Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]

Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.dzieci,pl.rec.dom
Subject: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Date: 06 Mar 2015 21:59:16 GMT

Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> A tu z komentarzy:
>
> "Ja urodzilem sie w 85 roku. Jako dziecko przeszedlem Swinke, Odre i
> Rozyczke to bylo normalne trzeba to bylo przejsc jak dojrzewanie i
> nocne polucje nigdy nie slyszalem zeby ktos od tego umarl. Ostatni raz
> chorowalem chyba 3 lata temu i to tylko dlatego ze poprostu
> przeliczylem mozliwosci swojego ukladu odpornosciowego ze tak powiem i
> poszedlem po bandzie i nie rozwalila mnie tyle grypa co jej
> powiklania, mialem zapalenie zatok, nikomu nie zycze no ale wyleczylem
> sie bez jakis wiekszych inwestycji w leki. Obloznie chory tak ze
> [...]

To wszystko prawda - zwykły rachunek prawdopodobienstwa, o ktorym pisałem w
tym watku kilka razy ale który Tobie Ikselko jest chyba obcy, skoro
powołujesz się na pojedyncze przypadki.

Powikłania w przebiegu odry występują u ok. 30% osób chorych, większość z
nich występuje u dzieci do 5 r.ż. oraz dorosłych powyższej 20 lat.

Do powikłań w przebiegu odry należą:

o biegunka i silne odwodnienie organizmu występują u 80 osób na 1000
chorych,
o zapalenie ucha środkowego występuje u 70-90 osób na 1000 chorych,
o zapalenie płuc występuje u 10-60 osób na 1000 chorych,
o zapalenie mózgu występuje u 1 na 1000 chorych,
o drgawki występują u 5 na 1000 chorych,
o zgon występuje u 0,7-2 na 1000 chorych,
o podostre stwardniające zapalenie mózgu występuje u od 1 na 1700 do 1 na
3300 chorych.

http://szczepienia.pzh.gov.pl/main.php?p=3&id=27&sz=
54&to=