Re: Coś dla miłośników eutanazji

Data: 2006-01-23 12:01:30
Temat: Re: Coś dla miłośników eutanazji
Od: "LM" <l...@g...pl>

Użytkownik "Maciej Bogucki" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
news:dqrju5$jqq$1@nemesis.news.tpi.pl...
> LM napisał(a):
/.../

>Nasza kultura
> określiła życie jako dobro najwyższe ale czy obserwacja świata nie każe
> Wam zadać sobie pytania czy przypadkiem nie istnieją odstępstwa od
> reguły? Co może być powodem przeciwstawienia się kulturze religii czy
> instynktowi? Czy naprawdę ludzie nie mają prawa decydować o własnej
> śmierci?

Nie chcę się tutaj wypowiadać w filozoficznych kwestiach, czy życie ludzkie
to dobro najwyższe czy nie. Mówimy o czymś całkiem innym, nie przeczytałeś
chyba mnie uważnie.
W zasadzie każda istota żywa, w tym człowiek, biologicznie jest tak
skonstruowany, że dąży do zachowania za wszelką cenę życia. To nie jest
kwestia systemu wartości - tylko zwyczajnej biologii. Jeszcze raz powtórzę -
co do zasady - bo rozmaitej maści wyjątki się zdarzają, ale nie o nich tutaj
mowa.
Z tej przyczyny - jeśli "normalny" człowiek nagle chce popełnić samobójstwo,
to jest to z reguły (co potwierdzają psychiatrzy) objaw zaburzeń
psychicznych.

Czym w takim razie jest pomoc w samobójstwie bez wykluczenia za pomocą badań
choroby psychicznej, choćby zwykłej depresji, którą doskonale się leczy?

LM