Czy podpisac zgode in blanco na operacje??!!?

11. Data: 2006-03-25 14:11:56

Temat: Re: Czy podpisac zgode in blanco na operacje??!!?
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

VAD napisał(a):

> Witam
> a tak pomijając wszystko - dlaczego nikt z nas poważnie nie potraktował
> sprawy podpisywania różnego rodzaju pism przed zabiegami i najczęściej
> spotykanej odpowiedzi - " no wie Pan .... , podpisać Pan nie musi ale
> ....". Jakoś dziwnie nie starcza nikomu odwagi żeby rzec - "Panie ,
> nigdzie nie ma gwarancji , że się uda. Po co ma nas Pan ciągać po sądach
> ?".
W tym podpisywaniu wcale nie chodzi o ciąganie po sądach. Prawo wymaga
pisemnej zgody na każde podejmowane działanie względem chorego. Nawet
podawanie leków p.o. Dlatego podpisuje się przy przyjęciu do szpitala
zgodę na przyjęcie. Inaczej nie mają prawa trzymać w szpitalu. Zatrzymać
ma prawo tylko policja, lub dowolni ludzie (sprawcę przestępstwa) do
czasu przyjazdu policji (przymus bezpośredni - tak się chyba to nazywa).
A podpis jest po to, aby ktoś nie mówił - trzymali mnie na siłę - bo tak
nie było. Wyjść ze szpitala można też w każdej chwili. Wtedy też składa
się podpis pod tekstem mówiącym, że lekarz uważa, że w obecnym stanie
opuszczenie szpitala może zaszkodzić.

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

12. Data: 2006-03-25 23:00:59

Od: " KITLE.PRV.PL" <operacja2000 @yahoo.com.mx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
wiadomości news:0405.000001eb.44240dc0@newsgate.onet.pl...
> (w nowej ortografii: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
> Ja bym teraz nie podpisała, ale tonący bżytwy się hwyta.
> To na pewno zależy od wieku , stopnia naiwności i zdrowia pacjenta i
> pszebiegłości lekaża.

moim zdaniem podpisanie to samobojstwo
--
CZARNA LISTA LEKARZY
www.kitle.prv.pl

13. Data: 2006-03-25 23:15:32

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

KITLE.PRV.PL pisze 26-03-2006 00:00:

> moim zdaniem podpisanie to samobojstwo

Czy ktoś każe ci poddawać się operacji? Nie chcesz, nie kładź się na
stół. I noś zawsze przy sobie kartkę z napisem: "W razie wypadku, nie
udzielać pomocy medycznej, bo obrzucę potem gównem w internecie".
A jeżeli chcesz, to spróbuj zrozumieć tą prostą rzecz: pacjent musi
wyrazić zgodę na zabieg. Kropka. Nie wiem, czy faktycznie podsuwają
zgodę in blanco (jedyne źródło, które o tym wspomina jest kompletnie
niewiarygodne), możliwe, że jest tam coś w stylu "I inne zabiegi, które
mogą być konieczne", co jest całkiem zrozumiałe. Trudno w razie
konieczności wykonania w trakcie operacji dodatkowego zabiegu zaszywać i
wybudzać pacjenta po to, żeby podpisał kolejny formularz.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

14. Data: 2006-03-26 11:39:09

Od: " KITLE.PRV.PL" <operacja2000 @yahoo.com.mx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości > Czy ktoś każe ci
> [...]
> konieczności wykonania w trakcie operacji dodatkowego zabiegu zaszywać i
> wybudzać pacjenta po to, żeby podpisał kolejny formularz.

czym innym jest wypadek a czym innym swiadome dzialanie to po primo.
po 2 mi chodzi tutaj wylacznie o zgode in blanco.
watpie bardzo w klauzule ; "inne zabiegi"
nie podpisujcie nigdy zgody in blanco.
jesli sady w polsce by dzialaly tak jak trzeba to nie byloby mojej strony.
ja na www.kitle.135.it pisze o celowym dzialaniu
--
CZARNA LISTA LEKARZY
www.kitle.prv.pl

15. Data: 2006-03-27 12:53:05

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

KITLE.PRV.PL napisał(a):

> nie podpisujcie nigdy zgody in blanco.
Bardzo słuszna rada. Nic nie należy podpisywać in blanco.

> jesli sady w polsce by dzialaly tak jak trzeba to nie byloby mojej strony.
> ja na www.kitle.135.it pisze o celowym dzialaniu
Jeśli sądy w Polsce by działały jak trzeba, to nie miałbyś tu czasu
pisać, bo byś gonił z jednej rozprawy na drugą za zniesławienie.

--
_ _ _ _

pilnie kupie RU486
rehabilitant z okolic Koszalina