Cukier i cholesterol

11. Data: 2004-12-01 20:09:39

Temat: Re: Cukier i cholesterol
Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem czy zauwazyles ze pisza o hipoglikemii w cukrzycy, a nie o
> poziomie cukru na czczo. to raz. poza tym za niski cukier rano (sam w
> sobie)
> nie jest typowym objawem cukrzycy. poza tym znaczna czesc spoleczenstwa
> musiala by sie na hipoglikemie leczyc tylko dlatego ze na czczo ma mniej
> niz
> twoje ceremonialne i uswiecane 80.

widać nie umiem tłumaczyć :(
hipoglikemia jest stanem obniżonego poziomu cukru, niekoniecznie związnym z
cukrzycą - może byc spowodowana innymi przyczynami. O hipoglikemii mówimy
wtedy gdy poziom cukru spada ponizej 60mg%. Fakt, że określona w medycynie
norma wynosi 80-120mg% (zresztą norma ta podlega niewielkim zmianom w miarę
rozwoju medycyny) nie oznacza, że osoba mająca 75mg% jest chora - to zależy
od indywidualnych uwarunkowań organizmu (mam znajomego który przy 75mg%
odczuwa pierwsze objawy hipoglikemii). Hipoglikemii się nie leczy, tak jak
nie leczy się podwyższonej temperatury. Jest ona sygnałem/objawem
nieprawidłowości w funkcjonowaniu organizmu. Trzeba ją zlikwidować bo
stanowi w skrajnych przypadkach zagrożenie dla zdrowia i życia ludzkiego ale
przede wszystkim trzeba leczyć przyczyny jej powstawania. Konsekwentnie i
uparcie powtórzę (ostatni raz) jeżeli poziom cukru spada poniżej 60mg%, a
zjawisko to powtarza się trzeba to skonsultować z lekarzem który określi
przyczyny tego zjawiska. Nie twierdzę, że Rafał jest chory na cukrzycę, nie
twierdzę, że musi się leczyć czy też zaklepać miejsce w rodzinnym grobowcu -
twierdzę, że jest to niepokojący objaw i trzeba się dowiedzieć czy nie jest
to sygnał jakiegoś schorzenia wymagającego leczenia (może być również tak,
że wszystko jest ok. ale sprawdzić nie zawadzi). Rafał NIE PISAŁ o tym, że
wskazanie to jest rano i na czczo choć być może tak jest i ... nic to nie
zmienia. Pisał natomiast, że ma nadwagę co często jest elementem
towarzyszącym zakłóceniom przemiany materii i samo w sobie stanowi objaw
"niezdrowości" (żeby nie powiedzieć choroby - bo zaraz mi napiszesz, że
znaczna część społeczeństwa powinna leczyć nadwagę i ... będziesz miał
rację). Zwróć uwagę, że duża część poradni diabetologicznych jest zespolona
z poradniami leczącymi nadwagę (otyłość) - nie jest to zrobione bez
przyczyny.
Pozdrawiam serdecznie i cieplutko

Sławek

12. Data: 2004-12-02 00:04:56

Od: "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

no wiesz... zwykle takie badania przeprowadza sie na czczo... bo gdyby to
byl tylko wynik cukru to ok... ale jest cholesterol. swoja droga nie musisz
mi tlumaczyc co to hipoglikemia... wyobraz sobie ze raz kiedys mi tlumaczono
i to mi wystarczy... nie bede sie spieral... ja bym nie wzial takiego wyniku
do siebie i juz. i nic mi nie wiadomo aby ktos zmarl od hipoglikemi albo
zeby chociaz trafil do szpitala z powodu niskiego cukru... i tyle.

13. Data: 2004-12-02 19:14:01

Od: "Slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do siebie i juz. i nic mi nie wiadomo aby ktos zmarl od hipoglikemi albo
> zeby chociaz trafil do szpitala z powodu niskiego cukru... i tyle.

Ok. ok. ok. więcej tłumaczyć nie będę. Hipoglikemia jest naprawdę
niebezpieczna. W normalnych warunkach odpór daje organizm wydzielając
glukagen, który powoduje poniesienie poziomu cukru we krwi. Jeżeli go nie
wydzieli ... no cóż, zakłócenia pracy mózgu, utrata przytomności i ...
śmierć jeśli pomoc nie przyjdzie na czas. Ja, jak większość cukrzyków na
insulinie nie rozstaję się z cukrem. W lodówce leży strzykawka z glukagenem
(gdy będę nieprzytomny cukier się nie przyda) - każdy członek mojej rodziny
wie co zrobić w takim przypadku. W portfelu noszę informację co robić w
przypadku utraty przytomności. Taki sposób na życie/przeżycie. Pozdrawiam z
uśmiechem.

Sławek

14. Data: 2004-12-03 00:32:31

Od: "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slav <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> wie co zrobić w takim przypadku. W portfelu noszę informację co robić w
> przypadku utraty przytomności. Taki sposób na życie/przeżycie. Pozdrawiam

u diabetykow regulacja cukru wyglada inaczej... poza tym nie sadze zeby
cukrzyca rozpoczela ci sie od hipoglikemi...

koniec

Czerniak na siatkowce
Ginkofar - czy warto?
Real picture of celebs Christina Aguilera
Nerki a wywar z obierek
Rak wątroby