Czy miod moze sie zepsuc?

11. Data: 2008-05-31 05:03:53

Temat: Re: Czy miod moze sie zepsuc?
Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta pisze:
> Miód może się zepsuć, jeśli od razu po zbiorze został szczelnie
> zamknięty. Świeży miód musi najpierw odparować. W tym celu należy
> przykryć go kawałkiem płótna lub lekko odchylić nakrętkę słoika.

Ale tylko wtedy, gdy nieuczciwy przczelarz wybiera z ula niedojrzały miód.
Dojrzały miód już w ulu jest szczelnie zamkniety w plastrach przez pszczoły.

--
Sławomir Jan Marusiński
Gdańsk. GG 5420750

12. Data: 2008-06-02 10:29:56

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ale tylko wtedy, gdy nieuczciwy przczelarz wybiera z ula niedojrzały miód.
> Dojrzały miód już w ulu jest szczelnie zamkniety w plastrach przez
> pszczoły.

?? Dlaczego akurat nieuczciwy, ze wybiera?
Wybrać może a jesienią nawet powinien, bo się robi na zimę porządki w ulach
i skraca ramki.
Jeśli już to nieuczciwy, bo nie powiedział, że to taki miód i że jest w
związku z tym do natychmiastowego spożycia.
A może powiedział?
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

13. Data: 2008-06-02 10:35:02

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska pisze:

> [...]
> Jeśli już to nieuczciwy, bo nie powiedział, że to taki miód i że jest w
> związku z tym do natychmiastowego spożycia.

Nic nie mowil. Przy najblizszej okazji (pasieka 100km od domu) powiem
mu, zobaczymy jak zareaguje.

th

14. Data: 2008-06-02 12:48:33

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał(a):

> Nic nie mowil. Przy najblizszej okazji (pasieka 100km od domu) powiem
> mu, zobaczymy jak zareaguje.

Czy to był miód akacjowy?
Wczoraj akurat rozmawiałam z pszczelarzem i pytałam go o przypadki
fermentowania miodu. Powiedział, że to się może zdarzyć, kiedy miód jest
wybierany zbyt wilgotny, i że praktycznie zdarza się to tylko przy
miodach akacjowych.

Pozdrawiam
Ewa

15. Data: 2008-06-02 13:08:34

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> fermentowania miodu. Powiedział, że to się może zdarzyć, kiedy miód jest
> wybierany zbyt wilgotny, i że praktycznie zdarza się to tylko przy

Rzepakowy. I, jak pisalam wczesniej, kupilam jednoczesnie 2 sloiki,
jeden byl ok.

th

16. Data: 2008-06-02 20:02:29

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wybierany zbyt wilgotny, i że praktycznie zdarza się to tylko przy miodach

Czyli u mnie się zgadza. Ja miałam miód akacjowy...
Pozdrawiamy
Barbara, Marysia i Ktosia

PRACA - początkujacym gospodyniom
utopence
Jak doczyscic zapieczoną szybę piekarnika
Badania poglądów spoleczno-politycznych internautów (OT)
gorzkie szparagi