Re: Czarna porzeczka też marnieje

Data: 2013-05-28 22:19:37
Temat: Re: Czarna porzeczka też marnieje
Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

Użytkownik "Andrzej S" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
news:ko1imp$gbl$1@news.vectranet.pl...
> Bardzo proszę o pomoc.
> Kilkanascie krzaczków, posadzone jesienią, znakomicie
> zazielenily sie wiosną, dużo kwiatków.
>
> Az nagle, w ciagu pół tygodnia, zzółkły liscie od dołu
> tak do polowy, 2/3 wysokości. We wszystkich krzaczkach.

Przypuszczam, że sadziłeś z gołym korzeniem. Należało przyciąć na dwa, trzy
oczka. Wypuściły liście i kwiaty, ale nie miały dość korzeni, żeby to
wykarmić.
Jak się kupuje czarną porzeczkę z gołym korzeniem, to trzeba wczesną wiosną,
albo jesienią mocno przyciąć, a uzyskane badyle posadzić (połowa badyla do
ziemii) do wilgotnej ziemii pod skosem . Utrzymywać w dużej wilgotności.
Ukorzenią się i będą dodatkowe krzaczki.
Te Twoje porzeczki, to ja bym przyciął jeszcze teraz.

Leszek