Czosnek marynowany

1. Data: 2001-05-15 06:33:07

Temat: Czosnek marynowany
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos juz sam robil taki czosnek? A jesli tak - to prosze o szczegoly...

Jola L-L.

1. Data: 2001-05-15 06:55:29

Temat: Re: Czosnek marynowany
Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos juz sam robil taki czosnek? A jesli tak - to prosze o
szczegoly...

Moja mama robiła, ale w sumie doszła do wniosku, że taniej wychodzi kupić -
oczywiście jeśli zależy Ci na ładnym wyglądzie takiego czosnku :)
A jeśli chodzi o doświadczenia czosnkowe to ze względu na zbliżający się
sezon ogórkowy polecam zrobienie czosnku kiszonego :)

--
ostry

1. Data: 2001-05-15 07:48:56

Od: Krewet <k...@b...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostry wrote:
> A jeśli chodzi o doświadczenia czosnkowe to ze względu na zbliżający się
> sezon ogórkowy polecam zrobienie czosnku kiszonego :)

Moze jakies wskazowki...?

Pozdrawiam:
Krewet

1. Data: 2001-05-15 08:01:34

Od: "Ostry" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze jakies wskazowki...?

Obie na 12-tej :)))
Normalnie : kupujesz duużo czosnku, obierasz go albo nie - jak wolisz. Do
tego chrzan i te inn pierdoły ogórkowe co do kiszenia ogórków się daje.
Pakujesz ten czosnek do kamionki, wkładasz te kopry i chrzany, między
czosnek upychasz kilka małych ogórków gruntowych ( na ścisk. Zalewasz
wszystko letnią solanką, przykrywasz talerzem, na to kamień ( reszta jak
przy kiszeniu ogórków ).

Czosneczek wychodzi przepyszny.
--
ostry

1. Data: 2001-05-15 08:29:51

Od: <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos juz sam robil taki czosnek? A jesli tak - to prosze o szczegoly...

Witam

Wlasnie wczoraj podczas zakupow wpadl mi w rece sloiczek takiego czegos (w
kilku wariantach, jakies ostre, mniej ostre itp). Zastanawiam sie jak to
smakuje? Lubie czosnek, dodaje go prawie do wszystkiego co gotuje, ale to tylko
jako dodatek, w polaczeniu z innymi smakami (np. mieska+inne przyprawy), wiec
nie jest to "samodzielne danie", ze tak powiem. Wiem oczywiscie, ze taki
czosnek marynowany mozna jesc jako dodatek do innych potraw, ale chodzi mi o
jego samodzielny smak. Czy pozostawia tez zapaszek?

Pozdrawiam

Ula

1. Data: 2001-05-15 09:47:30

Od: "Gandalf" <G...@V...PL> szukaj wiadomości tego autora

<u...@p...onet.pl> wrote in message
[...]
> czosnek marynowany mozna jesc jako dodatek do innych potraw, ale chodzi mi
> jego samodzielny smak. Czy pozostawia tez zapaszek?

Jest pyyycha. Ja zaczynam każdy nowo otwarty słój z ogórami
od wyjedzenia czosnku. Zapaszku nie ma, albo (samemu przeważnie
się mniej czuje) jest minimalny.

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

P.S. Z nietypowych przypraw dodawanych przeze mnie do kiszenia
ogórków: liście dębu, liście wiśni, liście czarnej porzeczki. Cząber,
angielskie ziele, liście laurowe, gorczycę uważam za typowe :-)

1. Data: 2001-05-15 13:31:40

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> smakuje? Lubie czosnek, dodaje go prawie do wszystkiego co gotuje, ale to tylko

Ja sie zajadam czosnkiem konserwowym w oleju z ziolami (firmy bodajze Ole!). Bardzo
trudno okreslic smak, jest bardzo chrupiacy, moi
m zdaniem *raczej* nie zostawia zapachu. Warto zainwestowac te niecale 3 zl i
sprobowac.

:-) Monika

1. Data: 2001-05-17 08:40:30

Od: Krewet <k...@b...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostry wrote:

> Czosneczek wychodzi przepyszny.

Dzieki! Czy jednak duza ilosc czosnku nie zaszkodzi bakteriom mlekowym?

Krewet

1. Data: 2001-05-17 20:48:11

Od: "Castle" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> napisała
> Ja sie zajadam czosnkiem
konserwowym w oleju z ziolami (firmy bodajze Ole!). (...) Warto zainwestowac
te niecale 3 zl i sprobowac.

Koreczki zrobily u mnie imprezowa kariere.

Castle

czekolada domowa...
koniak domowy na śliwkach
Podobno o pizzy swiadczy ciasto...