Re: [DO] [ MM] MM a ciąża

Data: 2003-08-10 13:19:38
Temat: Re: [DO] [ MM] MM a ciąża
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl>

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:bh5aq2$d26$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:bh55hn$bc5$1@news.onet.pl...

> Gdzieś czytałem chyba na plocmanie podawałaś ile trzeba zjeść wit A żeby
> przedawkować jej ilość na dobe , plocman nie działa i nie moge tego
znaleźć
> , masz może to u siebie zapisane ???? bo z tego co sobie przypominam były
> ilości ogromne

Zachował mi się taki post z moim tekstem pt. "O WITAMINIE A"
z dnia 2003-05-01 (wygląda na to, że go nie wysłałam ;] )
Wszyscy wiedzą, że żółtka są "be" (mają 886 mikrogram wit.A i 29 mikrogram
beta-karotenu), a marchewka jest "cacy" (ma 1656 mikrogram wit.A i 9938
mikrogram beta-karotenu) - i nikt się nie boi przedawkowania wit.A ! 8)
A kiedyś widziałam w TV panią (chyba z USA), która była od marchewki tak
uzależniona, że codziennie zjadała /chrupała całą skrzynkę (chyba 5 kg)
marchwi, już nawet nie skrobała, tylko spłukiwała w wannie prysznicem...
fakt, siekacze miała co się zowie... ;)))
I czy ktoś ją ostrzegał przed nadmiarem wit.A ??? Ależ skąd, nikomu to do
cukrowej łepetyny nie przyszło.

> Przekonał mnie natomiast mail od znajomego który przesłął mi górne
> granice spożycia.
> To już faktycznie jest jakiś argument.
>
> ".Zatrucie przewlekłe występuje u niemowląt po 1-3
> mies. Podawania 10 000 j.m. na 24 h, u dzieci - po 2-6 mies. Podawania
> 10 000 - 30 000 j.m. na 24 h, u dorosłych - po 6 - 12 mies. Podawania 50
> 000 - 100 000 j.m. na 24 h."
>
> W niecie znalazłem że 1,1 ug retionolu to 3,333 j.m.
> Czyli wg tych norm faktycznie Optymalni z dużym marginestem mieszczą się
> w normie.

No widzisz, a irracjonalny strach przed przedawkowaniem ciągle wraca
- taki mętlik media i uczonopodobni robią ludziom w głowach. Nagłaśnia się
to, co jest akurat mało istotne, a milczy się o tym co jest naprawdę ważne.

Kiedyś już rozmawialiśmy na grupie na temat witaminy A, jeszcze na serwerze
Swadlerna, niestety przepadło... :(
Poszukam z tamtego czasu bardzo istotnej wypowiedzi naszego optymalnego
eksperta od farmakologii doktora Bogdana Sikorskiego na temat wit.A
- a było to z inicjatywy Jurka Zięby. Jurku, może gdzieś zachowałeś ten post
w swoim archiwum?

A oto co jest o wit.A w książce: "Leki współczesnej terapii". Warto
wiedzieć. Cytuję:
Retinol - Vitaminum A
(kapsułki 12 000 j.m. w kroplach: 1 kropla zawiera 15 000 j.m.)

niec cytatu