Czas szparagów...

1. Data: 2013-05-23 09:57:58

Temat: Czas szparagów...
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

...w pełni :)))

Robiłam już zupę krem ze szparagów na 2 sposoby, szparagi zapiekane z
szynką,szparagi w sosie holenderskim. I planuję wkrótce makaron ze
szparagami w sosie cytrynowym.
Co jeszcze można by, Szanowni Państwo?

Pozdrawiam
Feniks z popiołów ;)

2. Data: 2013-05-23 10:32:08

Temat: Re: Czas szparagów...
Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 May 2013 09:57:58 +0200, medea napisał(a):

> [...]
>
> Robiłam już zupę krem ze szparagów na 2 sposoby, szparagi zapiekane z
> szynką,szparagi w sosie holenderskim. I planuję wkrótce makaron ze

Kiedyś na Discovery w programie Kitchen Chemistry Heston Blumenthal
pokazywał danie ze szparagów i trufli. Jak całość była robiona to nie
pamiętam ale pewnie w necie coś znajdziesz.

--
piecia aka dracorp

3. Data: 2013-05-23 11:16:45

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś na Discovery w programie Kitchen Chemistry Heston Blumenthal
> pokazywał danie ze szparagów i trufli. Jak całość była robiona to nie
> pamiętam ale pewnie w necie coś znajdziesz.

tylko gdzie znaleźć trufle, albo przynajmniej świnie? ...

4. Data: 2013-05-23 12:07:58

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-05-23 09:57, obywatel medea uprzejmie donosi:

Ewaaaaaa!!!!!
A może by jaką tartę?

5. Data: 2013-05-23 14:40:58

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2013-05-23 09:57, obywatel medea uprzejmie donosi:

Oh sos holenderski na samą myśl ślinka cieknie. Szkoda że to jest taki
strasznie kaloryczny sos. Mój podstawowy problem jest taki że nie widzę w
sklepach szparagów.

6. Data: 2013-05-23 14:53:20

Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Maj, 14:40, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:519dea80$0$1255$65785112@news.neostra
da.pl...

> Oh sos holenderski na samą myśl ślinka cieknie. Szkoda że to jest taki
> strasznie kaloryczny sos. Mój podstawowy problem jest taki że nie widzę w
> sklepach szparagów.

Szparagi dosyć często są do kupienia w Kauflu. Sos holenderski?
Cholera, coś o tym słyszałem, ale guzik o tym wiem. Napisz parę słów o
co w tym chodzi. Z zeznań znajomych pasibrzuchów jest ponoć pyszny.

7. Data: 2013-05-23 15:39:43

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-05-23 14:53, obywatel Stachu Chebel uprzejmie donosi:

> Szparagi dosyć często są do kupienia w Kauflu.

W moim Kauflu jakieś zwiądki, a nie szparagi.
Albo jestem tu jeszcze przed sezonem (białych jeszcze nie widziałam),
albo już się skończył.

> Sos holenderski?
> Cholera, coś o tym słyszałem, ale guzik o tym wiem. Napisz parę słów o
> co w tym chodzi. Z zeznań znajomych pasibrzuchów jest ponoć pyszny.

W dodatku prosty w robocie. Przepis mniej więcej taki:
http://www.domowe-gotowanie.pl/przepisy-dodatki/sosy
/287-przepis-na-sos-holenderski

8. Data: 2013-05-23 16:00:13

Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Maj, 15:39, Qrczak <q...@g...pl> wrote:
> [...]
> albo już się skończył.

> W dodatku prosty w robocie. Przepis mniej więcej

Dzięki za linka. Niby proste, ale jest tak na czuja jeden problem -
trza chyba mieć w tym temacie trochę wprawy, coby jajca się nie
ścięły.

9. Data: 2013-05-23 16:03:51

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stachu Chebel" <s...@g...com> napisał w wiadomości
bb.googlegroups.com...
> [...]

>Cholera, coś o tym słyszałem, ale guzik o tym wiem. Napisz parę słów o
>co w tym chodzi. Z zeznań znajomych pasibrzuchów jest ponoć pyszny.

Jest super pyszny. Przepis na 6 porcji. 540 kcal / porcja. Niestety
strasznie kaloryczny:

250 g masła, 3 żółtka, 3 łyzki wody, 1 łyżka soku z cytryny, sól, biały
pieprz, pieprz cayenne

Rozpuścić masło w garnku ale nie podgrzewać za mocno. W drugim garnku żółtko
zmieszać z sokiem z cytryny, wodą i solą. Granek wsadzić do gorącej wody.
Mieszać trzepaczką a najlepiej mikseram aż do momentu gdy masa stanie się
kremowa. Wyciagnąć garnek z gorącej wody bo sos się zetnie. Teraz po
łyżeczce dodawać rozpuszczone masło ciągle mieszając. Potem już można
dodawać masło łyżkami. Solą, białym pieprzem i pieprzem cayenne doprawić.
Zaraz podawać. Sosu nie można potem odgrzewać bo się zetnie.

10. Data: 2013-05-23 16:24:46

Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Maj, 16:03, "rageofhonor" <w...@w...pl> wrote:
> [...]
> dodawać masło łyżkami. Solą, białym pieprzem i pieprzem cayenne doprawić.
> Zaraz podawać. Sosu nie można potem odgrzewać bo się zetnie.

Dzięki!! Podejmę próbę w Sobotę. Jak będzie coś "nie hallo", cała
wina spada na Ciebie.

Bułeczka :-/
Polska Kuchnia
Czy mozna ciasto pierogowe przechowac?