Cyfra+ - jaki telewizor?

1. Data: 2009-08-18 12:25:57

Temat: Cyfra+ - jaki telewizor?
Od: zixxixx <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wiem, ze temat walkowany juz pewnie wiele razy, ale nigdzie nie
znalazlem odpowiedzi na moje, konkretne, pytanie.

Zalozylem sobie Cyfre+ bez pakietu HD.
Teraz stoje przed wyborem telewizora i ponieważ nie mam zielonego
pojecia w temacie, prosze Was o pomoc ;)

Telewizor ma byc min. 42 calowy

A zatem jaki telewizor kupic? LCD? Czy plazme? FullHD, czy HD Ready?
Jedni pisza, ze jesli telewizja nie jest w HD, to tylko plazma, inni,
ze LCD. Czytalem tez, ze LCD moze dawac jakies zaklocenia przy
ogladaniu zwyklej telewizji... Mi chodzi tylko o to, zeby dobrze
odbieral Cyfre - nie mysle o przyszlosci, bo telewizory sa teraz tak
tanie, ze jak za 5 lat HD bedzie juz standardem i wszystkie kanaly
beda w nim nadawane, to pewnie kupie nowy...

Prosze o pomoc, bo juz zglupialem.

Z tego co widze plazmy sa nieco tansze... pradu tez juz specjalnie
duzo nie ciagna - znalazlem nawet taka, ktora ciagnie niecale 200W.

2. Data: 2009-08-18 12:54:23

Temat: Re: Cyfra+ - jaki telewizor?
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Jak za 5 lat wszystko będzie w HD to mi kaktus na ręce wyrośnie. Jak nie
masz sygnału fullHD to nie ma sensu płacić więcej za coś czego i tak nie
wykorzystasz. A co do wyboru plazma czy LCD to trzeba po prostu bezposrednio
porównac. W teorii plazma ma lepiej odzwierciedlać przejścia kolorów.

3. Data: 2009-08-18 12:57:25

Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zixxixx" <w...@i...pl> wrote in message
.googlegroups.com...
> Zalozylem sobie Cyfre+ bez pakietu HD.

Polecam dopłacić do pakietu HD. Szkoda kupić TV i nie wykorzystywać jego
możliwości dla zaoszczędzenia paru zł miesięcznie na pakiecie - a różnica ze
zwykłym SD jest bardzo przyjemna :)

> Telewizor ma byc min. 42 calowy
> A zatem jaki telewizor kupic? LCD? Czy plazme? FullHD, czy HD Ready?

Programy HD TV sat są nadawane w rozdzielczości, do której wystarczy HD
Ready. Full HD tylko wtedy, jeśli będziesz grał na konsoli lub oglądał filmy
na dyskach Blue Ray. Poza tym nawet wtedy większą rozdzielczość zobaczysz
dopiero przy odpowiednio dużej przekątnej i odpowiednio małej odległości
fotela od ekranu (znajdź sobie w necie wykres).

> Jedni pisza, ze jesli telewizja nie jest w HD, to tylko plazma, inni,
> ze LCD.

Tu chodzi o sygnał analogowy z którym plazma podobno lepiej sobie radzi, a
Ty będziesz miał cyfrowy (choć nie HD).

> Mi chodzi tylko o to, zeby dobrze
> odbieral Cyfre - nie mysle o przyszlosci, bo telewizory sa teraz tak
> tanie, ze jak za 5 lat HD bedzie juz standardem i wszystkie kanaly
> beda w nim nadawane, to pewnie kupie nowy...

Full HD pewnie standardem nie będzie jeszcze bardzo długo, bo nadawanie w
takiej rozdzielczości wymaga dużo więcej kosztownego pasma na satelicie. Z
tego powodu żadna telewizja nie nadaje full HD (chociaż nie jestem na
bieżąco). Nie wiem czy telewizory full HD stanieją w horyzoncie kilku lat,
ale na pewno nie z powodu rozpowszechnienia się telewizji full HD.

