Crohn?

31. Data: 2007-06-18 19:39:05

Temat: Re: Crohn?
Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-06-2007 o 21:34:17 Dr.Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

> Zjadaj?c chleb, zjadasz trupy grzybów dro?dzy.... :)

No to co, i tak ciągle zjadam trupy roślin, zwierząt, przy tych drugich
mam rzeczywiscie lekkie wyrzuty sumienia. :)

--
Pozdrawiam. Janusz.

32. Data: 2007-06-18 20:06:20

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to co, i tak ciągle zjadam trupy roślin, zwierząt, przy tych drugich
> mam rzeczywiscie lekkie wyrzuty sumienia. :)

Trzeba by zrobić jakieś badania, jak to jest z tymi drożdżami w chlebie.
Natomiast faktem jest iż mój kolega z klatą stwierdził odnośnie chleba iz
jego kolesie z siłowni go nie jedzą,.... podobnie jak ziemniaków...

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

33. Data: 2007-06-18 20:26:42

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie widziałem że jak pojadę z Katowic do kielc na rowerze to muszę brać ze
> sobą 100 kg napojów .....
> Co za bzdura...

A zresztą gdyby się tak przyjrzeć społeczeństwu, to okazuje się iż większa
jego część zdecydowanie ma problemy z nadmiernym kumulowaniem twojego
"idealnego" paliwa w organiźmie, skutkiem czego bambry wychodzą im na
wierch - zgodnie zresztą z zasadą bilansu energetycznego zawartego w
"Biochemi Harpera"....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

34. Data: 2007-06-19 12:22:36

Od: Angels <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Cze, 12:18, Angels <c...@y...com> wrote:
> Hey.
> Mam do Was takie pytanie. Czy mozliwe jest Morbus Crohn (choroba
> lesniowskiego-crohna) bez zmian w badaniu histopatologicznym,
> kolonoskopii?
> Czy jesli sie ja odpowiednio wczesnie rozpozna i zacznie leczenie to
> jest mozliwosc wyleczenia sie z tego?
>
> Wielkie dzieki i pozdrawiam,
> Angels

Na samym poczatku jak sie zglosilem do lekarza (ok 5 lat temu) na
pierwszej wizycie po objawach rozpoznal u mnie ta chorobe. Bole
brzucha po prawej stronie, goraczka, brak apetytu, spadek wagi z 75 do
60 kg a nastepnie do 52 kg, rozwolnienie. Pierwsze badanie kolonoskopi
wykazalo jakis zatarty rysunek kreski (czy cos takiego). Badania usg
(do aktualnego) wykazaly poszerzenie scian jelita o 0.2 mm oraz 2
wezly chlonne wielkosc 10 mm. Wezly utrzymuja sie do dzis. Tak jak i
poszerzenie scian jelita. Natomiast nie ma zmian przy kresce, a
wystepuje zaznaczone pogrubienie scian jelita (tylko nie pamietam czy
grubego czy cienkiego). Na poczatku w badaniach krwi, byl spadek
krwinek czerwonych, wzrost bialych, brak witaminy b12 (cos kolo 80 czy
110 bylo). Zapisal mi Entocort (budesonid) oraz pentasa i azatiopryna.
Entocort bralem z przerwami. W miedzy czasie dr cos wspominal o
operacji ze w ciagu 5 lat mozliwe ze bede musial miec. W miedzy czasie
doszly mdlosci, dostalem jednak (jakies mleczko do picia. nie pamietam
nazwy. chyba na "e"). Jakies 2 lata temu sam sobie odstawilem
wszystkie leki. Bylo w miare dobrze, tzn. bez bolow brzucha a jesli
juz to male, bez goraczki czyli tak jakby zanik objawow. Jednak
niedawno pojawily sie lekkie bole brzucha, i zatwardzenie oraz sluz.
Przepisal mi te same leki co kiedys tylko inny steryd. Budenofalk,
Pentasa i Azatiopryna. Jednak wspominal dr cos o powolnej probie
odstawienia lekow w ciagu 2 lat. Rowniez ze moze byc nawet i
wyleczenie sie z tego, z powodu szybkiego rozpoznania i podjecia
leczenia. Czy jest to mozliwe tak jak on mowi? Gdyz z tego co wiem ta
choroba jest nie uleczalna, obojetnie kiedy wykryta i zaczete
leczenie. Mam racje? Aktualnie odstawilem leki aby zobaczyc jak
bedzie. Doszla goraczka (na zmiane raz jej brak, raz wystepuje). Wiem
ze zle robie z tym odstawianiem lekow, ale to pewnie dlatego ze nie
wiem w koncu czy mam ta chorobe czy nie. Niby dr mowil ze "jest bardzo
prawdopodobna" czyli wg niego na ok 95-99%. Aha. Poczatkowo podczas
zapisania rozpoznania przy wysylaniu biopsji pisal IBS, potem IBD i ze
znakiem zapytania Crohn, a ostatnio samo crohn.

