"Cukrzyca ma związek z niedoborem witaminy B1"

1. Data: 2007-08-19 10:55:04

Temat: "Cukrzyca ma związek z niedoborem witaminy B1"
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry, że znów kogoś zdenerwuję, ale to nie moja wina, że naukowcom
wychodzą takie wyniki badań... ;[

http://wiadomosci.onet.pl/1586797,16,1,1,,item.html

--------------------------------------------------- Cytat:
Cukrzyca ma związek z niedoborem witaminy B1 Osoby chore na cukrzycę
tracą witaminę B1 (tiaminę) 15 razy szybciej niż zdrowe, co może być
przyczyną wielu zaburzeń towarzyszących tej chorobie - informuje pismo
"Diabetologia".
Naukowcy z Warwick University przeprowadzili badania z udziałem 94 osób
chorych na cukrzycę i odkryli, że ich krew zawiera za mało tiaminy - jej
poziom był obniżony o 76 procent u pacjentów z cukrzycą typu I, zaś o 75 w
przypadku częściej występującej cukrzycy typu II.

Wcześniejsze badania nie wykazywały u cukrzyków niedoborów witaminy B1 ze
względu na sposób, w jaki dokonywano pomiaru - poprzez oznaczanie w
czerwonych krwinkach aktywności enzymu zwanego transketolazą. Okazało się,
że działanie enzymu pobudzają nie tylko wysoki poziom witaminy B1, ale
również jej długotrwały niedobór.

Zdaniem autorów dodatkowe dawki tiaminy mogłyby chronić komórki przed
typowym dla cukrzycy nadmiarem glukozy i pomóc w uniknięciu takich
powikłań, jak choroby serca, uszkodzenie nerek, zmiany neurologiczne i
problemy z oczami. Obecnie prowadzone są badania w tym kierunku.

Bogatym źródłem witaminy B1 są między innymi mięso, drożdże, produkty
pełnoziarniste, orzeszki ziemne, pomarańcze, bób, groch i fasola.
----------------------------------------------- Koniec cytatu.

Czyli wychodzi kolejna sprzeczność obowiązującej medycznej teorii
z praktyką...
Biorąc pod uwagę zalecane "ograniczanie" spożywania mięsa, a także
znaczną RÓŻNICĘ W PRZYSWAJALNOŚCI witamin z mięsa oraz roślin, które
to różnice są dziwnie przemilczane (?) przez ekspertów od zdrowego
(podobno) żywienia, nasuwa się tylko jeden sensowny wniosek
z wyników badań:

Kolejny punkt dla żywienia optymalnego wg dr. Kwaśniewskiego... :)
Zwłaszcza, że jest coraz więcej UDOKUMENTOWANYCH przypadków
wyleczenia cukrzycy na diecie optymalnej... :)

P.S. Przepraszam za brutalność sformułowań i brak delikatności,
nie potrafię łagodniej wyrazić swoich wniosków... ;)
Po prostu prawda zwykle jest przykra... :[ a kłamstewka milusie... :)

Krystyna
--
Autentyk z wywiadu z dziećmi w przedszkolu:
- Co chciałybyście zmienić w przedszkolu? - pyta reporterka.

2. Data: 2007-08-19 11:10:24

Temat: Re: "Cukrzyca ma związek z niedoborem witaminy B1"
Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*"

> Autentyk z wywiadu z dziećmi w przedszkolu:
> - Co chciałybyście zmienić w przedszkolu? - pyta reporterka.
> - Ja bym chciała, żeby nie było suróóóówek.
> - A ja bym jadła karmę dla kooootów. ;)

Są karmy gdzie jest do 4% (czyli poniżej) produktów zwierzęcych. Takich nie
chcą jeść nawet koty przymierające z głodu. Warto ustalić jaką karmę to
dzicko próbowało.
S*

3. Data: 2007-08-19 12:02:38

Od: Koriolan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* pisze:
> [...]
> ----------------------------------------------- Koniec cytatu.
>
> Czyli wychodzi kolejna sprzeczność obowiązującej medycznej teorii

taaak to juz pachnie kretynizmem
Pierwsze pytanie: czy niedobór witaminy B1 jest przyczyną czy skutkiem
cukrzycy??

Bo ten artykuł jakoś tego nie przesądza.

Michał

4. Data: 2007-08-19 14:32:28

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna T napisala:

> [...]
> ----------------------------------------------- Koniec cytatu.

> Czyli wychodzi kolejna sprzeczność obowiązującej medycznej teorii

Nie mozliwe, opty_dietetyczko:)

Przeczytalas chociaz dokladnie to co wklejasz? Np. jakie produkty spozywcze
poza miesem, sa dobrym zrodlem witaminy B1?

> [...]

> Zwłaszcza, że jest coraz więcej UDOKUMENTOWANYCH przypadków
> wyleczenia cukrzycy na diecie optymalnej... :)

No to podaj link do publikacji tych udokumentowanych przypadkow wyleczenia z
cukrzycy, chetnie poczytam.

