Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?

51. Data: 2013-04-09 11:34:52

Temat: Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:kk0s74$ajv$1@dont-email.me...

> Nikt nie potrzebuje "raju" na ziemi - raj to bajki dla naiwnych.

Wrecz przeciwnie WSZYSCY poszukuja raju na ziemi. Kazdy chce byc piekny,
zdrowy i bogaty i w ogole.

> Możemy jednak życie uprzyjemnić, ułatwić, złagodzić i to robimy.

Dla wielu ludzi religia stanowi to zlagodzenie.

> Do tego służy nam cywilizacja, technika, medycyna, humanizm
> aby żyło się nam lepiej niż 2000 lat temu.

Doprawdy naiwne masz postrzeganie rzeczywistosci.

Wymienione osiagniecia ostatnich 2000 lat sluza rowniez by skuteczniej i
szybciej mordowac bambusow nie chcacych oddac, naleznych ludziom
cywilizowanym (rzecz to oczywista) zasobow, nie zapominajcie o tym aspekcie.

A takze by pare procent populacji mialo wladze nad rzeszami konsumentow,
ktorzy praca dla celow, ktore im wyznacza stworzyli raj na ziemi, jachty,
wille, wspaniale bolidy itp. Wladcom ten raj stworzyli.

btw Czy grupując się w jakieś magiczne "my" czujesz się pozornie
silniejszy w dyskusji?

52. Data: 2013-04-09 11:38:16

Od: qrt <...@i...jakis> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Apr 2013 06:13:48 -0500, Pszemol napisał(a):

> "qrt" <...@i...jakis> wrote in message

> Twoja wypowiedź jest komentarzem do mojej...
> Życzyłbym sobie aby była komentarzem bardziej wartościowym,
> bo to co napisałeś/łaś nie niesie żadnej merytorycznej treści...
>
> Wiara w "przeznaczenie", w "los" który "jest Ci pisany" (przez kogo?co?)
> wywodzi się BEZPOŚREDNIO z wiary w nadrzędną istotę, Kreatora,
> Nadrzędnego Decydenta. Zwał jak zwał, ale rozumiemy przez to Boga.
> Zachęcam do dyskusji jeśli uważasz inaczej...

odpowiedz dałem pośrednio poprzez odpowiadanie globowi.
Ze chceścijaństwo jest zasadniczo indeterministyczne bo zakłada istnienie
"wolnej woli".

Ponad to determinizm wcale nie jest poglądem nierozerwalnie związanym z
wszelakim teizmem. Do detrminizmu wystarczy tylko uznanie za prawdziwe
stwierdzenia iż "nic sie nie dzieje bez przyczyny".
Oczywiście prawdziwość tego stwierdzania podlega dyskusji, ale nie
falsyfikacji wiec puki co sprawa jest otwarta.

53. Data: 2013-04-09 12:20:22

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

.

> nie wdając sie w teologiczne niuanse to chrześcijaństwo zakłada istnienie
> "wolnej woli" wiec zasadniczo jest indeterministyczne.
> Sposób w jaki to uzasadniają teolodzy jakoś nigdy mnie nie przekonywał, ale
> jednak fakty sa takie ze wg nich człowiek ma wolnośc wyboru.

Tylko w chrześcijaństwie wolna wola służy do wybrania posłuszeństwa,
czyli zniewolenia. Ludzie wybierają zniewolenie. Zawsze wybierasz
arbitralne, nie pasujące do twojego życia dogmaty, bo te dogmaty
wyrażały mentaność pastuchów z przed tysiąclenia, świetna ucieczka od
rzeczywistości w przeszłość, czyli skrajny determinizm.

54. Data: 2013-04-09 12:23:52

Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zadnego komentarza.
> Bo to trollowanie na poziomie powiatowego liceum Koziej wólce.

Z niejakim zastanowieniem przyglądam się kolejnym wypowiedziom Pszemola
w temacie (chyba jego ulubionym), oczywiście są to te same schematy i
koncepcje, wypowiadane w nieskończoność.

Kolega Pszemol niestety nie jest w stanie przyjmować jakiegokolwiek
bardziej skomplikowanego stanu rzeczy poza "czarne-białe", co już
przerobiłem sam wiele razy, i nie jest to jakieś specjalne zaskoczenie.
Natomiast jego udział w każdej dyskusji od początku wałkującej tą
problematykę, bez zwracania uwagi na już wcześniej dokonane, potwierdza
moją diagnozę sprzed jakiegoś czasu, że dla Pszemola są te nieskończone
i powielające się "dyskusje" jedynie jakimś sposobem samozadowalania się
swoimi "zwycięstwami", polegającymi na udowadnianiu samemu sobie swojego
własnego poglądu.

Osobiście uznałem, że jest to strata czasu i prądu, ciekaw jestem, ile
razy jeszcze Pszemol sam siebie przekona, że ma rację :)

Dla jasności - moja wypowiedź nie jest broń Boże Urojony zaproszeniem
Pszemola do jakiejś dyskusji, ale raczej wyrazem współczucia dla jego
interlokutorów.

