Cykające rury od centralnego ogrzewania

1. Data: 2007-03-12 07:03:46

Temat: Cykające rury od centralnego ogrzewania
Od: "Arek" <t...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam taki problem:
Mieszkam na 3 piętrze 4 poziomowego bloku. W każdym pokoju jest osobna
pionowa instalacja c.o.. 2 lata temu robiłem remont mieszkania, gładzie na
ścianach i cyklinowanie podłogi z malowaniem. W okresie grzewczym, w
godzinach nocnych słychać uporczywe "cykanie" rur. Myślałem że to z powodu
temperatury, więc wokół rur w podłodze i suficie wydłubałem niewielkie
otwory. Mam jednak teraz wrażenie, że rury zaczęły jescze bardziej i
intensywniej "cykać". Czy ktoś może mieć na to jakiś sposób?

pozdrawiam, Arek

2. Data: 2007-03-12 08:32:27

Temat: Re: Cykaj?ce rury od centralnego ogrzewania
Od: te <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może da się prywatnie zlecić owinięcie rur watą szklaną? Przypuszczalnie
temperatura w rurach się ciągle zmienia i one się rozszerzają i metal przy tym
wydaje dźwięki.

3. Data: 2007-03-12 09:10:57

Temat: Re: Cykające rury od centralnego ogrzewania
Od: "Kuger" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <t...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
Mam jednak teraz wrażenie, że rury zaczęły jescze bardziej i
> intensywniej "cykać". Czy ktoś może mieć na to jakiś sposób?

Witam
Też to mam.
Na początku strasznie wkur..., teraz w zime nie mogę bez tego zasnąć.:))
Uspokaja mnie to
Przypomina mi, że jestem we własnym domu.

4. Data: 2007-03-12 09:34:48

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

To może być kawitacja. Pewnie rury w niektórych miejscach gwałtownie
zakręcają albo są jakieś przewężenia wewnątrz rur. Rzecz nie do usunięcia.
Pozdrawiam
Tomek

5. Data: 2007-03-12 09:49:50

Od: " hela" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to dźwięk wywoływany przez pracująca pompe cyrkulacyjną, przenoszony
przez rury? Cykanie może nie za bardzo pasuje, ale różnie bywa.

6. Data: 2007-03-12 18:00:49

Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przesmaruj smarem w miejscach w ktorych przechodza przez stropy:-)
Lub olejem za pomoca strzykawki i igly.

7. Data: 2007-03-13 08:08:49

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cykanie? A może to nie rury tylko zawory? Czy są zamontowane
termoregulatory?
Fonon

8. Data: 2007-03-14 10:43:54

Od: s...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Rozszeżanie termiczne rur i w związku z tym zmiana ich długości i
naprężeń na zakretach powoduje ocieranie się rur szczególnie pcv o
izolację jesli takowa została zastosowana. Może gdzieś ocieplina nie
została dokładnieprzymocowana , albo rury mają kontakt ze styropianem
izolującym sciany. Problem bardzo trudny do naprawienia jeżeli rury
przebiegaja w ścianie... Trzeba to polubić.

9. Data: 2007-03-18 00:08:44

Od: "Arek" <t...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest zawór z termoregulatorem Danfoss, ale cykanie (a właściwie odgłos jakby
ktoś ciągle stukał czymś w rurę) nie dochodzi z termoregulatora. Drugi zawór
jest zaworem odcinającym bez termoregulatora. Przez 15 lat nie było tego
problemu. Razem z moim remontem zbiegła się także wymiana zaworów w pionach
przez spółdzienielnie mieszkaniową. Muszę też dodać, że w mieszkaniu są 4
piony i tylko dwa z nich wydają takie odgłosy, a najbardziej jeden.

już
tracę cierpliwość, Arek :-(

10. Data: 2007-03-18 00:12:16

Od: "Arek" <t...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rury nie są PCV, to zwykłe rury stalowe. przechodzą w 4 pionach przez 4
mieszkania, nie są w żaden sposób izolowane lub ocieplane. Tym bardziej nie
mają styczności ze steropianem. Polubić się nie da bo jest to bardzo głośne,
na noc często wyprowadzam się z tego pokoju bo mnie szlag trafia.

pozdrawiam, Arek

ps. czy to może mieć coś wspólnego z zaworami głównymi pionu umieszczonego w
piwnicy? Może za wysokie ciśnienie?

Użytkownik <s...@t...pl> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

Drewno w lazience
wybór odkurzacza
ile za robocizne budowa domu?
mam grzyba :-(
żółte ściany - jaki kolor zestawu wypoczynkowego?