Re: Crohn?

From: Angels <c...@y...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Crohn?
Date: Tue, 19 Jun 2007 05:22:36 -0700

On 18 Cze, 12:18, Angels <c...@y...com> wrote:
> Hey.
> Mam do Was takie pytanie. Czy mozliwe jest Morbus Crohn (choroba
> lesniowskiego-crohna) bez zmian w badaniu histopatologicznym,
> kolonoskopii?
> Czy jesli sie ja odpowiednio wczesnie rozpozna i zacznie leczenie to
> jest mozliwosc wyleczenia sie z tego?
>
> Wielkie dzieki i pozdrawiam,
> Angels

Na samym poczatku jak sie zglosilem do lekarza (ok 5 lat temu) na
pierwszej wizycie po objawach rozpoznal u mnie ta chorobe. Bole
brzucha po prawej stronie, goraczka, brak apetytu, spadek wagi z 75 do
60 kg a nastepnie do 52 kg, rozwolnienie. Pierwsze badanie kolonoskopi
wykazalo jakis zatarty rysunek kreski (czy cos takiego). Badania usg
(do aktualnego) wykazaly poszerzenie scian jelita o 0.2 mm oraz 2
wezly chlonne wielkosc 10 mm. Wezly utrzymuja sie do dzis. Tak jak i
poszerzenie scian jelita. Natomiast nie ma zmian przy kresce, a
wystepuje zaznaczone pogrubienie scian jelita (tylko nie pamietam czy
grubego czy cienkiego). Na poczatku w badaniach krwi, byl spadek
krwinek czerwonych, wzrost bialych, brak witaminy b12 (cos kolo 80 czy
110 bylo). Zapisal mi Entocort (budesonid) oraz pentasa i azatiopryna.
Entocort bralem z przerwami. W miedzy czasie dr cos wspominal o
operacji ze w ciagu 5 lat mozliwe ze bede musial miec. W miedzy czasie
doszly mdlosci, dostalem jednak (jakies mleczko do picia. nie pamietam
nazwy. chyba na "e"). Jakies 2 lata temu sam sobie odstawilem
wszystkie leki. Bylo w miare dobrze, tzn. bez bolow brzucha a jesli
juz to male, bez goraczki czyli tak jakby zanik objawow. Jednak
niedawno pojawily sie lekkie bole brzucha, i zatwardzenie oraz sluz.
Przepisal mi te same leki co kiedys tylko inny steryd. Budenofalk,
Pentasa i Azatiopryna. Jednak wspominal dr cos o powolnej probie
odstawienia lekow w ciagu 2 lat. Rowniez ze moze byc nawet i
wyleczenie sie z tego, z powodu szybkiego rozpoznania i podjecia
leczenia. Czy jest to mozliwe tak jak on mowi? Gdyz z tego co wiem ta
choroba jest nie uleczalna, obojetnie kiedy wykryta i zaczete
leczenie. Mam racje? Aktualnie odstawilem leki aby zobaczyc jak
bedzie. Doszla goraczka (na zmiane raz jej brak, raz wystepuje). Wiem
ze zle robie z tym odstawianiem lekow, ale to pewnie dlatego ze nie
wiem w koncu czy mam ta chorobe czy nie. Niby dr mowil ze "jest bardzo
prawdopodobna" czyli wg niego na ok 95-99%. Aha. Poczatkowo podczas
zapisania rozpoznania przy wysylaniu biopsji pisal IBS, potem IBD i ze
znakiem zapytania Crohn, a ostatnio samo crohn.

P.s. czy jest zwiazek miedzy choroba crohna a padaczka?

I jak w koncu to wg Was jest z tym wszystkim?
Bardzo bardzo dziekuje za wszelka Wasza pomoc.