Cortaderia selloana

11. Data: 2006-03-03 08:28:55

Temat: Re: Cortaderia selloana
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Anna Kwiecinska " <l...@w...pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Friday, March 03, 2006 6:57 AM
Subject: Re: Cortaderia selloana

> Źle słyszałaś! W okolicach Krakowa na pewno nie zimuje. Zdjęcia pięknej
> Cortaderia seloana widziałam w Trójmieście. Rosła tuż przy domu, pewnie
> nad
> rurą ciepłowniczą. Ta trawa po kilku latach osiąga ponad 1,5 metra
> średnicy
> i 2 m. wysokości. Nie wyobrażam sobie targania jej co jesień do domu. W
> garażu uschnie - potrzebuje przestrzeni i światła.
:)))
Aniulku Kochana ...
nie wypowiadaj sie prosze tak ekskatedra
o czyms na czym sie jeszcze nie bardzo znasz
:)
problem z zimowaniem Trawy pampasowej nie polega na jedeynie jej
mrozoodpornosci
do minus 17 zachowuje nawet zielonkawe liscie
a na splocie niekorzystnych warunkow w okresie jesienno zimowym
:)
glownie chodzi o nadmiar wilgoci w tym czasie
bo jakkkolwiek pochodzac ze strefy gdzie srednia rocznych opadow
jest bardzo wysoka to wieja tam silne wiatry
ktore osuszaja ziemie i jej zdzbla
:)
bez wiekszych problemow mozna latami uprawiac Trawe pampasowa
w duzych pojemnikach przenoszac ja na zime do naprzyklad zimnych foliowcow
:)
mam kilka kep Trawy pampsowej w gruncie
i okolo setki sadzonek w donicach w foliowcu
:)
przy spadkach temperatur rzedu minus 17
w ubieglym roku padly mi coprawda sadzonki posadzone w gruncie
bo poziom sniegu byl wyzszy niz kopce w ktorych rosly
:)
w gruncie przezyla tylko jedna kepa
niczym nie okryta
ale posadzona na stromej skarpie w zacisznym miejscu
:)
ona jesienia kwitla
:)
sadzonki w foliowcu do wiosny pozostaly nawet zielonkawe
:)
w tym roku przy spadkach temperatur rzedu minus 22
w gruncie wszystkim sadzonkom padla czesc nadziemna
:)
w foliowcu mam je w dwoch miejscach
tniczym nie okryte
tutaj doniczki stojace po brzegach maja padle liscie
ale sadzonki w srodku sa jeszcze zielonkawe
:)
w innym miejscu mam inna odmiane
i tam pod nakryciem z jednej warstwy agrowlokniny
wszystkie sadzonki sa jeszcze zielonkawe
:)
chowajac na zime donice z Trawa pampasowa musisz pamietac
ze trzeba ja podlewac od czasu do czasu
:)
wrzucona i zapomniana w garazu
przez te pare zimowych miesiecy bedzie zwyczajnie zasuszona
:)
> W Londynie na pewno jest wieloletnia. Ale w zimie temperatura tam nie
> spada
> poniżej -4 stopni.
> W Polsce to jest nabijanie w butelkę.
:)
nalezy to roslin trudnych w uprawie
ale nie mozna uogoniac
ze jest to jednoroczna i jej sprzedaz to nabijanie ludzi w butelke
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

12. Data: 2006-03-03 10:32:07

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:000501c63e9c$75e74970$1ed21453@NOWY Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> nalezy to roslin trudnych w uprawie
> ale nie mozna uogoniac
> ze jest to jednoroczna i jej sprzedaz to nabijanie ludzi w butelke
> :)

Hejka. Pampova trava rużowa "Rose Plume" ... na zimu je ji potreba
svazat, prikryt listim a zajistit suchy zimni kryt. Pampowa trava bila
"White Plume" ... v prvnim roce pestovat v nadobe a na zimu ulożit do
sklepa, protoże nesnasti pres zimu mokro. :-)
Pozdrawiam ozdobnie Ja...cki

13. Data: 2006-03-03 18:29:42

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Mar 2006 09:28:34 +0100, Basia Kulesz napisał(a):

> Sorry, ale to, co się dzieje, nie jest do zniesienia...Aniu, przecież Marta
> pisze o Pennisetum setaceum 'Rubrum' i o tym, że szkółkarze nam wmawiają, że
> zimuje. Czytaj, błagam, cały wątek - jak zwykle zdążyliśmy już odbiec od
> tego, co jest w nagłówku! :)

Dokładnie, właśnie Pennisetum setaceum 'Rubrum' dotyczył mój kolejny post.

Pozdrawiam,
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

Gdzie kupić nasiona iglaków ?- wysyłkowo
Phalaenopsis padnie ?? :(((
Do wszystkich którzy w ukryciu czytaja grupe!!!!
co mi mąż kupił?- w sprawie sterczyka ;)
To mamy Rok Sikory :-)