Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?

1. Data: 2001-01-09 22:28:08

Temat: Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

-----Original Message-----
From: ioc <i...@p...wp.pl>
To: p...@n...pl <p...@n...pl>
Date: 9 stycznia 2001 22:35
Subject: Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?

>Bardzo proszę o przepis.
>Pamiętam z dzieciństwa jaka była super!!!
>
>Dzięki z góry
>Arek
Odnalazlam w archiwum grupy przepis , ktory podawalam kiedys na grupie
(leniwa jestem, nie chce mi sie klepac ;-) No to cytuje mojego starego
posta - kielbaska jest naprawde easy:
.

Kiełbasa w słoiku

1 kg łopatki
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
majeranek
Vegeta

Łopatkę zmielić w maszynce do mięsa (na najgrubszych "oczkach"). Czosnek
utrzeć na jednolitą masę. Mięso wymieszać z czosnkiem i przyprawami.
Niestety trzeba to próbować na surowo i dostosować do indywidualnych
upodobań; moja Mama daje dużo majeranku i czasami nawet więcej czosnku, bo
bardzo lubimy. Aha - ważne - mięso na surowo powinno być trochę mało słone -
bo jak w trakcie gotowania puści soki to jego "słoność" się wzmoże. Kiedy
mięso będzie już miało jednolitą konsystencję trzeba je załadować do
czystych wymytych słoików. Najlepsze są nieduże, takie od dżemu lub te
większe od majonezu. Mięso trzeba ciasno ubić w słoiku, tak żeby nie było
tam żadnych pęcherzyków powietrza - nakładaj tylko do 3/4 wysokości. Słoiki
trzeba mocno zakręcić i ustawić w dużym garnku z zimną wodą, woda powinna
przykrywać słoiki przynajmniej do połowy wysokości (na dno garnka możesz
położyć jakąś szmatkę, Mama mówi, że to zapobiegnie pęknięciu słoików w
trakcie gotowania). Wodę i słoiki trzeba powoli podgrzewać, aż do
zagotowania, a następnie gotować przez godzinę na maleńkim ogniu (woda
powinna sobie leniwie bulgotać). następnie słoiki wyjmujesz, zostawiasz do
wystygnięcia i wkładasz do lodówki. Następnego dnia powtarzasz zabawę z
gotowaniem (też godzinę).
Jeśli lubisz troszkę tłuściejszą kiełbasę to możesz część mięsa zastąpić
boczkiem w proporcji 2/3 mięsa 1/3 boczku.
Kiełbaska jest bardzo mniamuśna - mój ulubiony sposób podania to: kromka
razowego chlebka, masełko, gruby płat kiełbaski, musztarda i kwaszony
ogóreczek. Pycha. Aha - nie musisz się obawiać żadnego zatrucia, jeśli
będziesz przestrzegał podstawowych zasad: kiełbasa w małych słoikach,
takich, żeby można było zjeść jedną porcję w 2-3 dni, przechowywanie
wyłącznie w lodówce i raczej niedługo (max. 2 m-ce), o zachowaniu czystości
w czasie przygotowywania nie muszę mówić. I jeszcze jedno, jak trochę
odczekasz, to na kiełbasie zrobi się taka świetna galaretka - bardzo
smaczna.
Życzę miłego eksperymentowania. Napisz co wyszło i jak smakowało.

Herbatka

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-10 13:12:28

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Herbatka" <b...@d...com.pl> wrote in message

> [...]

...ciach...
. Następnego dnia powtarzasz zabawę z
> gotowaniem (też godzinę)...ciach...

> Herbatka

Mam pytanie techniczne: jak juz 2 razy gotowane,czyli gotowe, to trzeba
przechowywac te sloiki w lodowce czy nie?

Jola

1. Data: 2001-01-10 13:16:36

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message

> "Herbatka" <b...@d...com.pl> wrote in message
>
> Mam pytanie techniczne: jak juz 2 razy gotowane,czyli gotowe, to trzeba
> przechowywac te sloiki w lodowce czy nie?
>
> Jola

Sorry, przegapilam w Twoim poscie, juz wiem ze w lodowce:)))

Jola

1. Data: 2001-01-10 19:15:51

Od: "ioc" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Życzę miłego eksperymentowania. Napisz co wyszło i jak smakowało.
>
> Herbatka

Dzięki bardzo!!!
Arek

Re: musztardy