Re: Czosnek!

Data: 2015-03-31 11:35:05
Temat: Re: Czosnek!
Od: "ZZZ" <n...@n...com>

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:mfdl8r$g4h$1@news.vectranet.pl...
> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Wysiewając w ogródku nasiona zdecydowanej większość roślin
> (marchew, buraczki, bób czy kwiaty jednoroczne albo mieszanki traw) nie
> zawracamy sobie głowy stratyfikacją bowiem tym nasionom do skiełkowania
> wystarczy umieszczenie w glebie w chwili gdy nastaną sprzyjające warunki
> (temperatura i wilgotność).
> Są jednak rośliny, których nasiona wymagają kilkutygodniowej
> stratyfikacji w warunkach niskich temperatur i dużej wilgotności aby
> skiełkować.
> [...]

Z tą stratyfikacją czosnku niedźwiedziego to najwyraźniej jest bardzo ważne.
Przez 2 sezony próbowałem zasiewać kupione nasiona - nic nie wzeszło.
W tym roku kupiwszy nasiona też już, już miałem siać, kiedy przeczytałem
na torebce żeby wysiewać _jesienią_. Myślę, co tam, jest już wiosna, też
wzejdą. Ale poczytałem w Internecie, że czosnek niedźwiedzi wymaga
stratyfikacji
i powstrzymałem się z kolejnym wysiewem na próżno.
Niestety coś co Dirko ładnie nazwał "solidnością kupiecką" tu nie wystąpiła
i nic na opakowaniu nie było, że wysiew jesienny jest warunkiem absolutnie
koniecznym powodzenia.
Zastanawiałem się nad kilkudniowym przemrożeniem w zamrażalniku tych
nasion, ale skoro Tadeusz pisze, że to mało skuteczne to poczekam
do jesieni, a teraz może znajdę kogoś w okolicy z czosnkiem w ogródku
do wysępienia kilku cebulek :)

ZZ