Jesli natomiast chodzi o diety niskoweglowodanowe i witamine B1, to wlasnie te
diety nie dostarczaja wystarczajacej ilosci tej witaminy.
W przypadku diet wysokotluszczowych typu Kwasniewski, ilosc dostarczonej z
pozywieniem witaminy B1 jest jeszcze nizsza i te diety wymagaja systematycznej
suplementacji wszystkich witamin grupy B, mimo ze zawieraja duzo miesa.

Ponizej wklejam link w ktorym podano dokladnie w jakim procencie np. dieta
Atkinsa pokrywa zapotrzebowanie organizmu ludzkiego na witamine B1.
W zwiazku z powaznymi brakami wielu skladnikow odzywczych Atkins, zalecal
potezna suplementacje, m.innymi witaminami z grupy B.

http://www.pcrm.org/news/registry_report.html

Patrz analiza zawartosci niektorym skladnikow w diecie niskoweglowodanowej Atkinsa:

Thiamin, mg (% DV)

* 0.7 (48% normy)- Atkins Induction

* 1.1 (76% normy)- Atkins Weight Loss

* 1.0 (64% normy)- Atkins Maintenance

> P.S. Przepraszam za brutalność sformułowań i brak delikatności,
> nie potrafię łagodniej wyrazić swoich wniosków... ;)
> Po prostu prawda zwykle jest przykra... :[ a kłamstewka milusie... :)

Och, jestem wzruszony:)

ps. teraz ta grupe bedziesz zalewala swoimi fantazjami na tematy dietetyczne?
Chcesz ja koniecznie tez zniszczyc?

5. Data: 2007-08-19 14:35:36

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* pisze:

> [...]
> ----------------------------------------------- Koniec cytatu.
>
> Czyli wychodzi kolejna sprzeczność obowiązującej medycznej teorii
<ciach>
> Krystyna

Tak z ciekawosci podaj mi zrodla, wiarygodne zrodla naukowe, w ktorych jest
napisane, aby ograniczyc czerwone mieso, pieczywo pelnoziarniste, groch,
fasole, bob, cytrusy i orzechy...
Bo jak na razie, tak mi sie wydaje, jestem bombardowana wiadomosciami jak te
produkty sa nam niezbedne w diecie. I co ciekawsze - te wiadomosci nie
pochodza od "optymalnych".

Pozdrawiam

A i jeszcze jedno - jak wspomnial kariolan nie napisalas czy to skutek
cukrzycy czy przyczyna. A to jest istotne. Czyli znow "zrodlo wiedzy" jest
wybrakowane.
--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

6. Data: 2007-08-19 14:47:06

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* pisze:

> [...]
> Zwłaszcza, że jest coraz więcej UDOKUMENTOWANYCH przypadków
> wyleczenia cukrzycy na diecie optymalnej... :)

I jeszzce jedno, zapomnialamwczesniej dodac. We wczesniejszych postach
m.in. z watku o tluszczach dla dzieci odsadzasz od czci i wiary pieczywo
pelnoziarniste, warzywa i owoce. Czy ja sie myle czy jednak cytrusy to owoce
a groch bob i fasola to warzywa...?

cytat z poprzedniego watku:
> Problem w tym, że wszelkie publikacje, poradniki,
> programy TV stale propagują "owoce i warzywa", ewentualnie produkty
> zbożowe (pełnoziarniste).

Taki perelek w Twoich postach jest wiecej, ale nie chce mi sie juz szukac :)

Pozdrawiam raz jeszcze

7. Data: 2007-08-19 15:05:57

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Białek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Krystyna*Opty*"

> Są karmy gdzie jest do 4% (czyli poniżej) produktów zwierzęcych.

Szok!... 8-O
Ciekawe, czy zejdą jeszcze niżej (?)

> Takich nie chcą jeść nawet koty przymierające z głodu. Warto ustalić jaką
> karmę to dzicko próbowało.
> S*

;)
To jest już praktycznie niemożliwe :[
Ten wywiad oglądałam w TV dość dawno temu, ale go pamiętam, bo zrobił
na mnie spore wrażenie!... :D

Równie duże wrażenie zrobił na mnie jeden z odcinków "Kuchni z Okrasą", w
którym ów mistrz gotowania usiłował nawrócić naszych rodzimych Górali na
jedzenie warzyw. Też było kilka zabawnych sytuacji... ;)
W końcu jeden z baców nakłaniany do wprowadzenia większej ilości
warzyw w kuchni góralskiej uprzejmie skonfundował, że
- "może i warzywa som dobre, ale łoscypek jest za dobry, zeby go
paskudzić jakimś zielskiem"... ;)))

Biedny Okrasa minę miał nietęgą... ;)

Krystyna
--
Gdyby tak człowieka skrzyżować z kotem, człowiekowi wyszłoby to na
dobre, ale kotu by z pewnością zaszkodziło. Mark Twain

8. Data: 2007-08-19 16:52:10

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*"

> [...]
> warzyw w kuchni góralskiej uprzejmie skonfundował, że
> - "może i warzywa som dobre, ale łoscypek jest za dobry, zeby go

Góralskie lobby górą. W najnowszej piramidzie (Życie na gorąco albo coś
takiego) niet warzyw i owoców. Jak już pisałem, są tam wpisane ćwiczenia
fizyczne. Piszą że warzywa i owoce tuczą.
S*

9. Data: 2007-08-19 17:39:23

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeff" <j...@v...pl> napisał w wiadomości

> Nie mozliwe, opty_dietetyczko:)

"Niemożliwe" pisze się razem.

