wyłącznik schodowy

1. Data: 2005-09-11 10:06:02

Temat: wyłącznik schodowy
Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak działa wyłącznik schodowy? Potrzebne są dwa przewody z fazą i jeden
z masą? Co zrobić gdy jest doprowadzony tylko jeden fazowy i zero? Można
to jakoś zmostkować?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

2. Data: 2005-09-11 13:00:25

Temat: Re: wyłącznik schodowy
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański wrote:
> [...]
> Jak działa wyłącznik schodowy? Potrzebne są dwa przewody z fazą
> jeden z masą? Co zrobić gdy jest doprowadzony tylko jeden

Wpisz w google "wyłącznik schodowy schemat" i będzie wszystko
jasne.
A i jeszcze jedno: te przewody, to z fazą i ZEREM, nie masą.

J.

3. Data: 2005-09-11 13:24:22

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

DZiała to tak do że żarówki muszą dojść 2 żyły: zero i faza. Zero ciągniesz
skąd chcesz (chociaż najlepiej ciągnąć to razem). Fazą idziesz do
pierwszego wyłącznika (ma trzy przyłącza 1 z jednej strony i 2 z przeciwnej,
pojedyncze można nazwać wejściem pozostałe wyjściami) i podłączasz żyłę na
wejsćie. Żyły podpięte do wyjścia prowadzisz na wyjscia drugiego wylacznika.
Żyła z wejscia drugiego wyłącznika do żarówki. i już - działa.

Adam

4. Data: 2005-09-11 17:14:56

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Adam Głaszcz napisał(a):

> [...]
> podłączasz żyłę na wejsćie. Żyły podpięte do wyjścia prowadzisz na
> wyjscia drugiego wylacznika. Żyła z wejscia drugiego wyłącznika do

Dzięki wielkie. Już podłączyłem. Chociaż szczerze pisząc więcej
zrozumiałem ze schematu ;-D

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica