Re: Crohn?

From: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Crohn?
Date: Wed, 20 Jun 2007 18:11:20 +0200

> Pierwsze badanie kolonoskopi
> wykazalo jakis zatarty rysunek kreski (cos takiego). Badania usg
> (do aktualnego) poszerzenie scian jelita o 0.2 mm oraz 2
> wezly chlonne (czasami wiecej) do 10 mm. Wezly sa do dzis. Tak jak i
> poszerzenie scian jelita. Nie ma zmian przy kresce,
> wystepuje zaznaczone pogrubienie scian jelita (nie pamietam ktorego).

Stary jestes niesamowity... nie wiesz które jelita masz spierdolone...

> Bralem Entocort (budesonid), pentasa i azatiopryna.

Poczytamy co to za specyfiki....

> Entocort z przerwami najpierw ponad rok. W miedzy czasie dr cos mowil
> operacji (w ciagu 5 lat ze mozliwa).

Wcale bym sie nie zdziwil jezeli przy twoim "zainteresowaniu" lekarz
prowadzacy "wycharata" ci nie to co potrzeba....

>W miedzyczasie
> doszly mdlosci, dostalem jakies mleczko do picia. Ok 2 lata temu sam
> odstawilem
> leki. Bylo w miare dobrze, tzn. bez bolow brzucha a jesli
> juz to male, bez goraczki (jakby zanik objawow). niedawno pojawily sie
> lekkie bole brzucha, zatwardzenie i sluz.

Jak widac choroba nie ustpuje....

> Przepisal mi te same leki. Budenofalk,
> Pentasa i Azatiopryna.

Poczytamy co to za specyfiki....

> Tu wspominal cos o powolnej probie
> odstawienia lekow w ciagu 2 lat. Rowniez ze moze byc nawet i
> wyleczenie sie z tego, z powodu szybkiego rozpoznania i podjecia
> leczenia. Czy jest mozliwe tak jak on mowi? Z tego co wiem ta
> choroba jest nie uleczalna, obojetnie kiedy wykryta i zaczete
> leczenie. Aktualnie odstawilem leki aby zobaczyc jak
> bedzie. Doszla goraczka (raz jej brak, raz wystepuje). Wiem
> ze zle robie z tym odstawianiem lekow,

Jak widac faszerowanie cie w/w medykamentami nic nie dalo, a choroba
postepuje....

> ale to pewnie dlatego ze nie
> wiem w koncu czy mam ta chorobe czy nie. dr mowil ze "jest bardzo
> prawdopodobna" czyli wg niego na ok 95-99%.

Typowy belkot lekarski który opisywalem powyzej....

"...Oczywiscie ze nie. Obserwujac chorobe mamy mojej kolezanki, najgorsze
jest
to iz lekarze na dobra sprawe sami nie wiedzieli "czy to Cron czy
Celiakia"..."

> Poczatkowo podczas
> zapisania rozpoznania przy wysylaniu biopsji pisal IBS, potem IBD i ze
> znakiem zapytania Crohn, a ostatnio crohn.
> Czy jest zwiazek miedzy choroba crohna a padaczka?

A chorujesz na padaczke ?.

Drazliwe jelito - IBS
http://www.resmedica.pl/zdart7016.html
Nieswoiste zapalenia jelit -IBD
http://pl.wikipedia.org/wiki/IBD

Tak na mije oko to zdecydowanie za malo wiesz. Po pierwsze móglbys
przynajmniej nas uswiadomic i odpowiedziec na pytanie czy byly pobierane
próbki do badania histopatologicznego, bo jak widzisz z twojego opisu raczej
to ciezko cos wywnioskowac

orun.pl
"...A chory pyta czy jesli lekarze nie uzyskali wycinka hist-pat
ale na podstawie objawów i wyników badan obrazowych podejrzewaja
Crohna to czy nalezy sie "koniecznie dopominac" tego rozpoznania
hist-pat czy spróbowac jednak poddac sie leczeniu...."

" Mnie sie raczej wydawalo iz badanie histopatologiczne sie odbylo, problem
tym ze nic nie wykazalo..."

Po drugie z tego co mówisz, i z tego co mowisz to kolonoskopia i USG
ewidentnie zmiany niepokojace wykazaly .
" Pierwsze badanie kolonoskopi wykazalo jakis zatarty rysunek kreski (czy
cos takiego)...
..Badania usg (do aktualnego) wykazaly poszerzenie scian jelita o 0.2 mm
oraz 2 wezly chlonne wielkosc 10 mm. Wezly utrzymuja sie do dzis. Tak jak i
poszerzenie scian jelita. Natomiast nie ma zmian przy kresce, a wystepuje
zaznaczone pogrubienie scian jelita ".

moglo by sie wydawac iz nie jest to jakis Crohn - czyli choroba której
"przyczyna powstania choroby nie jest znana. "teoretycznie"

lecz gdy tak sobie porównam te zdjecia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Choroba_Le%C5%9Bniowski
ego-Crohna

z niektórymi tekstami z tej ksiazki np...
http://nmp1.ovh.org/01.htm#main

"Mozemy z cala pewnoscia dowiesc, ze glówna przyczyna 90% ciezkich chorób,
na które cierpi ludzkosc, sa zaparcia i zatrzymywanie fekalnych mas, które
powinny byc wydalane z organizmu."

i opisem Piotra Kaszelowicza
orun.pl

"- ....Mozesz opisac na czym polegaly owe zabiegi ?....
-.... usuwaniu uszkodzonych, niedroznych odcinków jelit i zamykaniu przetok
"

oraz twoim:

ps.com
"..Jednak niedawno pojawily sie lekkie bole brzucha, i zatwardzenie oraz
sluz..."

to wnioski nasuwaja sie same....

-
Pozdrawiam