Czyszczenie miedzi w ulamku sekundy

1. Data: 2004-09-02 19:01:01

Temat: Czyszczenie miedzi w ulamku sekundy
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli ktos z was o tym wie, to przepraszam, ale dla mnie to sensacja, i
moze komus sie przyda.
Dzis odkrylam niesamowicie prosty sposob na czyszczenie miedzi. Mam
miedziany czajnik, ktory ciagle zachodzi patyna, a ja lubie, jak jest
czysty. Nie chce uzywac zracych srodkow chemicznych, pasty rozne
stosowalam, ktore po uciazliwym pucowaniu w koncu te miedz oczyszczaly,
ale nie chce mi sie spedzac zycia czyszczac garnki. I tu nagle wpadlam
na pomysl, zeby polaczyc sol z sokiem z cytryny i tym czyscic miedz.
Nasypalam soli na rog celulozowej gabki i skropilam obficie sokiem z
cytryny i natychmiast przylozylam, jak paste, do czajnika. Miedz w
ulamku sekundy byla czysta, bez szorowania, tylko mazana ta mieszanka.
Splukalam i juz. Niesamowite. I rece ladnie pachna.

Czy ktos z Was (chemik albo po prostu dobry uczen :)) moze mi to naukowo
wytlumaczyc?
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-09-02 20:01:10

Temat: Re: Czyszczenie miedzi w ulamku sekundy
Od: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos z Was (chemik albo po prostu dobry uczen :)) moze mi to naukowo
> wytlumaczyc?

Mogę :-)
Patyna jest w uproszczeniu mówiąc solą kwasu węglowego, a więc kwasu dosyć
słabego. Sok z cytryny zawiera rozpuszczony kwas, mocniejszy od węglowego,
który tworzy podczas reakcji dobrze rozpuszczalną sól zawierającą jony
miedzi. Zielona patyna nierozpuszczalna w wodzie zastapiona jest więc inną
solą doskonale w niej rozpuszcalną. Podobnie powinno się stać, gdy
przemyjesz zanieczyszczoną miedź np. ciepłym octem. Na tej samej zasadzie
umieszczając jajko w occie pozbawisz go wapiennej skorupki.

pozdrawiam
beata

--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę

1. Data: 2004-09-02 20:45:34

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

beata wrote:

> Podobnie powinno się stać, gdy
> przemyjesz zanieczyszczoną miedź np. ciepłym octem.

Dzieki, na pewno wyprobuje, gdy czajnik znow sciemnieje.
MB

1. Data: 2004-09-02 21:02:29

Od: "ewa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Jesli ktos z was o tym wie, to przepraszam, ale dla mnie to sensacja, i
> moze komus sie przyda.
> Dzis odkrylam niesamowicie prosty sposob na czyszczenie miedzi.

Muszę spróbować, czy w ten sposób uda mi się wyczyścić moje mosiężne
mozdzierze. Magdo, a może masz jakąś prostą metodę czyszczenia srebra? E.

1. Data: 2004-09-02 22:29:21

Od: "naiade" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
Magdo, a może masz jakąś prostą metodę czyszczenia srebra?

Moze Magda nie jestem, ale ale.. Mam prosta metode :)
A nawet pare :)

1. Zostawic na cala noc w piwie. Rano splukac alkohol i wypolerowac srebro.
2. Wyczyscic pasta do zebow :)
3.Wziac miske, wylozyc ja folia aluminiowa, wlozyc srebro, zalac woda z sola
(pol kilo na 2-3litry). Po godzinie mozna wyjac wszystko i wypolerowac.
4. Jesli srebro jest w plamy, to mozna je wlozyc na 30 minut do kwasnego
mleka, a potem wymyc letnia woda :)
5. Podobno nasmarowanie srebra cytryna daje natychmiastowy efekt..sokiem z
cytryny..

Jesli ma sie duzo srebra (np. czternascie kompletow srebrnych sztuccow :P),
to do szuflady z ww. wlozyc pare kawalkow szkolnej kredy - podobno swietnie
dziala :)

Na pewno dobry jest sposob z miska i folia.. Najprosciej posypac wszystko
sola kuchenna i zalac goraca woda. :)

Zycze milego czyszczenia - ja tez musze sie zabrac :)
Katarzyna

--
Wszystkie inteligentne mysli zostaly juz pomyslane - trzeba je tylko
pomyslec ponownie

1. Data: 2004-09-02 22:59:35

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

naiade wrote:

> 3.Wziac miske, wylozyc ja folia aluminiowa, wlozyc srebro, zalac woda z sola
> (pol kilo na 2-3litry). Po godzinie mozna wyjac wszystko i wypolerowac.

Dzieki, kiedys czytalam o tym sposobie, ide do kuchni wyprobowac.
MB

1. Data: 2004-09-02 23:35:08

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 3 septembre 2004 ŕ 00:29:21, naiade a écrit :

> 1. (...) w piwie
> 2. (...) pasta do zebow :)
> 3. (...) woda z sola
> 4. wlozyc na 30 minut do kwasnego mleka
> 5. nasmarowanie srebra cytryna
> wlozyc pare kawalkow szkolnej kredy
> posypac wszystko sola kuchenna

Proponuje zabic kurczaka, przy pelni ksiezyca. Poswiecic krwia
zwitek druciaka aluminiowago.

Jezeli nie zadziala : wyrzucic srebro.
Samo wroci jezeli powinno.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-09-02 23:48:02

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> Proponuje zabic kurczaka, przy pelni ksiezyca. Poswiecic krwia
> zwitek druciaka aluminiowago.
>
> Jezeli nie zadziala : wyrzucic srebro.
> Samo wroci jezeli powinno.
>
> Ewcia

Ewa, no co ty. Sama wyprobowalam to czyszczenie miedzi, i dziala, wiec
zaden zabobon. A ze smieszna to lista, to pewne. Coz, ludzie uzywaja, co
maja pod reka, a ze pasta do zebow dziala na srebro jak i na emalie, coz
w tym zabobonowego.

MB

1. Data: 2004-09-03 00:07:39

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 3 septembre 2004 ŕ 01:48:02, Magdalena Bassett a écrit :

> [...]
> zaden zabobon. A ze smieszna to lista, to pewne. Coz, ludzie uzywaja, co
> maja pod reka, a ze pasta do zebow dziala na srebro jak i na emalie, coz

Znajdziesz miedz : przezegnaj sie trzy razy na skrzyzowaniu drog
(autostrady sie nie licza).

Ha !

Ewcia

--
Pan Kleks

1. Data: 2004-09-03 01:25:28

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> Znajdziesz miedz : przezegnaj sie trzy razy na skrzyzowaniu drog
> (autostrady sie nie licza).

Mam nadzieje, ze wygram na loterii po tym zabiegu, dam Ci znac.
MB

W pieciu smakach.-prosba
marynowane orzechy
Sos Bulonski