Coaxil - czy jest sens brac?

11. Data: 2009-04-09 21:20:34

Temat: Re: Coaxil - czy jest sens brac?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 09 Apr 2009 22:11:33 +0200, tomek wilicki wrote:

> ps. jednak nie chodziło o schizofrenię z tym 85% wyleczeń, powtórzyłem błąd
> tłumacza. Chodziło o ogół ciężkich przypadków psychiatrycznych wymagających
> leczenia zamkniętego.

Ach, taki drobiażdżek... Kto by się przejmował...

:)

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

12. Data: 2009-04-09 22:06:55

Od: "yoko" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <m...@g...pl> napisal w wiadomosci
e.googlegroups.com...
> [...]
> praktycznie uzywany w Niemczech, USA, nawet w rodzimej Francji (a jest
> to jedyny lek tego rodzaju).
> Tak zgaduje, ze psychiatria w USA, UK, Niemczech, jest dalej posunieta
> niz Polska - i ze w tamtych krajach wiedza, ze ten lek jest po prostu
> nieprzydatny?
> W ogole autor czesto pisze roznych przykladach, ze w Polsce sa
> refundowane duzo drozsze zamienniki lekow, ktore sa uzywane na
> Zachodzie...
>
> Tak wiec - czy jest sens brac to dalej? Na pewno pogadam o tym z
> lekarzem, ale jeszcze jest troche czasu do wizyty i chcialem sie

na schizoidie wez sobie lekki neuroleptyk, np sulpiryd
ma takze dodatkowe dzilanie poprawiajace nastrój i naped.

yoko

13. Data: 2009-04-10 05:55:06

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Thu, 09 Apr 2009 22:11:33 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako tomek wilicki, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> ps. jednak nie chodziło o schizofrenię z tym 85% wyleczeń, powtórzyłem błąd
> tłumacza.

To w koncu chodzi o wyleczenia czy o (cytat):

>85% chorych było w stanie powrócić do normalnego funkcjonowania w
>społeczeństwie

Bo to absolutnie nie jest jednoznaczne.
Kolejny drobiazg.

Pomijajac ten kolejny - ze cecha wielu zaburzen psychicznych jest to ze
chore osoby absolutnie nie uwazaja sie za chore. A nawet jesli - to sa juz
tak chore ze nie maja absolutnie motywacji do tego zeby chocby sie wykapac
raz na miesiac - a co dopiero zeby brac aktywny i sensowny udzial w
terapiach.
Jesli jest inaczej - owszem, wtedy psychoterapie maja wielki sens.
W tym zeby pomoc wrocic do normalnego (bardzo szerokie pojecie)
funkcjonowania w spoleczenstwie.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

14. Data: 2009-04-10 12:33:10

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> Bo to absolutnie nie jest jednoznaczne.

dla mnie jest. Dla sprzedawcy narkotyków - już nie. Zwróć uwagę, że gdy
całkowicie zdrowych ludzi "na próbę" umieszczano w psychiatrykach, żaden
nie został wypuszczony póki nie przyznał, że jest chory psychicznie. To był
warunek. Nie było istotne, że w kompletnie nic im nie jest. Mają uznać że
są chorzy, wtedy dopiero uzna się ich za "zaleczonych", ale absolutnie
nie "wyleczonych". Narkotyki będą musieli pewnie kupować już zawsze. Czy
raczej musieliby, gdyby nie wiedzieli że są podstawieni.

> nie maja absolutnie motywacji do tego zeby chocby sie wykapac
> raz na miesiac

taka osoba nie łapie się na "normalnie funkcjonującą w społeczeństwie" i
tyle.

15. Data: 2009-04-10 13:26:16

Od: m...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> czy jest sens bra� 95% lek�w przepisywanych przez psychiatr�w?

Ja nie jestem przeciwny wszystkim lekom psychiatrycznym w ogóle. Wiem,
że niektórym pomagają, a niektórym nie. Czuję, że bez leków wszystko
będzie szło w tym samym kierunku co teraz - tzn. w kierunku samego
dna...
Chodzi mi konkretnie o ten lek - Coaxil. Lekarze często podkreślają,
że nowsze psychotropy są dużo lepsze niż te starsze. Więc czemu cały
czas zapisuję prawie 40-letni Coaxil? Tak zgaduję, że gdybym pojechał
gdzieś do innego kraju i powiedział jakiemuś psychiatrze, że aktualnie
biorę Coaxil, to on by się zaczął śmiać :P

16. Data: 2009-04-10 15:24:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 Apr 2009 06:26:16 -0700 (PDT), m...@g...pl wrote:

> [...]
> gdzieś do innego kraju i powiedział jakiemuś psychiatrze, że aktualnie
> biorę Coaxil, to on by się zaczął śmiać :P

Niekoniecznie. Jest wiele leków starych, ale wciąż z powodzeniem
stosowanych. Taka aspiryna na przykład...

Coaxil jest uważany za lek stosunkowo bezpieczny, dobrze tolerowany, nie
ma wyraźnego działania tłumiącego. Jeśli sytuacja wymaga zastosowania
łagodnego leku przeciwdepresyjnego, przeciwlękowego i aktywizujacego -
to czemu nie?...