> Przeczytalas chociaz dokladnie to co wklejasz? Np. jakie produkty
> spozywcze poza miesem, sa dobrym zrodlem witaminy B1?

1. Jeszcze raz - witaminy z mięsa są znacznie lepiej WCHŁANIALNE niż z
roślin. To jest naukowy FAKT, ale propaganda proroślinna o tym milczy...
2. Np. wieprzowina zawiera od 0,402 g aż do 0,989 g wit. B1
A wspomniany wyżej np. bób ma śladową ilość - 0,090 g,
pomarańcze - zaledwie 0,080 g ... tj. 12,36 razy MNIEJ!
Jedynie otręby pszenne, ewentualnie fasola i groch z tych wyżej
wymienionych warzyw mają porównywalną ilość wit. B1, ale i tak znacznie
gorszą od mięsa wchłanialność - więc w sumie mięso wieprzowe zdecydowanie
jest najlepszym źródłem tej witaminy.
I KTO TU MANIPULUJE FAKTAMI?
Już ty kiedyś zbłaźniłaś się w temacie witamin w jabłkach na grupie
pl.misc.dieta...

> No to podaj link do publikacji tych udokumentowanych przypadkow
> wyleczenia z cukrzycy, chetnie poczytam.

Odpowiedzi poszczególnych osób chorych na cukrzycę obu typów, które
zgłosiły swoje wyniki badań przed i po zastosowaniu żywienia
optymalnego i wypełniły ankietę opracowaną przez dr. Kwaśniewskiego
http://dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=797 , będzie można przeczytać
na stronie doktora Kwaśniewskiego dopiero we wrześniu.

> Jesli natomiast chodzi o diety niskoweglowodanowe i witamine B1, to
> wlasnie te
> diety nie dostarczaja wystarczajacej ilosci tej witaminy.

> http://www.pcrm.org/news/registry_report.html

Jakieś stare dane z czasów nagonki na Atkinsa ekspertów od utrzymania
status quo... Nie masz nowszych "doniesień" ?

Swego czasu naszym rodzimym ekspertom z IŻŻ też "zostało doniesione"
jakie to my straszne mamy niedobory...
Nawet sam Ponomarenko wdepnął w te "znormalizowane normy", chociaż
wcześniej dobrze zdawał sobie sprawę z tych właśnie różnic.
Te "normy" są stworzone dla paszojadów.
Wyniki badań zdrowych Eskimosów będą inaczej wyglądały od wyników zdrowych
Hindusów, czy naszych zdrowych Górali.
A jeśli nagle przestawisz Hindusa na dietę Eskimosa i zbadasz
"doniesione ci" jego wyniki - to też ci wyjdą odchyły od "norm".

Wiem, wiem... twoja wyobraźnia tego nie ogarnia...

A ilości wit. B1 w produktach to sama sobie sprawdź w tablicach.
Zresztą same fakty cofania się cukrzycy na DO świadczą o tym, że witaminy
B1 na DO nie brakuje.

Krystyna
--
Hipochondryk u lekarza
- Doktorze. Żona mnie zdradza a rogi mi nie rosną... ? 8(

10. Data: 2007-08-19 17:50:40

Od: "MT" <s...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

Krycha ale muzulmanie i zydzi nie jedza wieprzowiny i zyja !

Zródła witaminy

Witamina B1 występuje wszędzie, a szczególnie dużo jest jej w tkankach
aktywnych metabolicznie (wątroba, serce), a także w: produkty zbożowe
grubego przemiału, mięso, wędliny (szczególnie wieprzowina), rośliny
strączkowe - groch, fasola oraz drożdże, orzechy, słonecznik, ryby, owoce i
warzywa. Tiamina jest zgromadzona głównie w warstwie zewnętrznej ziaren
zbóż, dlatego też procesy technologiczne polegające na łuskaniu i
polerowaniu zubażają mąkę w tę witaminę. Także enzym obecny w surowych
rybach: tiaminaza rozkłada tiaminę. Tiaminę odkrył Kazimierz Funk w 1912
roku.

specjalista chorób mięśni
Potrzebne adresy lekarzy leczacych borelioze
dziwne cos na oku
okulista w niedzielę Kaków
Trening dla niewidomych, heh