55. Data: 2013-04-09 12:24:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 13:02, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> Nie ma tu dualizmu. Mózg jest jej częścią. Ważną częścią.

> Podkręć jasność bo ciężko Cię zrozumieć...

No nie bardzo, bo świadomość interpretuje tym co wie, to na co patrzy
i jeśli w mózgu jednego jest homofobia, a drugiego nie, jeden obiekt ,
w zależności od patrzącego ma dwie skrajne interpretacje i tak jest ze
wszystkim.

56. Data: 2013-04-09 12:31:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 13:16, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "qrt" <m...@i...jakis> wrote in message

> Jak zatem rozumiesz słowo "los"? słowo "przeznaczenie"?
> Jeśli człowiek ma wolność wyboru to nie ma czegoś takiego jak jeden
> jedyny los który jest człowiekowi "przypisany" gdzieś przez kogoś...
> Nie może istnieć nic takiego.
> Wiara w los/przeznaczenie/powołanie jest FUNDAMENTALNIE SPRZECZNA
> z wiarą w wolną wolę.

Nie nie jest sprzeczna w takim znaczeniu, każdy ma wolną wolę, ale w
chrześcijaństwie za pomocą wolnego wyboru ludzie wybierają
zniewolenie, tak jak wolne osoby w grecji nie mogąc znieść wolności,
sprzedawały się same do niewoli. Czyli jest sprzeczna wolna wola z
determinizmem, ale katolicy każdego dnia podejmują wybór, wybieram
zniewolenie, więc nie znika potęciał wolnej woli, bo zawsze mogą
wybrać inaczej.

57. Data: 2013-04-09 12:43:29

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 13:23, qrt <m...@i...jakis> wrote:
> [...]
..

> [...]
> Oczywiście prawdziwość tego stwierdzania podlega dyskusji, ale nie
> falsyfikacji wiec puki co sprawa jest otwarta.

To że katol mówi mam wolną wolę i dalej nie mówi co się dzieje, to ja
ci pisze, że dalej to ten wolny katol wybiera zniewolenie. Można
aktem wolnej woli wybrać zniewolenie, można sprzedać się w niewole,
aktem wolnej woli wyrzekam się wolności.

58. Data: 2013-04-09 13:41:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Apr 2013 08:40:38 +0200, Chiron napisał(a):

> Ojej! A skąd czerpiesz te swoje rewelacje? Masz jakieś wizje- czy coś?

Pewnie WIDZIAŁ, że jej nie ma - tak jak Flyer WIDZIAŁ, ze tabuny duchów
powstańczych NIE latają po Warszawie...

59. Data: 2013-04-09 14:58:06

Od: qrt <...@i...jakis> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Apr 2013 06:16:14 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
> Nie może istnieć nic takiego.
> Wiara w los/przeznaczenie/powołanie jest FUNDAMENTALNIE SPRZECZNA

to ze wierzenia religijne mogą być na bakier z logiką jest zupełnie
oczywiste i tutaj w zasadzie nie ma co dyskutować.
To jest poprostu wiara. Chceściajnie twierdzą ze mają "wolną wolę" wiec
dośc zabawne jest gdy ktoś kto nie podziela ich przkonań twierdzi ze sie
mylą.
Wiara nie jest weryfikowalna i w gruncie rzeczy nie podlega analizie
logicznej z samej swej natury. skro twierdą ze mają, to widać tak uważają,
jest to cześć ich systemu i tyle. O ewentualnych sprzecznościach lepiej
rozmawiać z teologami biegłymi w chrześcijańskiej folozofi. Ja takowym nie
jestem wiec raczej wątku nie będe ciągnął :)

Wiekszy IMO jest za to problem gdy ktoś podpierając sie autorytetem nauki,
tudzież racjonalizmem, wygłasza twierdzenia o świecie które nie mają w
żadnych głebszych podstaw poza hipotezami, czy niezwerfikowanymi teoriami.
Głosi wówczas swoje własne wierzenia pod płaszczykiem racjonalnej nauki.

60. Data: 2013-04-09 15:41:06

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tutaj to w ogóle już odwołujesz się do starożytnych mitów i bajek...
> Jeszcze gorzej niż osobiste zbałamucenie przez medium - czytasz
> o tym że ktoś kto nigdy do szkoły nie chodził kilka tysięcy lat temu
> dał się zbałamucić czy zasugerować...

Wybrałam pszykład prosty, znany i żadko podważany.
Pszykłady "osobiste" są łatwiejsze do podważenia, można po prostu drugiemu
nie uwieżyć.
Jednak wiele ludzi zna takie pszypadki, o pszewidywaniu czegoś
"niepszewidywalnego", co na dodatek się spełniło.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Pilka nozna
O winie i karze.
Czy da sie znalezc na grupie trzy kobiety
Jak Ewa zdobyła władzę
Molestowanie w przestrzeni publicznej.