Cyrtyniec chiński

21. Data: 2004-10-30 09:34:29

Temat: Re: Cyrtyniec chiński-do Bpjea!
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie masz wyjścia,jak będą kwitły
> pakuj się i przyjeżdżaj obejrzeć.
> Mirzan

Ja wiem co i jak, Ty zaś szukaj
póki nie znajdziesz ;-)

Pozdrawia cierpliwie boletus

22. Data: 2004-10-30 11:34:47

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>     Ja wiem co i jak, Ty zaś szukaj
>     póki nie znajdziesz ;-)
>
>     Pozdrawia cierpliwie boletus

Znalazłem wyjście - w poniedziałek będzie u mnie Zygmunt,
dam mu sadzonkę dla Ciebie,zobaczysz co to jest ten cytryniec.
A ja dalej będę kombinował,czy on zmienia płeć czy nie.
Mirzan

23. Data: 2004-10-30 12:52:38

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Na jednej roślinie rosną gałęzie z kwiatami męskimi i żeńskimi.
> Czy z ukorzenionej męskiej,wyrosną gałązki z kwiatami żeńskimi?
> I odwrotnie.

No to jeszcze raz, powoli:
Na cytryncu nie ma galazek meskich czy zenskich. Sa kwiaty meskie lub
zenskie. Ped cytrynca jest genetycznie taki sam, jak cala roslina i nie
jest mu przyporzadkowana tylko jedna plec. Nie wazne, ktora galazke
ukorzenisz - i tak otrzymasz ta sama rosline. To nie jakas chimera, tylko
jednorodny osobnik. Galazka bedzie jednopienna tak jak roslina jest
jednopienna i nie ma to nic wspolnego z tym, ze akurat zdarza sie na
takiej galazce np. tylko zenskie kwiaty.

Pozdrawiam,
Bpjea

24. Data: 2004-10-30 13:07:34

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazłem wyjście - w poniedziałek będzie u mnie Zygmunt,
> dam mu sadzonkę dla Ciebie,zobaczysz co to jest ten cytryniec.
> A ja dalej będę kombinował,czy on zmienia płeć czy nie.
> Mirzan

Jejku panie dziejku nie wiem ci ja, czy ów Zygmunt "Stary"
zdrów na tyle, by pokonać trasę do mnie i z powrotem.
Ostatnio bowiem śmiał się na gadulcu bezgłośnie.

Pozdrawia do rozpuku boletus

25. Data: 2004-10-30 13:11:25

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednopienna i nie ma to nic wspolnego z tym, ze akurat zdarza sie na
> takiej galazce np. tylko zenskie kwiaty.

Dość powoli napisałeś, jednak czy dla Mirzana
nie nazbyt szybko ?

Pozdrawia ślimaczo boletus

26. Data: 2004-10-30 14:35:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Na jednej roślinie rosną gałęzie z kwiatami męskimi i żeńskimi.
> Czy z ukorzenionej męskiej,wyrosną gałązki z kwiatami żeńskimi?
> I odwrotnie.

Jezeli sobie dobrze przypominam, to Kubus Puchatek zastanawial sie,
czy jesli zasadzi pol plastra miodu, to wyrosnie ta polowa ula, w ktorej
pszczoly robia miod, czy ta, w ktorej tylko bzykaja. :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

27. Data: 2004-10-30 14:46:54

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

28. Data: 2004-10-30 18:19:19

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4798.00000da1.4183a95d@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):
> .
Hejka.
Kwiaty rozdzielnopłciowe, czyli jednopłciowe (pręcikowe lub słupkowe)
stąd rośliny obupłciowe (jednopienne) i rozdzielnopłciowe (dwupienne).
JEDNOPIENNE ROŚLINY, rośliny mające na tym samym okazie zarówno męskie,
jak i żeńskie organy płciowe, np. u roślin kwiatowych występują kwiaty
pręcikowe (męskie) i słupkowe (żeńskie)
DWUPIENNE ROŚLINY, rośliny mające na jednych osobnikach tylko kwiaty
żeńskie (słupkowe), na drugich - tylko kwiaty męskie (pręcikowe);
dwupienność uniemożliwia samozapylenie; do dwupiennych roślin należą
np. wszystkie gat. topoli, wierzby, konopie, chmiel.
Wł. Bugała w 'Drzewa i krzewy' napisał o cytryńcu, że to roślina
dwupienna, natomiast Seneta i Dolatowski w 'Dendrologii' piszą: 'kwiaty
rozdzielnopłciowe, jedno- lub dwupienne'
Pozdrawiam dydaktycznie Ja...cki

29. Data: 2004-10-30 19:22:02

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwupienna, natomiast Seneta i Dolatowski w 'Dendrologii' piszą: 'kwiaty
> rozdzielnopłciowe, jedno- lub dwupienne'

Właśnie oto chodzi.Mój ma gałęzie z kwiatami żeńskimi,
oraz gałęzie z kwiatami męskimi.Czyli jest jednopienny
i rozdzielnopłciowy.
Zastanawiam się,czy ukorzeniona gałąź męska,będzie tylko
męska przez całe życie, oraz czy żeńska zostanie dziewczyną
na zawsze.
Oraz czy naprawdę są rozdzielnopłciowe
dwupienne na zawsze,które nie mają szans samotnie owocować.
Z dereniem też bywają problemy są podobno obcopylne
i samopylne.
Mirzan

30. Data: 2004-10-30 23:33:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

'kwiaty

Nawet wsrod autorytetow nie ma zgodnosci...
To co tu po nas? ;)

> Zastanawiam się,czy ukorzeniona gałąź męska,będzie tylko
> męska przez całe życie

Nie przypisuj plci do galezi - to tylko kwiaty na niej sa meskie, jak sam
mowisz.
Jest duze prawdopodobienstwo, ze roslina uzyskana z ukorzenienia takiej
galazki bedzie miala tez kwiaty zenskie, natomiast problem z cytryncami
polega na tym, ze stosunek kwiatow meskich do zenskich na jednej roslinie
moze byc np. 90% do 10%, a jak jeszcze te 10% opadnie, to owocow nie
bedzie.

> Oraz czy naprawdę są rozdzielnopłciowe
> dwupienne na zawsze,które nie mają szans samotnie owocować.

Nie dwupienne (cytrynce) a jednopienne.

Pozdrawiam,
Bpjea

Gdzie w Warszawia lub okolicach - gline