Co zrobic zeby nie pic kawy

1. Data: 2004-01-03 22:38:31

Temat: Co zrobic zeby nie pic kawy
Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam z tym problem wypijam srednio 3 kawy dziennie, przez co mam wachania
samopoczucia, zle sypiam itd.

Co zrobic zeby sie odzwyczaic? Probowalem wiele, wiele razy (tak od 1.5 roku
juz) i nie udaje mi sie... Po 3 dniach przerwy wypicie jednej filizanki daje
taka przyjemnosc ze nigdy nie moge sie powstrzymac :(

Prosze o wszelkie wskazowki.

1. Data: 2004-01-03 22:55:12

Temat: Re: Co zrobic zeby nie pic kawy
Od: "E-LINKA" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pij rozpuszczalną z mlekiem, ostatniej w ciągu dnia nie pij później niż o
17.00.

1. Data: 2004-01-04 09:18:55

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
daje
> taka przyjemnosc ze nigdy nie moge sie powstrzymac :(

Nigdy problemu z piciem kawy nie mialam, poniewaz zwyczajnie jej nie pije.
No moze od czasu do czasu.
Problem tego typu miala moja kolezanka. Poradzila sobie z nim za pomoca
takich cukierkow Kopiko i duzej ilosci zielonej herbaty.

poradzisz sobie, trzymam kciuki

-NISIA-
gg: 3223171
s...@W...pl

1. Data: 2004-01-04 15:53:38

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz; <2...@n...onet.pl> :

> [...]
> juz) i nie udaje mi sie... Po 3 dniach przerwy wypicie jednej filizanki daje
> taka przyjemnosc ze nigdy nie moge sie powstrzymac :(

Pić bezkofeinową? - nie mylić z popłuczynami zwanymi "kawą śniadaniową"
[czy coś w ten deseń - skład - 5% kawy naturalnej, 95% zbożowej] - np.
Jacobs taką produkował w niebieskich opakowaniach.

Ogólnie - zdiagnozuj co jest Twoim faktycznym uzależnieniem [na
marginesie - 3 kawy to pikuś, szczególnie dla osoby "uzależnionej"]

- uzależnienie neurologiczne od kofeiny - to bym wykluczył, jeżeli
pijesz tylko 3 kawy dziennie i efekt nie podlega rozwojowi [eskalacji];

- uzależnienie od neurologicznych efektów działania kofeiny - j.w. -
zresztą kofeina w kawie ma zbyt słabo zauważalne [rejestrowalne] efekty
działania - to nie np. nikotyna, która wchłonięta z rana powoduje
wyraźnie dostrzegalne efekty na poziomie neurologicznym ;)

- uzależnienie od czynności picia [na podłożu nerwowym - wstawić
odpowiednie określenie z zakresu psychologii - natręctwo?, obsesja? ;),
lub na podłożu przyzwyczajenia do "roli"] - j.w. - za mało tych kaw
dziennie;

- uzależnienie społeczne [odgrywanie społecznie określonej "roli" - to
już możliwe sądząc z ilości reklam, gdzie kawa jest synonimem szczęścia,
powodzenia i luzu] - czyli kłopoty z tożsamością;

- uzależnienie neurologiczne od cukru [serotonina] - j.w.

- uzależnienie od neurologicznych efektów działania cukru [serotonina] -
j.w.

- uzależnienie od smaku [znów problem tożsamości - próba nadania wymiaru
własnym doznaniom/osobie poprzez działania wywołujące doznania leżące
poza strefą neutralną]

Flyer - nie psycholog
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

1. Data: 2004-01-04 18:38:01

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> działania - to nie np. nikotyna, która wchłonięta z rana powoduje
> wyraźnie dostrzegalne efekty na poziomie neurologicznym ;)

Po wypiciu czuje sie lzejszy, pobudzony, muzyka lepiej brzmi, wszystko chce sie
robic ;] Niepowiedzialbym ze ma dzialania slabe - wyczuwam wyraznie jej "kopa"
:) Tak wiec obstawiam wlasnie to :)

A gdy przestaje pic to nawet migrena sie pojawia, i ogolnie sennosc, apatia...

1. Data: 2004-01-04 18:53:43

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :) Tak wiec obstawiam wlasnie to :)
>
> A gdy przestaje pic to nawet migrena sie pojawia, i ogolnie sennosc, apatia...

No więc dlaczego chcesz przestać? :)
Trzy kawy dziennie to żaden rekord, chyba że szkodzi Ci
w jakiś sposób?
Po "przedawkowaniu" pojawia się samoistna, głęboka niechęć, wtedy wręcz odrzuca od
kawy - podobnie
jak od innych niewskazanych dla organizmu używek.
Kiedyś miałam tak przez jakiś czas, chyba z powodu podrażnienia trzustki stresem ;).
Na szczęście
minęło.
No i takie dobre jest na dodatek i na szczęście tanie :).

E.

1. Data: 2004-01-04 19:30:25

Od: Wojciech Włodarczyk <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

> [...]
> - uzależnienie od smaku [znów problem tożsamości - próba nadania wymiaru
> własnym doznaniom/osobie poprzez działania wywołujące doznania leżące

Sądząc po opisie zainteresowanego przypuszczam, że ten punkt byłby
najtrafniejszy

Teraz tylko pytanie - jak już rzecz jest zdiagnozowana to co dalej ?

(:->) Wojtek

1. Data: 2004-01-04 19:35:06

Od: Wojciech Włodarczyk <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> No więc dlaczego chcesz przestać? :)
> Trzy kawy dziennie to żaden rekord, chyba że szkodzi Ci
> w jakiś sposób?

Dobre pytanie.
Ja oczywiście nie wiem dlaczego nasz kolega chce przestać pić kawę,
ale uważam, że ma rację.
Prawdopodobonie chodzi o to, że bez kawy trudno mu funkcjonować,
albo po prostu nie chce wpaść w nałóg no i ma rację, nałogów należy unikać.

(:->) Wojtek

1. Data: 2004-01-04 19:40:12

Od: Wojciech Włodarczyk <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

> [...]

daje
> taka przyjemnosc ze nigdy nie moge sie powstrzymac :(

Myślę, że należy zacząć od ułatwienia sobie wytrwałości w tej decyzji tzn
pozbyć się kawy z domu i z pracy, zaopatrzeć sie w coś neutralnego zamiast
(np. kawę zbożową). W momencie gdy przyjdzie nieodparta pokusa wypić
zbożówkę
i robić tak do czasu aż odruch sięgania po kawę zaniknie.

Jest to w gruncie rzeczy pytanie jak zadbać o siłę woli, ja jednak jestem
zwolennikiem szuaknia metod, które pozwolą mieć efekty przy niskiej sile
woli
tzn rezygnacja z kawy niech wynika po częsci z woli ale i po częsci z
wcześniej
przygotowanej sytuacji (np. braku kawy, braku czasu na kawę itp)
No i terapia musi być długa i nie należy sprawdzać czy już się udało.

(:->) Wojtek

1. Data: 2004-01-04 20:38:01

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
daje
> taka przyjemnosc ze nigdy nie moge sie powstrzymac :(

Ogranicz najpierw do dwóch dziennie .. rano i popoludniu (np tydzień)
Później do jednej tylko rano ... popołudniowa zastąp np pepsi albo red
bullem
A na koniec zastąp ranną kawe silna herbatą (najlepiej gorącą) i stopniowo
pij coraz słabszą
Kawa nie uzależnia tak jak papierosy :)

Pozdrawiam
Vicky