Czy kupić używaną zmywarkę?

11. Data: 2006-08-02 19:45:01

Temat: Re: Czy kupić używaną zmywarkę?
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Wujek Dobra Rada z kraju Rad napisał(a):
> krewna mi ma takiego siemensa z ok 1990 roku,
> moc znamionowa 3KW i do tego hektolitry wody
Dobra, to teraz podaj mi moc znamionowa jakiejs "nowej" zmywarki. Jak
znajdziesz ponizej 2.5kW to bedzie swieto, i to zapewne jakas 45cm
biedna. Z tym ze ciezko do tej mocy sie doszukac - czesto marketingowcy
podaja zamiast mocy znamionowej - energie na jedno zmywanie, np
1.1kWh... Ale to nijak sie do siebie nie ma.

Co do hektolitrow wody to sie nie wypowiem - nie wiem co ona ma i ile
zuzywa. Ja mam uzywana jakas "baukneht" czy jakos tak (rocznik 98 chyba)
- i na jedno zmywanie bierze srednio 9litrow (potwierdzone wodomierzem,
choc w instrukcji pisza 10-13litrow zaleznie od wybranego programu itp).
Moc znamionowa rowniez 3kW i nie ma w tym nic dziwnego. Tej mocy
zmywarka nie ciagnie "stale" tylko w momencie gdy grzeje wode (pare
minut) oraz gdy na koncu suszy garnki. I kazda w zasadzie zmywarka takie
grzalki posiada, widzialem slabsze (2-2.5kW) - ale za to proces grzania
wody trwal w nich prawie 2x dluzej. A nie jest to zbyt istotne z punktu
widzenia "energooszczednosci" - ilosc kWh pobranych na pranie bedzie
taka sama, obojetnie czy pobierzesz 1.5kW przez 20minut czy 3kW przez
10minut.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

12. Data: 2006-08-02 22:01:19

Od: "Stoton" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w instrukcji pisza 10-13litrow zaleznie od wybranego programu itp).
> taka sama, obojetnie czy pobierzesz 1.5kW przez 20minut czy 3kW przez
Ma być wg sprzedającego: "zużycie wodyok. 15 litrów , energii ok.1,09 kWh".
A jutro zmywarka ma do mnie przyjechać to będę mógł dokonać pomiarów.
I będzie rok gwarancji. (Jeśli to prawda co pisali w aukcji...)

Stoton

13. Data: 2006-08-02 23:32:46

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Stoton napisał(a):
> Ma być wg sprzedającego: "zużycie wodyok. 15 litrów , energii ok.1,09 kWh".
1.09 kWh to energia potrzebna na wymycie garow, a moc "nominalna" moze
byc rozna... (na ktora sklada sie moc pompy ~100-200W, grzalki ~2.5kW i
reszty). Sprawdz czy gniazdko do ktorego podlaczysz ma odpowiednia
wydajnosc pradowa/odpowiednie zabezpieczenie (bezpiecznik). Przy 3kW
potrzeba bezpiecznika 16A...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

14. Data: 2006-08-03 19:58:08

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Wujek Dobra Rada z kraju Rad napisał(a):
> napewno odradzam używaną
> takż że rok produkcji przed 2000,
> one mają gigantyczny pobór prądu,
> nawet kilka KW
Ależ skąd! mam od 10 lat Bauknechta, parametry (zużycie prądu i
wody) jak najnowsze dzisiejsze zmywarki. Jeśli chcesz kupić
używaną, kup Bauknecht lub Miele - mercedesy wśród zmywarek, nawet
używaną i starszego typu
warto kupić.

15. Data: 2006-08-18 16:04:58

Od: TMK <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoton napisał(a):

> Wymieniam meble w kuchni i jest okazja do zakupu, ale nowe zmywarki są
> trochę drogie. Czy ktoś kupił używaną i był zadowolony/niezadowolony?

Wybór jest Twój, my zaryzykowaliśmy używaną Miele (classic 60cm do
zabudowy) i jest rewelacyjna

--
Pozdrawiam, TMK
mail: t...@e...pl

16. Data: 2006-08-19 09:43:42

Od: "Piotr" <p...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@e...pl> napisał w wiadomości

> Wybór jest Twój, my zaryzykowaliśmy używaną Miele (classic 60cm do
> zabudowy) i jest rewelacyjna
>

> --
> Pozdrawiam, TMK
> mail: t...@e...pl

ale chyba nie masz na mysli cen nowych w media marktach itp, tylko w
serwisach internetowych. co do tej 1 grupy to to juz bylaby przesada:)

piotras

17. Data: 2006-08-25 06:00:43

Od: "TMK" <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał:

> ale chyba nie masz na mysli cen nowych w media marktach itp, tylko w
> serwisach internetowych. co do tej 1 grupy to to juz bylaby przesada:)

To nie byłaby przesada, gdyż jakość sprzętu agd miele jest niezaprzeczalna :) ale
oczywiście pisałem o drugim obiegu sprzętu, my osobiście ściągaliśmy z niemiec od
kogoś znajomego (ta osoba miała serwis miele) zmywarkę i pralkę. Krótko mówić
zmywarka bardzo dobra, pralka jeszcze lepsza :)

--
Pozdrawiam, TMK

Pralka śmierdzi...
Odnowienie pokoju
Szukam profili PCV! Okno balkonowe bez progu!
meble puszman - opinie ?
Gdzie mozna kupic krzeslo Aeron w Polsce?