P.s. czy jest zwiazek miedzy choroba crohna a padaczka?

I jak w koncu to wg Was jest z tym wszystkim?
Bardzo bardzo dziekuje za wszelka Wasza pomoc.

35. Data: 2007-06-19 12:25:50

Od: Angels <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

36. Data: 2007-06-19 12:35:51

Od: Angels <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Hey.
Na samym poczatku jak sie zglosilem do lekarza (5 lat temu) po
objawach rozpoznal na 75% crohna. Bole
brzucha po prawej stronie, goraczka, brak apetytu, spadek wagi z 75 do
60 kg potem do 52, rozwolnienie. Pierwsze badanie kolonoskopi
wykazalo jakis zatarty rysunek kreski (cos takiego). Badania usg
(do aktualnego) poszerzenie scian jelita o 0.2 mm oraz 2
wezly chlonne (czasami wiecej) do 10 mm. Wezly sa do dzis. Tak jak i
poszerzenie scian jelita. Nie ma zmian przy kresce,
wystepuje zaznaczone pogrubienie scian jelita (nie pamietam ktorego).
Na poczatku w badaniach krwi, spadek
krwinek czerwonych, wzrost bialych, brak b12 (cos kolo 80 czy
110). Bralem Entocort (budesonid), pentasa i azatiopryna.
Entocort z przerwami najpierw ponad rok. W miedzy czasie dr cos mowil
operacji (w ciagu 5 lat ze mozliwa). W miedzy czasie
doszly mdlosci, dostalem jakies mleczko do picia. Ok 2 lata temu sam
odstawilem
leki. Bylo w miare dobrze, tzn. bez bolow brzucha a jesli
juz to male, bez goraczki (jakby zanik objawow). niedawno pojawily sie
lekkie bole brzucha, zatwardzenie i sluz.
Przepisal mi te same leki. Budenofalk,
Pentasa i Azatiopryna. Tu wspominal cos o powolnej probie
odstawienia lekow w ciagu 2 lat. Rowniez ze moze byc nawet i
wyleczenie sie z tego, z powodu szybkiego rozpoznania i podjecia
leczenia. Czy jest mozliwe tak jak on mowi? Z tego co wiem ta
choroba jest nie uleczalna, obojetnie kiedy wykryta i zaczete
leczenie. Aktualnie odstawilem leki aby zobaczyc jak
bedzie. Doszla goraczka (raz jej brak, raz wystepuje). Wiem
ze zle robie z tym odstawianiem lekow, ale to pewnie dlatego ze nie
wiem w koncu czy mam ta chorobe czy nie. dr mowil ze "jest bardzo
prawdopodobna" czyli wg niego na ok 95-99%. Poczatkowo podczas
zapisania rozpoznania przy wysylaniu biopsji pisal IBS, potem IBD i ze
znakiem zapytania Crohn, a ostatnio crohn.
Czy jest zwiazek miedzy choroba crohna a padaczka?

37. Data: 2007-06-19 12:37:29

Od: Angels <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam za kilka krotne opublikowanie tego. Po prostu przegladarka
pisala ze nie udalo sie wyslanie postu.

38. Data: 2007-06-19 15:04:50

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-06-18 18:13 Jeff pięknie wystukał/a:

> Niestety nie u kazdej osoby takie objawy wystepuja, bo ja takich dolegliwosci
> nigdy nie mialem i nie mam, mimo, ze chleb bezglutenowy jem codziennie i od
> wielu lat. Moze w Polsce jest sprzedawny zly chleb bezglutenowy?

Pieczesz sobie codziennie, czy codziennie kupujesz?
Taki chlebek jest mały, drogi, daleko do specjalistycznego sklepu z
takim chlebkiem (u mnie)...itd.

--
animka

39. Data: 2007-06-20 16:11:20

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poszerzenie scian jelita. Nie ma zmian przy kresce,
> wystepuje zaznaczone pogrubienie scian jelita (nie pamietam ktorego).

Stary jestes niesamowity... nie wiesz które jelita masz spierdolone...

> Bralem Entocort (budesonid), pentasa i azatiopryna.

