Cukinia marynowana

1. Data: 2003-07-16 16:09:11

Temat: Cukinia marynowana
Od: "AniaS" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy mógłby mi ktoś podać przepis na marynowaną cukinię.

Anna

1. Data: 2003-07-16 18:55:41

Temat: Re: Cukinia marynowana
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Czy mógłby mi ktoś podać przepis na marynowaną cukinię.
>
> Anna

Witam. służę moim przepisem: młodą cukinię pokroić w półplasterki, ugotować
marchewkę i pokroić w plastry, układać ciasno w słikach. Na dno i wierzch
położyć koper, 1 ząbek czosnku. Zalewa: stosunek octu i wody 1:6/ np. 3 l wody-
1/2 l octu na tą porcję 20 dag cukru. Dodać trochę soli, ziele angielskie,
liść laurowy i kilka goździków / nie za dużo/ . Wrzącą zalewą zalać słoiki i
pasteryzować ok 10 minut. Przewrócić słoiki do gory dnem do ostygnięcia.Ps.
Polecam również przepis na ogórki konserwowe/ znajomi bardzo chwalą/.

1. Data: 2003-07-16 20:00:13

Od: "AniaS" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za przepis na cukinie marynowana i proszę jeszcze o przepis na
ogórki konserwowe.
Czy pasteryzuje się 10 min od momentu jak zacznie gotować się woda w garnku?
Anna

1. Data: 2003-07-16 20:11:27

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogórki konserwowe.
> Czy pasteryzuje się 10 min od momentu jak zacznie gotować się woda w garnku?

Jeżeli chcesz żeby cukinia była twardsza to od momentu zagotowania 6-7 minut
lub 10 min. , wtedy będzie miękka. Teraz przepis na ogórki konserwowe: zalewa
1:6 +przyprawy listek laurowy i ziele angielskie. 3 l wody , 1/2 l octu,
płaska łyżka soli na każdy litr , cukier do smaku / ok. 1 szklanki lub 12
łyżek stołowych. DO słoika włożyć koper. kilka ziarenek gorczycy, czosnek i
kawałeczek chrzanu. i oczywiście ogórki. gotować od momentu zagotowania wody
nie więcej niż 5-6 minut. Słoiki wyjąć i odwrócić do góry dnem aż wystygną.
Smacznego!

1. Data: 2003-07-16 20:11:28

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-07-16 20:25:08