Czy mnie się wydaje...

1. Data: 2003-04-04 17:25:20

Temat: Czy mnie się wydaje...
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy sól jest mniej słona

Mam odruch solenia w dawno ustalonych proporcjach.

No i okazuje się, że to nie wystarcza...
albo potrzebuję więcej soli,
albo przytęoienie związane z wiekiem?

albo to pierwsze.

Czy macie jakieś własne obserwacje na ten temat?
pozdr dla wszystkich
gdzie podziała się Basia?

ewa
--

Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2003-04-04 17:35:40

Temat: Re: Czy mnie się wydaje...
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy sól jest mniej słona

a ja niedawno pytałam o to, dlaczego mleko nie kipi tak jak dawniej ;-)))

> gdzie podziała się Basia?

Nie wiem, ta, którą znam chyba nadal w Jaśle :-)

Pozdrowienia Dorota

1. Data: 2003-04-04 19:26:41

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dawnakuchnia" <d...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3E8DC000.3090906@poczta.onet.pl...
> czy sól jest mniej słona
>
> Mam odruch solenia w dawno ustalonych proporcjach.
>
> No i okazuje się, że to nie wystarcza...
> albo potrzebuję więcej soli,
> albo przytęoienie związane z wiekiem?

Kiedy ktoś zapyta o to, co mi się uda czasami wypichcić, to nie
wierzy, że nie dodaję soli (!). Jakoś radzę sobie bez niej, tym
bardziej, że czasami używam skladników potępianych na grupie ;-)

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-04-05 07:16:30

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wierzy, że nie dodaję soli (!). Jakoś radzę sobie bez niej, tym
> bardziej, że czasami używam skladników potępianych na grupie ;-)

W tych skladnikach jest pewnie sol ?
pozdrawiam
Ilona

1. Data: 2003-04-05 19:29:26

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wierzy, że nie dodaję soli (!). Jakoś radzę sobie bez niej, tym
> bardziej, że czasami używam skladników potępianych na grupie ;-)

Ziemniakow/makaronu/ryzu itp. tez nie solisz?
Kiedys (w Anglii) podano nam nieosolone ziemniaki - nie wiem, czy tam sie tak
jada? Dla mnie to bylo niejadalne.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-05 19:35:25

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> czy sól jest mniej słona
>
> Mam odruch solenia w dawno ustalonych proporcjach.
>
> No i okazuje się, że to nie wystarcza...
> albo potrzebuję więcej soli,
> albo przytęoienie związane z wiekiem?

Ja tez mam takie wrazenie. Aczkolwiek gdy kupuje nowa paczke soli (nie zwracam
zazwyczaj uwagi, jakiej jest firmy), to wole uwazac, bo bywa sol mniej oraz
bardziej slona i mozna latwo cos przesolic.
Nie wiem, z czego to wynika. Nastepnym razem popatrze na sklad - bo nie jest
to chyba czysty NaCl?

> Czy macie jakieś własne obserwacje na ten temat?
> pozdr dla wszystkich
> gdzie podziała się Basia?

Basia? A co, nie ma jej? Odzywala sie jakos - we czwartek chyba?
Basiu, zglos sie :)

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-05 19:57:02

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote in

> Ziemniakow/makaronu/ryzu itp. tez nie solisz?
> Kiedys (w Anglii) podano nam nieosolone ziemniaki - nie wiem, czy tam
> sie tak jada? Dla mnie to bylo niejadalne.

moje spostrzezenie jest takie, ze warzyw gotowanych na parze nie trzeba
solic.

peyton

1. Data: 2003-04-05 20:09:01

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy sól jest mniej słona
>
> Mam odruch solenia w dawno ustalonych proporcjach.
>
> No i okazuje się, że to nie wystarcza...

a u mnie wrecz przeciwnie... jak zwykle np ziemniaki solilam lyzka soli, tak
od jakiegos czasu (jesli gotuje w ogole) sole pol i mam wrazenie ze sa
przesolone
to samo z ryzem, makaronem sosami itp, wszedzie daje polowe porcji soli,
ktorej uzywalam kiedys
jakies pare miesiecy temu to zauwazylam, tato robiacy akurat farsz do
pierogow ruskich, zgodzil sie ze mna .. bo soli do niego dawal zawsze na oko
.. po prostu sypnal i bylo ok, a teraz musi dawac mniej i sprawdzac, czy nie
za duzo

Marta

1. Data: 2003-04-05 20:14:32

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ziemniakow/makaronu/ryzu itp. tez nie solisz?
> Kiedys (w Anglii) podano nam nieosolone ziemniaki - nie wiem, czy tam sie
tak
> jada? Dla mnie to bylo niejadalne.

Rodzice maja znajomych, ktorzy prawie nic nie sola, nie doprawiaja ...
Jak przychodzili do nas na imprezy .. krecili nosami, bo nie mieli co jesci,
i na odwrot, jak rodzice slzi do nich... to jedli na sile (coby nikogo nie
obrazic) bo wszytsko bylo takie.. nijakie
Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy na imieninach mamy, pod koniec marca
(Maria) wcinali salatke z gyrosem, potrawke z kurczaka po meksykansku,
salatke grecka, z ryzem tunczykiem i innymi puszkpowymi smakolykami ...
nawet dokladali sobie, nie wiem czy zmienili upodobania i im po prostu
smakowalo, czy ki diabel ;))) bo ich corka do tej pory nie uzywa soli, a
dziecku wydziela cukierki ;) (do taty miala lekkie pretensje ze, ten podal
jej synkowi herbate z odrobina soku z malin i pol lyzeczki cukru)

Jak widac... da sie jesc nie solac i przyprawiajac .. zwlaszcza jesli jest
sie do tego przyzwyczajanym od dziecinstwa ... dla mnie jest to niezjadliwe
.. nawet gotowana marchewka musi byc lekko posolona - najlepsza jest z
rosolu

Marta

1. Data: 2003-04-07 07:31:36

Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Ziemniakow/makaronu/ryzu itp. tez nie solisz?

Eeeee, no bez przesady, ale na przykład w sobotę były szaszłyki i
wystarczyło soli z marynaty (m.in. sos sojowy, mieszanka curry).

> Kiedys (w Anglii) podano nam nieosolone ziemniaki - nie wiem, czy tam
> sie tak jada? Dla mnie to bylo niejadalne.

Przypomniałaś mi moją babcię, która podawała większość rzeczy na słodko. Do
dzisaj nie zapomnę smaku ziemniaków pure do obiadu na słodko. Fuj! Momentami
wydawało mi się, że sztućce są "przeżarte" cukrem ;-)

> Pozdrawiam,
> Ania
Również

--