Zastrzegam jednak, że nie jestem psychiatrą.

m.

17. Data: 2009-04-12 20:10:12

Od: "p...@a...torun.pl" <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 15:39, m...@g...pl wrote:
> [...]
> opinie, ze jest jednym z najlepszych w miescie.
>
> Biore 2 tygodnie i jak na razie nie widze zmiany (wiem, ze czasem

jeśli lek nie jest skuteczny - można zawsze skontaktować się z
psychiatrą
i go zmienić. Nie jestem psychiatrą ale z różnych względów "zmuszony"
zostałem
przez "codzienną praktykę" i wydaje się, że jeśli chodzi wyłącznie o
leczenie depresji czy stanów lękowych to dobrą terapią "startową" (i
względnie tanią) może być sertralina.
Ale leczenie depresji jest sprawą indywidualna i wymaga oczywiście
indywidualnego zbadania chorego

P.
---
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
http://medycyna-i-filozofia.blog.onet.pl/
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

18. Data: 2009-04-16 08:16:03

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...pl wrote:

> [...]
> trzeba czekac dluzej). W necie czytalem opinie bioracych, ze albo nie
> dziala, albo jest "bardzo delikatny". Efektow ubocznych tez nie ma,

placebo polega na sugestii. osobowosc schizoidalna - o podlozu zaburzen
osobowosci?
pasuje chociaz diagnoza do opisu :
http://pl.wikipedia.org/wiki/Osobowo%C5%9B%C4%87_sch
izoidalna ?

jesli tak to wytlumacz mi prosze jak substancja chemiczna ma wplynac
'zaburzenie osobowosci w ktorym dominuje wzorzec zachowan' , to tak troche
jakby spodziewac sie kierowca fiata 126p zainteresuje sie braniem udzialu w
wyscigach formuly 1 jesli dolejemy mu troche nitro do baku ;)

jesli to ma byc efekt placebo to wzorem stylu F1 polecam rowniez naklejenie
sobie na twarz naklejek sponsorow ;)

19. Data: 2009-04-16 18:02:17

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Apr 2009 10:16:03 +0200, Piotr Curious Gluszenia Slawinski
wrote:

> [...]
> jakby spodziewac sie kierowca fiata 126p zainteresuje sie braniem udzialu w
> wyscigach formuly 1 jesli dolejemy mu troche nitro do baku ;)

Osobowość schizoidalna nie wyklucza zaburzeń nastroju, a uprawdopodobnia
zachowania autystyczne. Coaxil ma działanie przeciwdepresyjne i
aktywizujące. Nie widzę sprzeczności.

m.

20. Data: 2009-04-17 02:46:18

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> Osobowość schizoidalna nie wyklucza zaburzeń nastroju, a uprawdopodobnia
> zachowania autystyczne. Coaxil ma działanie przeciwdepresyjne i
> aktywizujące. Nie widzę sprzeczności.

cholernie przykre!
wrocmy do przykladu kierowcy fiata 126p.
to ze nie bierze udzialu w wyscigach F1 uprawdapadabnia wycofanie.
dolewanie mu do baku nitro myslisz cos pomoze?
twoje 'nie widze sprzecznosci' jakos zupelnie nie pasuje. moze poczuje sie
lepiej jak dostanie draga na poprawe nastroju?
moze wytworzy na haju swoj maly schizofreniczny swiat w ktorym jego maluszek
zwycieza przy kazdym przepychaniu sie w korku do biedronki ?

czy moze jednak wrocimy do tematu jak przywrocic go do
normalnego 'funkcjonowania spolecznego', albo chociaz nauczyc skad wynikaja
problemy zaburzen nastroju w jego schorzeniu?

skoro _nie interesuja_ go wyscigi to jedyne co mu pozostaje to twarda ocena
rzeczywistosci?
a po dostaniu 'recepty na nitro' przychodzi i grzecznie pyta 'po cholere mi
to?'

moze ta racjonalna ocena rzeczywistosci jest srednio satysfakcjonujaca?
prowadzaca do marginalizacji spolecznej?
jakie jest wiec zrodlo zaburzen nastroju? zgodnie z diagnoza osobowosc
schizoidalna. to dosc plytka diagnoza, nie uwazasz?
cos w rodzaju 'pacjent ma tendencje do tycia' . diagnoza nie przeswietla
zrodla problemu a leczenie wdrozone jest tanim kosztem (objawowe) .

ja nie widze przeciwskazan tylko do naklejania nalepek sponsorow. malo
skutkow ubocznych, badania wykaza chociazby efekt placebo. dla opornych
beda koszulki i kubki - moze pacjent zdrapie sobie logo i opchnie za piec
ziko, to mu sie humor poprawi, i przyjdzie po wiecej. przyjdzie po wiecej
to bedzie mozna powiedziec ze 'terapia odniosla sukces' .

w ogole to nie spodziewalem sie takiej odpowiedzi po Panu , to bylo
rozczarowujace :(

Kilka leków jednocześnie
zwichnięcie - problem z wizytąkontrolną
ANGIOGRAFIA FLUORESCEINOWA WROCLAW LUB LODZ - poszukuje
gorączka
sztuczny ząb