Dafi czy kospel - przeplywowe ogrzewacze wody

1. Data: 2005-09-12 10:09:24

Temat: Dafi czy kospel - przeplywowe ogrzewacze wody
Od: "Jacek" <d...@p...fm.usuntocotrzeba> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Musze kupić przepływowy ogrzewacz wody dwy fazowy i znalazlem kilka
urządzeń. Wybrałem dwa :
Dafi 7,5 w cenie około 150 zł
Kospel Amicus 6 w cenie około 400 zł
Co wybrać? Cena DAFI jest bardzo atrakcyjna, ale czy urządzenie porządne?
Z czego wynika az tak duza roznica w cenie?
pzdr
jacek

2. Data: 2005-09-12 11:35:02

Temat: Re: Dafi czy kospel - przeplywowe ogrzewacze wody
Od: "Marcin" <...@...a> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <d...@p...fm.usuntocotrzeba> napisał w
wiadomości news:dg3kfd$n8v$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> Co wybrać? Cena DAFI jest bardzo atrakcyjna, ale czy urządzenie porządne?
> Z czego wynika az tak duza roznica w cenie?

zapytaj sprzedawcy a serio to moj znajomy z castoramy, twierdzi
ze 90% podgrzwaczy DAFI wraca w ramach gwarancji

M.

3. Data: 2005-09-12 21:11:07

Od: "Dobra, dobra" <d...@p...fm.nie.spamowi> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <...@...a> napisał w wiadomości

> [...]
>
> zapytaj sprzedawcy a serio to moj znajomy z castoramy, twierdzi
> ze 90% podgrzwaczy DAFI wraca w ramach gwarancji

sprzedawca mi poweidział ze zdarza sie ze dafi wraca na gwarancji do niego,
a kospel do niego ani jeden nie wrócił, ale dafich spzredaje kilkakrotnie
wiecej niz kospelow (cena).
A na dafi daja teraz 3 lata gwarancji !!

4. Data: 2005-09-14 07:40:50

Od: Marcin Marski <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja katuje dafi 3.8 kw od pol roku i jest OK

Pzdr
MM

5. Data: 2005-09-14 08:26:40

Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Marski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja katuje dafi 3.8 kw od pol roku i jest OK

Ja z zadowoleniem "katuję" Kospel Bonus elektronik 12kW, ale krótko, to się
nie wychylam. Poprzednio był stary AEG ze sterowaniem hydraulicznym, więc
postęp powala na kolana.

Pozdrawiam MarcinB.

6. Data: 2005-09-15 11:23:25

Od: "JaBa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co wybrać? Cena DAFI jest bardzo atrakcyjna, ale czy urządzenie
porządne?
> Z czego wynika az tak duza roznica w cenie?

czesc,
mialam dafi przez 1,5 roku i pracowal bez zastrzezen, tzn. grzal wode
porzadnie,
ale poukrecaly sie plastikowe kurki i popekala wylewka w miejscu gdzie
jest nagwintowany
wylot z podgrzewacza (chyba za czesto obracalam wylewka;-) ). Nie wiem jak
dlugo dzialal
on u poprzednich wlascicieli od ktorych przejelismy mieszkanie, ale im tez
nie sprawial
klopotu. Jednak to urzadzenie zre ogromna ilosc pradu i zamienilam na
ciepla wode z pieca
dwufunkcyjnego ;-) Kospelem sie interesowalam, jesli nie daloby sie u nas
gazu zainstalowac
i wtedy wymienilabym dafi na kospel, mimo tej ceny, bo slyszalam ze
faktycznie nieawaryjny,
poza tym idzie zamontowac taki pod zlewem, wiec lepiej wyglada jak z
dafim.

JaBa

7. Data: 2005-09-15 13:55:54

Od: "Jacek" <d...@p...fm.usuntocotrzeba> szukaj wiadomości tego autora

> klopotu. Jednak to urzadzenie zre ogromna ilosc pradu i zamienilam na
> ciepla wode z pieca

Z tym prądem to nie jest tak źle - fakt dużo ale tylko chwile

> [...]
> faktycznie nieawaryjny,
> poza tym idzie zamontowac taki pod zlewem, wiec lepiej wyglada jak z

DAFI tez robi takie które mozna zamontowac pod umywalką, oczywiscie nie mają
wtedy wylewki , lae w razie czego ogrzewacz mozna szybko wymienic na inny
pzdr
jacek

8. Data: 2005-09-15 13:58:16

Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz> szukaj wiadomości tego autora

*Jacek* napisał(a):

> Co wybrać? Cena DAFI jest bardzo atrakcyjna, ale czy urządzenie porządne?

Czwarty rok używam Dafi 3,3kW (w kuchni). Do tej pory bezawaryjnie,
grzeje dobrze. Jedyna wada, to że po jakims 1,5 roku popękały pokrętła
(powstała "pajączynka" na kopule). Przez to przy przekręcaniu pokrętła
trzeba było je lekko ścisnąć, żeby ,,odkręcić'' wodę.

Wymiana pokręteł (ok. 6 zł/szt.) i od tej pory wszystko ok.

PS. Widziałem w sklepach modele ze stalową wylewką i pokrętłami.
Wygląda to znacznie solidniej i raczej nie popęka :)
http://www.formaster.com.pl/polski/dafi.htm

Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
Never invoke 'tr' when 'cat' is sufficient;
(Taylor's Law of Programming #4)

problemy z budzikiem DEKAD z IKEA
Szczelina pomiędzy blatami - czym wypełnić ?
drzwi w suficie - ocieplanie
Wanna akrylowa - trudny wybor
Co bardziej ekonomiczne pompa ciepla czy pellet ?