4. Data: 2009-08-18 13:19:37

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "strach" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> możliwości dla zaoszczędzenia paru zł miesięcznie na pakiecie - a różnica

Bez sensu wydane kilkanaście/kilkadziesiąt zł miesięcznie. Różnica nie warta
tych kilkunastu/kilkudziesięciu zł.

Krzysiek

5. Data: 2009-08-18 13:26:44

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zixxixx" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
>Prosze o pomoc, bo juz zglupialem.

>Z tego co widze plazmy sa nieco tansze... pradu tez juz specjalnie
>duzo nie ciagna - znalazlem nawet taka, ktora ciagnie niecale 200W.

Moim zdaniem lepiej kupic minimalnie droższy LCD gdyż mimo wszystko są mniej
prądożerne.
A najlepiejj popatrzeć w sklepie na uruchomione tv. KJeśli jakośc obrazu
odpowiada to wziąć najmniej prądożerny telewizor z danego przedziału
cenowego. I nie dać się omamić parametrom z ulotek(kontrast itp).
W praktyce różnicy nie zauważysz(tylko cena większa za tv z lepszymi
"parametrami)

Krzysiek

6. Data: 2009-08-18 13:28:14

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W praktyce różnicy nie zauważysz(tylko cena większa za tv z lepszymi
> "parametrami)

A i jeszcze jedno- wybrać model w sklepie i poszukać go w necie. W
zdecydowanej większości przypadków kupisz dużo taniej.

Krzysiek

7. Data: 2009-08-18 13:28:42

Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Bez sensu wydane kilkanaście/kilkadziesiąt zł miesięcznie. Różnica nie
> warta tych kilkunastu/kilkudziesięciu zł.

Co kto woli. Ja w życiu bym nie zrezygnował z pakietu HD dla kanałów
filmowych i przyrodniczych, zwłaszcza że w C+ kosztuje to 10-15 zł/mc. Na
szczeście jest to opcja i każdy niedowidzący może zaoszczędzić ;P

8. Data: 2009-08-18 13:46:48

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 18-08-2009 o 15:26:44 kris <k...@p...onet.pl>
napisał(a):

> A najlepiejj popatrzeć w sklepie na uruchomione tv. KJeśli jakośc obrazu
> odpowiada

i tu jest problem... w większości (wszystkich) dużych sklepach mają dużo
telewizorów, na które wysyłany jest sygnał z jednego nadajnika. Jest on
dzielony i o jakości sygnału wtedy nie ma co mówić. Jeśli jakiś TV się
podoba, to trzeba poprosić o podłaczenie bezpośrednio jakieś DVD, albo coś
podobnego

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

9. Data: 2009-08-18 13:51:54

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> telewizorów, na które wysyłany jest sygnał z jednego nadajnika. Jest on
> dzielony i o jakości sygnału wtedy nie ma co mówić.

Ale można porównać między soba kilka modeli i z regułyu okazuje się że nie
widac różnicy pomiedzy najnowszymi/najdrozszymi modelami a tymi troszke z
niższej półki

>Jeśli jakiś TV się podoba, to trzeba poprosić o podłaczenie bezpośrednio
>jakieś DVD, albo coś podobnego

To fakt
I wtedy do domu do internetu i zamówienie przez net;)))

Krzysiek

10. Data: 2009-08-18 13:58:23

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

zixxixx pisze:

> [...]
> tanie, ze jak za 5 lat HD bedzie juz standardem i wszystkie kanaly
> beda w nim nadawane, to pewnie kupie nowy...

W twoim przypadku zainteresowałbym się LCD - ze względy na mniejsze
zapotrzebowanie na prąd. Warto też poszukać takiego modelu, który ma
wejście na karty pamięci - np z aparatu cyfrowego. HDMI to ma chyba
każdy. Są też telewizory z tunerem SAT wbudowanym, gdzie z boku wsadza
się tylko kartę dostępu, ale nie wiem, czy dostępne na polskim rynku.

bita śmietana blenderem
szybkowary
gres a ceramika - róznice, jakie?
da się tak pomlować ścianę? :) gradient
[SPAM] Właściciel sprzeda działkę budowlaną