Re: Czy Sokrates był sofistą

1. Data: 2010-03-22 06:55:36

Temat: Re: Czy Sokrates był sofistą
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Karolina" <k...@o...pl>
news:3461.00000bdb.4ba5da19@newsgate.onet.pl...

Temat: Czy Sokrates był sofistą
> pomocy :P

W notce biograficznej z Wikipedii można wyczytać o Sokratesie::
"Pierwszym świadectwem o filozofie jest komedia Chmury
Arystofanesa, wystawiona w 423 p.n.e., czyli jeszcze za życia
i działalności Sokratesa, przedstawiająca go jako jednego z
sofistów i burzycieli ładu społecznego."
oraz:
"Sokrates głosił, że cnota (gr. arete, starożytne pojęcie
oznaczające tężyznę życiową, szlachetność, dzielność) jest
dobrem bezwzględnym, czym przeciwstawiał się relatywizmowi
sofistów."
źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sokrates

Te dwa fragmenty pokazują, że Sokrates jest postrzegany przez
komentatorów jako sofista głoszący poglądy przeciwstawne tzw.
sofizmowi relacyjnemu - według którego prawdą nie jest prawda,
lecz to co zostanie prawdą okrzyknięte bez uzasadnienia
prawdziwości (porównaj "paradoks kłamcy").

Współcześni sofiści to teoretycy nowomowy, którzy założenia
nazywają aksjomatami. Zgodnie z ideą programową sofizmu:
"nie jest ważne co się mówi, ale co z tego można mieć".
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c:psf,psp | apm
miłośnik mądrości i nie tylko :)

2. Data: 2010-03-22 17:30:37

Od: "Nelius" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robakks"

> [...]
> nazywają aksjomatami. Zgodnie z ideą programową sofizmu:
> "nie jest ważne co się mówi, ale co z tego można mieć".

Jako jedyny prawidlowo ujales te roznice.

Nelius

4770 (20100114) __________

3. Data: 2010-03-22 17:50:40

Temat: Re: Czy Sokrates by? sofist?
Od: de Renal <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nelius napisał(a):
> "Robakks"

> Jako jedyny prawidlowo ujales te roznice.
>
> Nelius
>

> __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
4770 (20100114) __________

> Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

Sofiści byli zwykłymi obłudnikami, mówiłem ci wyrzucając przedmiot,
wyrzuciłeś normalną obserwację zjawisk i zaczynasz pisać posty
zalatujące chorobą. Nadal nie dostrzegasz, że tylko władzy zależy aby
nie pojmować co się dzieje... no to oni tak się wysługiwali.

Już wkótce...
Typy kobiece.
Nasza seksualność.
Re: Wiosna a Achilles