Szczelina pomiędzy blatami - czym wypełnić ?

1. Data: 2005-09-12 06:17:01

Temat: Szczelina pomiędzy blatami - czym wypełnić ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
w końcu dociąłem blaty w kuchni ;)
ale niestety, że (czego się należało spodziewać) ściany nie są dokładnie pod
kątem 90st :(
w związku z powyższym na narożniku mam szczelinę w kształcie trójkąta
prostokątnego ale krótsza z jego przyprostokątnych jest krótka (3-4mm).
Jednak blaty są jasne i czarną dziurę widać, niestety, bardzo.
Czym najlepiej ją wypełnić ? Tak, żeby można było jeszcze powierzchnię
obrobić ?
I czym tą "zaprawkę" pomalować żeby jak najdłużej służyła ?

rokko

2. Data: 2005-09-12 10:38:37

Temat: Re: Szczelina pomiędzy blatami - czym wypełnić ?
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rokko" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> obrobić ?
> I czym tą "zaprawkę" pomalować żeby jak najdłużej służyła ?

Pokryć równomiernie krawędzie dookoła kolorowym silikonem.

MaW

3. Data: 2005-09-12 10:45:26

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> napisał
w wiadomości news:dg3lp0$43s$1@opal.futuro.pl...
> [...] Pokryć równomiernie krawędzie dookoła kolorowym silikonem.

Akurat silikon na blacie kuchennym jest tak sobie praktyczny. Rozumiem, że
a) "poprawienie" blatu ani b) rozwiązanie typu listwa szczelinowa nie
wchodzi w grę? Ja bym próbowała z czymś w rodzaju szpachlówki do drewna, w
każdym razie docelowo wypełniacz musi być twardy (silikon będziesz mieć za
chwilę gustownie inkrustowany wszelkimi okruszkami).

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

4. Data: 2005-09-12 12:23:46

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flashi" <f...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...] silikon dobrze wykonczony (na gladko plynek do mycia
> naczyn) latwo czyscic i myc ... prawie tak samo latwo jak blacik ...

Owszem. Niestety w przeciwieństwie do blaciku jest miękki i ostre krawędzie
rozmaitych paprochów (zeschnięte okruszki z chleba na przykład) zwyczajnie
się w niego wbijają.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

5. Data: 2005-09-12 12:24:04

Od: "flashi" <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:dg3m8a$2vr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> każdym razie docelowo wypełniacz musi być twardy (silikon będziesz mieć za
> chwilę gustownie inkrustowany wszelkimi okruszkami).

przyznam sie ze ostatniego zdania nie kapuje .. o jakim inkrustowaniu mowisz
?

6. Data: 2005-09-12 12:30:28

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> silikon dobrze wykonczony (na gladko plynek do mycia naczyn) latwo czyscic
> myc ... prawie tak samo latwo jak blacik ...

A ja rozumiem - jest od tego blatu bardziej miekki wiec rozne twarde okruchy
moga zostac przez rozne domowe sprzety w ten silikon wcisniete.

Adam

7. Data: 2005-09-12 12:40:07

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> każdym razie docelowo wypełniacz musi być twardy (silikon będziesz mieć za
> chwilę gustownie inkrustowany wszelkimi okruszkami).

Poprawianie blatu wogóle nie wchodzi w rachubę bo należałoby zfrezować całą
krawędź jednego blatu od ściany na długości 160cm
przy czym oczywiście nie na całej długości równomiernie
blaty są przycięte dobrze tylko kąt pomiędzy nimi jest trochę <90 stopni i
dlatego powstaje szczelina

aby zastosować listwę szczelinową musiałbym wyciąć na nią rowek...bo przy
wewnętrznym narożniku wszystko przylega jak trzeba (łączenie jest na 1/4
okręgu - nie wiem jak to się fachowo nazywa)

czy jest coś co nazywa się"szpachlówka do drewna" ?
i jak się to wykańcza od strony wierzchu blatu (czyli od strony roboczej) ?

rokko

drzwi w suficie - ocieplanie
Wanna akrylowa - trudny wybor
Co bardziej ekonomiczne pompa ciepla czy pellet ?
wyłącznik schodowy
lodowko zamrazarka