Czym doprawić zupę (?) z kapusty

11. Data: 2009-03-20 11:02:57

Temat: Re: Czym doprawić zupę (?) z kapusty
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Mar 2009 09:03:32 +0100, Misiek napisał(a):

> a jesli ktos nie moze chodzic na silownie?
> 1. serce
> 2. uszkodzenia narzadow ruchu uniemozliwiajace cwiczenie
> co wterdy? hehehe

Jeść połowę. A nie katować się kapuchami.

12. Data: 2009-03-20 11:03:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Mar 2009 09:17:49 +0100, Krystyna Chiger napisał(a):

> Dobrać ćwiczenia do swoich możliwości, poprosić o pomoc rehabilitanta.
> Przy chorym sercu ruch jest jak najbardziej wskazany, natomiast
> nadwaga obciążająca serce nie. Natomiast zgadzam się, że siłownia
> nie jest potrzebna.

Wystarczy dieta NŻT - "nie żreć tyle" ;-)

13. Data: 2009-03-20 13:36:03

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Przy chorym sercu ruch jest jak najbardziej wskazany, natomiast
> nadwaga obciążająca serce nie. Natomiast zgadzam się, że siłownia

rehabilitacja (w znaczeniu zajecia z rehabilitantami - refundowane przez
NFZ) odbywaja sie w godzinach od 7 do 14.30... max 15.00
a co z ludzmi pracujacymi?
Jedyne cwiczenia jakie wolno mi wykonywac to cvwiczenia na obrecz barkowa
(mowie o silowni), jednak ze wzglkedu na serce - tego tez mi nie wolno.
Plywanie? Odpada, przy wadzie serca jaka posiadam bardzo szybko sie
mecze...i puls skaczedo 150/minute...

14. Data: 2009-03-20 14:40:09

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misiek napisał:

> rehabilitacja (w znaczeniu zajecia z rehabilitantami - refundowane przez
> NFZ) odbywaja sie w godzinach od 7 do 14.30... max 15.00

Do rehabilitanta chodzi się tylko po to, żeby nauczył ćwiczeń, potem
pacjent już ćwiczy sam.

> a co z ludzmi pracujacymi?

Na naukę wystarczy tydzień - dwa urlopu.

> [...]
> nie wolno. Plywanie? Odpada, przy wadzie serca jaka posiadam bardzo
> szybko sie mecze...i puls skaczedo 150/minute...

Nie uwierzę, że doświadczony rehabilitant nie dobierze Ci odpowiednich
ćwiczeń. Pływanie może być całkiem spokojne i mało męczące, np. na
grzbiecie, mogą być ćwiczenia w basenie i mnóstwo innych możliwości,
o których pewnie nawet nie słyszałam.
Podobno wiele chorób serca spowodowanych jest siedzącym trybem życia
i niezdrowym odżywianiem.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

15. Data: 2009-03-20 15:26:08

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie uwierzę, że doświadczony rehabilitant nie dobierze Ci odpowiednich
> ćwiczeń.

To prawda. Ale - w wypadku osób z wadą serca - będą to ćwiczenia utrzymujące
ogólną sprawność, a nie odchudzające.

Pływanie może być całkiem spokojne i mało męczące, np. na
> grzbiecie, mogą być ćwiczenia w basenie i mnóstwo innych możliwości,
> o których pewnie nawet nie słyszałam.

Pojęcie "malo męczące" jest względne. Na przykład (przy takim schorzeniu)
dzierganie na drutach jest niewskazane. Kąpiel po prysznicem, nie w wannie.
Itd.itd.
Najpierw konsultacja lekarska odnośnie każdej diety i ćwiczeń, a potem
zajęcia z rehabilitantem i własne.
JBP

16. Data: 2009-03-20 17:56:33

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Prędki pisze:
> [...]
> lepiej glodzic sie pare tygodni i cieszyc sie kilkoma "zrzuconymi" kg,
> ktore wczesniej czy pozniej wroca niz ruszyc sie na jakas silownie i

No zasadniczo racja, tyle, że na pływanie obecnie nie bardzo może sobie
moja żona pozwolić, podobnie jak na inne "wychodne" zajęcia, czasowo
niewykonalne póki co.
Wcale jakoś źle się nie odżywia (warzywa i inne takie), ale chciałaby
przynajmniej 5 kilo zrzucić, a jakoś nie może.
Póki co, z kapustą wytrzymała 4 dni, dzisiaj na samo wspomnienie jej się
wszystko cofało. Więc chyba pożegna się z kapustą.
Ale na pływalnie ją namawiam cały czas ma się rozumieć. Do tego wcale
nie jest otyła, ot dziedzicznie obciążona "solidnym podwoziem" (co mi
bynajmniej nie przeszkadza" no i usiłuje coś z tym zrobić. No więc nie
przeszkadzam a czasem próbuję pomóc, jak ma takie widzimisię.

Pozdrawiam i dzięki za dyskusję!

Maciek

17. Data: 2009-03-20 22:13:04

Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yarael Poof pisze:
> [...]
> się u reszty rodziny. Dla zainteresowanych przepis poniżej, ale jest
> jeden problem. Dwa dni było ok, ale jedzenie trzeci dzień tego czegoś
> wymaga już pewnego samozaparcia a kapusta wychodzi nosem i uszami.
> Szukam jakiegoś sposobu na doprawienie (inne doprawienie) tego przepisu,
> by zyskało na smaku i dało się zjeść. Może gotować w inny sposób albo
> co... Będę wdzięczny za pomysły, bo niby to działa, ale... W każdm
> razie wierzę, że taką breje też można jakoś sensowni doprawić nie
> naruszając przepisu. Curry nie stosujemy z rożnych względów.

Abstrahując od sensowności diety - kapustę można nieźle doprawić gałką
muszkatołową, pieprzem ziołowym, zielem angielskim, liśćmi laurowymi -
byle nie wszystkim na raz.

Powodzenia!

Feli

--
Moja siostra była całe 3 dni na tej diecie, potem poprosiła mnie o
wywalenie reszty zupy, bo ją mdliło w odległości 5m od garnka.

18. Data: 2009-03-22 13:47:52

Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

i kto to mowi.
grupowy grubas.

19. Data: 2009-03-22 14:09:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Mar 2009 14:47:52 +0100, kukikoko napisał(a):

> i kto to mowi.
> grupowy grubas.

I kto to mówi...

20. Data: 2009-03-22 21:17:45

Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

X, moge miec wiele wad, a nawet wiem, ze je mam,
ale akurat grubasem nazwac mnie nie mozna.
Ale zgadzam sie z Toba, taka dieta kapusciana
jest o kant chuja potluc. Lepiej sobie z rana pobiegac.
Jakbym mial wpierdalac kapusie, jak ten koles pisze
to wysralbym wlasne flaki z nudow.

> I kto to mówi...

Czy sa jeszcze produkowane sokowirowki, ktore...
ryz z zielona herbata
Co z krolika
Pomidory a przecier
Hamburgery home made