Czy ja jestem chora czy pani?

51. Data: 2007-10-16 11:52:38

Temat: Re: Czy ja jestem chora czy pani?
Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski pisze:

> Co proponujesz ? Pokazywać polityków ?

Uczyć kochania swego kraju i gotowości do poświeceń dla niego
niekoniecznie poprzez zabijanie innych nacji. I na pewno nie poprzez
nienawiść. To nie jest patriotyzm. To jest ikselkizm.

LL

--
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych
dzwiekow - niektore przypominaja odglosy

52. Data: 2007-10-16 11:53:12

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.10.2007, o godzinie 13.13.00, na pl.soc.dzieci.starsze, Lolalny
Lemur napisał(a):

> Moje dzieci czytają książki.

WOW!!!!

> Nie potrzebują omówień bogatych w szczegóły
> i ładowania przed oczy obrazów umierających ludzi. Mają serca i
> wyobraźnię. Może niektórzy nie mają i bez tego nie są w stanie pojąć
> tego co się działo?

Tego nie da się pojąć, jak się nie zobaczy. Naprawdę. Nie wiem, czy 14 lat
to dobry wiek akurat bo mam dzieci młodsze (sam byłem w granicach 15-16 w
Auschwitz i przeżyłem to jak niewiele rzeczy w życiu, choć i tak nie
wpuszczano nas sal gdzie były najstraszniejsze zdjęcia), ale tego nie da
się pojąć jak się nie zobaczy. Czym było Auschwitz doskonale z książek
wiedziałem przed wyprawą do obozu a mimo to wyobraźni mi nie starczyło,
żeby pojąć co się naprawdę tam działo.

> BTW patriotyzm był o wiele silniejszy w czasach, gdy nie było radia,
> telewizji, kina oraz tysięcy pomników "ofiarom pomordowanym". Więc IMHO
> nie tędy droga.

Droga i tędy i owędy.

*Habeck*
- Schutzbach

53. Data: 2007-10-16 11:55:47

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:

> Uczyć kochania swego kraju i gotowości do poświeceń dla niego
> niekoniecznie poprzez zabijanie innych nacji. I na pewno nie poprzez
> nienawiść. To nie jest patriotyzm. To jest ikselkizm.

Możesz podać parę budujących przykładów ? I porywających jednocześnie.
No i jeszcze muszą być to przykłady osiągalne dla przeciętnego
przedstawiciela młodzierzy.
Adam

54. Data: 2007-10-16 11:55:52

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to dziecko powiedzieć Ci muszę, że życia nie znasz :-)

Najwyraźniej ;-)

> Qra, której nać się na nocne oglądanie horrorów umawia z kumpelami czasami

Ale horror to troszkę taka straszna bajka
Zresztą Twoja córa ma chyba więcej jak 14 lat :-P

Kiedyś dawno temu, jak zaczęły się w domach pokazywac wideła (i odtwarzacze)
pozyczyłam od koleżanki jakiś horror, i po 10 minutach go jej poleciałam
oddać. Tak się bałam, nawet nie chciałam tej kasety leżącej na półce u mnie
w domu. No z lat miałam wtedy właśnie 14 :-)

Sylwia (z tych co to horrorów nie lubią)

55. Data: 2007-10-16 11:56:39

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał

| Trupy polityków.

Ja tam myślę że wieksze wrażenie robią żywi - znam co najmniej dwie partie,
których członkowie byli uczeni patriotyzmu metodą Łukasza Kozickiego.
Pokazywać dzieciom - ku przestrodze
:)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

56. Data: 2007-10-16 11:58:24

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 16.10.2007, o godzinie 13.15.50, na pl.soc.dzieci.starsze, złośliwa
napisał(a):

> Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałam - patriotyzmu chcesz uczyć na podstawie
> filmu, ksiażki i miejsca pamięci związanego głównie z nienawiścia jednej
> nacji do drugiej ??? Gratulacje !

Gratulacje. Spłaszczyłaś totalnie. Książki _o_, filmu _o_ i miejsca
związane także z wieloma innymi rzeczami niż tylko nienawiść.

*Habeck*
- Schutzbach

57. Data: 2007-10-16 12:01:03

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski pisze:

> Możesz podać parę budujących przykładów ? I porywających
> jednocześnie. No i jeszcze muszą być to przykłady osiągalne dla
> przeciętnego przedstawiciela młodzierzy.

A widok zamęczonych ludzi jest porywający?

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

58. Data: 2007-10-16 12:02:25

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:

> Uczyć kochania swego kraju

Kochania i szacunku. Prawdziwe lekcje patriotyzmu w szkołach to wcale
nie jest taki zły pomysł. Problem z założeniami programowymi.

Marzena

59. Data: 2007-10-16 12:02:56

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@p...neostrada.pl> napisał

| Możesz podać parę budujących przykładów ? I porywających jednocześnie.

uczyć dziecko brania udziału w życiu politycznym, szacunku dla insygni
państwowych, szacunku dla historii ( bez popadania w martyrologię ),
teraźniejszości, uczenie że Polak to nie tylko złodziej i lewus.
Bliżej młodzieży ? Ot - Adam Małysz, Robert Kubica, Otylia Jędrzejczak :)

| No i jeszcze muszą być to przykłady osiągalne dla przeciętnego
| przedstawiciela młodzierzy.

myślę że wystarczy jak na początek :)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

60. Data: 2007-10-16 12:04:29

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Film podejmujący trudny temat + nastolatka + do kina zabierać
>
> Wystarczy? ;-)

OK. Wystarczy. Biorąc jednak pod uwagę, że nastolatki same z siebie raczej
na film podejmujący trudny temat chyba nie pójdą, to może jednak trzeba je
zabierać? Masz wtedy sama jako matka szansę na ten temat z nastolatkiem
porozmawiać i może coś wychowawczego osiągnąć.

--
Pozdrawiam Joanna http://www.jduszczynska.republika.pl/
KOMPAS WYBORCZY

czy ktos pamięta skład kropli?
Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Uczeń - ile nauki w szkole a ile w domu?
Tor samochodowy dla chlopca