Poczytamy co to za specyfiki....

> Entocort z przerwami najpierw ponad rok. W miedzy czasie dr cos mowil
> operacji (w ciagu 5 lat ze mozliwa).

Wcale bym sie nie zdziwil jezeli przy twoim "zainteresowaniu" lekarz
prowadzacy "wycharata" ci nie to co potrzeba....

> [...]
> juz to male, bez goraczki (jakby zanik objawow). niedawno pojawily sie
> lekkie bole brzucha, zatwardzenie i sluz.

Jak widac choroba nie ustpuje....

> [...]

> leczenie. Aktualnie odstawilem leki aby zobaczyc jak
> bedzie. Doszla goraczka (raz jej brak, raz wystepuje). Wiem

Jak widac faszerowanie cie w/w medykamentami nic nie dalo, a choroba
postepuje....

> ale to pewnie dlatego ze nie
> wiem w koncu czy mam ta chorobe czy nie. dr mowil ze "jest bardzo
> prawdopodobna" czyli wg niego na ok 95-99%.

Typowy belkot lekarski który opisywalem powyzej....

"...Oczywiscie ze nie. Obserwujac chorobe mamy mojej kolezanki, najgorsze
jest
to iz lekarze na dobra sprawe sami nie wiedzieli "czy to Cron czy
Celiakia"..."

> Poczatkowo podczas
> zapisania rozpoznania przy wysylaniu biopsji pisal IBS, potem IBD i ze
> znakiem zapytania Crohn, a ostatnio crohn.
> Czy jest zwiazek miedzy choroba crohna a padaczka?

A chorujesz na padaczke ?.

Drazliwe jelito - IBS
http://www.resmedica.pl/zdart7016.html
Nieswoiste zapalenia jelit -IBD
http://pl.wikipedia.org/wiki/IBD

Tak na mije oko to zdecydowanie za malo wiesz. Po pierwsze móglbys
przynajmniej nas uswiadomic i odpowiedziec na pytanie czy byly pobierane
próbki do badania histopatologicznego, bo jak widzisz z twojego opisu raczej
to ciezko cos wywnioskowac

orun.pl
"...A chory pyta czy jesli lekarze nie uzyskali wycinka hist-pat
ale na podstawie objawów i wyników badan obrazowych podejrzewaja
Crohna to czy nalezy sie "koniecznie dopominac" tego rozpoznania
hist-pat czy spróbowac jednak poddac sie leczeniu...."

" Mnie sie raczej wydawalo iz badanie histopatologiczne sie odbylo, problem
tym ze nic nie wykazalo..."

Po drugie z tego co mówisz, i z tego co mowisz to kolonoskopia i USG
ewidentnie zmiany niepokojace wykazaly .
[...]

moglo by sie wydawac iz nie jest to jakis Crohn - czyli choroba której
"przyczyna powstania choroby nie jest znana. "teoretycznie"

lecz gdy tak sobie porównam te zdjecia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Choroba_Le%C5%9Bniowski
ego-Crohna

z niektórymi tekstami z tej ksiazki np...
http://nmp1.ovh.org/01.htm#main

"Mozemy z cala pewnoscia dowiesc, ze glówna przyczyna 90% ciezkich chorób,
na które cierpi ludzkosc, sa zaparcia i zatrzymywanie fekalnych mas, które
powinny byc wydalane z organizmu."

i opisem Piotra Kaszelowicza
orun.pl

"- ....Mozesz opisac na czym polegaly owe zabiegi ?....
-.... usuwaniu uszkodzonych, niedroznych odcinków jelit i zamykaniu przetok
"

oraz twoim:

ps.com
"..Jednak niedawno pojawily sie lekkie bole brzucha, i zatwardzenie oraz
sluz..."

to wnioski nasuwaja sie same....

-
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(malpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

40. Data: 2007-06-21 10:48:28

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dr.Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> Jak widać fachowcy są różni, ale pomimo rad "fachowców" chleb oparty na
> drożdżach będzie pęczniec w żołądku wydzielając gazy fermentacyjne, bo po
> prostu tak działaja drożdże...

Nic z tego nie rozumiem.
W chlebie są drożdże, ale zabite w procesie pieczenia.
Czyż nie?

Cikawostka.... Kolega z grupy elektronika sławny....:).
elektroradiologia zaocznie?
Nadcisnienie podczas karmienia piersia
zdrapka na twarzy i masc alantan ?
Panie Marku B. Jak tam nasze trawienie i wchałanianie tłuszczów