Re: Czym naprawde jest miłość?

From: " Zenek" <s...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Czym naprawde jest miłość?
Date: Thu, 17 Jul 2003 13:07:20 +0000 (UTC)

puchaty <p...@w...pl> napisał(a):

> Zenek widać stracił(a) kontakt z nadświadomością popełniając:

> Czyżby? Powiedz jak!
> Dobrze. A czy dwa lata (powiedzmy) nie wprowadzi zmiany? A dwa miesiące,
> tygodnie, dni? Gdzie wg Ciebie jest granica poznania, skoro wyznaczasz ją w
> osi czasu?

Przecież nie przychodzisz z aktem chrztu na drugą randkę zaplanowaną w
bezpośredniej bliskości kościoła. A zakładając że "miłość masz w sobie"
spokojnie mógłbys uczynić tak jak robią to w Las Vegas bo "i tak będzie
dobrze". Okres "chodzenia" ze sobą czy jak tam zwał jest przecież poznawaniem
i testowaniem potencjalnego uczucia. A jeśli po 2 latach życia ze sobą czy
wspólnego mieszkania dalej Twój partner pozostaje dla Ciebie nieodkryty to ja
się właściwie nie dziwię. Bo wmyśl Twojej koncepcji Ty w tym czasie odzierasz
się ze "swoich naleciałości"

> To co napisałeś jest bardzo trafne! Pozostałby zbiór pusty, gdzie BYCIE
> jest tym zbiorem. Tego się znakomita większość z nas boi. Boimy się z tym
> wszystkim rozstać bo przywiązaliśmy się do swojego obrazu w naszych oczach,
> oczach innych. Do prestiżu, pozycji ...

Nie prestiżu i pozycji!!! Tylko pamięci uczuć, przeżyć i doświadczeń z
których za życia nikt nie ma zamiaru rezygnować!

że

> A co się stanie, jeśli odkryjesz w partnerze coś czego nie akceptujesz. Co
> z tym fantem zrobisz?

Myślę, że wówczas miłość przemija tak samo jak łzy tej nieszczęsnej Zochy
śród deszszu (bo Bolek nie wpuszcza jej do domu w ulewe). I jest to całkiem
naturalny proces.

> Czy to jest takie proste, skoro łódka jest jedna? (pozostając przy rzecznej
> metaforyce)
>
> :-) Słusznie. Dopóki wioślareczka nie chce zmienić kursu i ja tego nie chcę
> możemy sobie płynąć w tym samym kierunku. Przejawem Miłości będzie
> akceptacja gdy jedno z nich będzie chciało zmienić kurs.

Nie ma sprawy zamieniam łódź na kajaczek.

> A co innego? Przeznaczenie? Przypadek? Zgodność genotypów?

Nie, głównie zgodność fenotypów czyli cech wykształconych, nabytych (do
pewnego stopnia też genotypów jak twierdzą teoretycy - podobieństwo
morfologiczne do rodziców, rodzeństwa - ale to zostawmy).
Może ulotne dzwięki "ich troje" sączące się z głośników w mieszkanku Twojej
potencjalnej miłości (na drugiej randce, zakładając że jeszcze się z nią nie
hajtnąłeś) działałyby na rodzące się u Ciebie uczucie jak katalizator. Ala ja
bym zwiewał co sił!!!!!. I oczywiście przypadek, bo liczba ludzi, których
jesteś w stanie pozanć jest ograniczona.
Ale nie mów mi proszę, że jedyną rzeczą, która spaja Twój związek są pokłady
miłości, które masz w sobie (czy wykształcasz w sobie). Wiesz, nie ma dla
Ciebie znaczenia jaka Twoja żona jest w łóżku?. Jak przestanie z Tobą sypiać
bedziesz dalej machał wiosłem koło niej stymulowany miłością, którą masz w
sobie?

Myślę, że zaczynam rozumieć Twój nadświadomy punkt widzenia. Myślę jednak że
na takim forum jak to - Rodzina a nie Rodzina Boża zamiast w ułomnych słowach
opisywać idał, dokładniej denifiniujmy naszą ułomne jego wizje. Z
praktycznego punktu widzenia może być to bardziej dla wszystkich z nas
przydatne. Może zamiast Miłości piszmy normalnie o miłości bo i ona jest
wystarczająco fajna.

Chylę czoła

pozdrawiam
Zenek