Re: Czy ludzie są winni samouwięzienia?

Subject: Re: Czy ludzie są winni samouwięzienia?
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Sun, 21 May 2017 15:32:23 +0200

W dniu 2017-05-20 o 23:09, LeoTar Gnostyk pisze:

> [...]
> dziecku przez rodzica? Czyż nie jest rodzicielskim oszustwem zakazywanie
> dziecku zapoznawanie się z przeżyciami emocjonalnymi rodziców podczas
> odbywania przez nich stosunków seksualnych. Przecież wtedy właśnie
> pokazuje się prawdziwe (lub fałszywe) oblicze człowieka, kobiety i
> mężczyzny. Jeżeli jest ono fałszywe to, istotnie, ten fałsz wszczepiony
> dziecku mógłby dokonać spustoszenia w dziecięcej psychice ale nie jest
> całkiem wykluczone, że - być może - wywołał by efekt odwrotny i
> doprowadził do ozdrowieńczego oczyszczenia (katharsis).

Oczywiście że masz rację. Praktycznie każdy rodzaj wychowanie to
niewolenie wychowanka. Ale już taka rola wychowawców, nigdy nie pytają o
zdanie wychowanków. Nie, nie ma w tym oszustwa, dziecko i tak nie jest w
stanie wykorzystać tej wiedzy w temacie seks i okolice, a więc po co je
uświadamiać?

> Czyżbym był aż tak wyjątkowym wyjątkiem...? :-)

Wyjątek to może za dużo powiedziane, ale otwartość umysłu, zwłaszcza na
tle otaczającej nas, szarej większości istotnie może robić wrażenie.
Nieskromnie powiem że też w wielu kwestiach się nie zgadzam z
obowiązującymi kanonami wychowawczymi. Najbardziej irytują mnie
teoretycy - jak to bezdzietna stara panna uświadamia rodziców co to niby
dla ich potomka jest najlepsze. Także ta powszechna edukacja jest do
zmiany, ponieważ tworzy bezwolne cyborgi którym to tzw celebryci muszą
tłumaczyć jak mają żyć.

> Właśnie wskazuję drogę ku wyzwoleniu i osiągnięciu trwałego oświecenia.

Starożytni Rzymianie mówili - "wyżej nosa nie podskoczysz", teraz
obowiązuje powiedzenie "krawiec kraje jak mu materiału staje"..
Okazywanie dziecku swoich stanów emocjonalnych, czy robieniem widza
podczas własnych aktów seksualnych nic w tej kwestii nie zmieni. Takie
jest przynajmniej moja zdanie - to go na pewno nie wyzwoli.

> Otworzyć się na dziecko, na drugiego człowieka. I uważnie wsłuchiwać się
> w to co ma do powiedzenia, jego pragnień nie wyłączając. Mnie
> podpowiedziała córka. I chociaż początkowo niezupełnie kompletnie
> odczytałem jej przekaz i oczekiwanie to jednak doprowadziła mnie do
> rozwiązania, którego - jak na razie - nikt nie zdołał rzeczowo
> zakwestionować.

Z reguły córka ma lepsze kontakty z matką, syn z ojcem. Zresztą o tym
jakim kto jakim będzie człowiekiem, nie świadczy tylko rodzicielskie
wychowanie.
Oczywiście też nie kwestionuję Twoich doświadczeń, ale przypadek to
jeszcze nie musi być reguła.

> [...]
> inicjacji seksualnej z rodzicami.
>
> Inicjacja seksualna dziecka z rodzicami domyka okres przygotowania
> dziecka do samodzielnego i odpowiedzialnego życia w rodzinie, którą to
> dziecko założy wspólnie z drugim człowiekiem oraz dostarcza Wiedzy
> potrzebnej do funkcjonowania nowej rodziny. A rodzina taka będzie
> wolna od manipulacji gdyż obydwoje partnerzy będą wolni od dążenia do
> przemycania poczucia odpowiedzialności na tego drugiego. Każde z nich
> będzie bowiem dysponować Wiedzą pozyskana doświadczalnie od swoich
> rodziców o tym jak mają żyć w ładzie i harmonii.

Owszem, ale do pewnej wiedzy to trzeba dorosnąć. A daj już spokój z tym
rzekomym podejmowaniem suwerennych decyzji przez człowieka. Nie te
czasy, nie te obyczaje. Oczywiście nie chodzi mi tu o te NAPRAWDĘ
suwerenne decyzje w stylu "być albo nie być", a o duperele w stylu
zakładać pas bezpieczeństwa w aucie czy nie zakładać, przechodzić na
emeryturę czy nie przechodzić, udrzeć psa czy nie.. Co tu wczesna
edukacja seksualna dziecka może zmienić w jego dorosłym życiu?