sie powstrzymac :(

Jest hard way i my way ;))
Wersja hard to techniki awersyjne :)

Ja się oparłem na bp. Wiem, że moge nie pić, wiem że nie jest mi to do niczego
potrzebne. Nie uważam, picia kawy za niezastąpioną drogę do przyjemności.
Nagradzam się za to że nie piję. Kontroluję otoczenie- myślę o moim celu gdy
pytaja mnie co do picia, wywaliłem do wc cały zapas kawy-prawie się popłakałem,
forsę na kawę zbieram zaszaleję pod koniec miesiąca i kupię sobie Żagle albo
Rejs :)
Mam oparcie w żonie, ona też kontroluje gdy opytają mnie co do picia.
Wiem że bez kawy mogę nie zasypiać 2 nocki z rzędu.

A po kiego to wszystko?
Bo chcę być zdrowszy.

> Prosze o wszelkie wskazowki.

Kiedyś napisałem wątek o paleniu.
W gruncie rzeczy każdy nałóg "wygląda" podobnie
więc poczytaj cały wątek.
http://glinki.com/?l=uLZI
A ty jest coś ciekawego:
http://www.psphome.htc.net.pl/motywacyjny.html
Poprzyglądaj sie dokładnie zasadom określania celu.
Pozdrawiam serdecznie.

--

Paweł Zioło http://fotozielsko.prv.pl
GnuPGP:09504E96 ICQ:236822802