Materac z ramą

1. Data: 2005-09-10 23:00:45

Temat: Materac z ramą
Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Oglądając dzisaj (właściwie to już wczoraj) łóżka w Ikei zaciekawiły
mnie materace z ramą, do których wystarczy dokręcić nogi i łóźko gotowe.
Jak to się sprawdza w praktyce? Ktoś używa? Jakie są wady/zalety?

Idea za materac sprężynowy (kieszeniowy) z ramą Sultan Sturefors
140x200cm 24cm gruby chce 775zł. Dużo, mało? Gdzie na Górnym Śląsku
można dostać coś podobnego?

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

2. Data: 2005-09-12 10:20:23

Temat: Re: Materac z ramą
Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański"
<marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
> materace z ramą, do których wystarczy dokręcić nogi i łóźko gotowe.
> Jak to się sprawdza w praktyce? Ktoś używa? Jakie są wady/zalety?

Witam,
moi zaprzyjaźnieni sąsiedzi mieli takie łóżko i po dwóch latach wywalili w
wielkich hukiem. Najwięcej zastrzeżeń mieli do materaca, który dość szybko
się wygniótł i przestał być wygodny. Dodatkowo, szczerze mówiąc, wydaje mi
się, że lepiej jednak wygląda normalne łóżko. Na taki materac z nóżkami to
chyba powinno się kłaść taką specjalną narzutę z ogromną falbaną dokoła.

--
pozdrawiam serdecznie
Bakino

3. Data: 2005-09-12 11:13:39

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Bakino napisał(a):
> [...]
> chyba powinno się kłaść taką specjalną narzutę z ogromną falbaną dokoła.

A nie wiesz jaki mieli ten materac? Model, firma??
Na ten z Ikei jest 25 lat gwarancji więc raczej po 2 latach nie powinien
się wygnieść. Wydawało mi się właśnie że lepiej wydać trochę więcej na
porządny materac niż na łóżko+średniej jakości materac...
Za takim materacem przemawia też fakt że mamy mało miejsca a przy
normalnym łóżku to zawsze z 10cm mniej miejsca w pokoju.
O narzutę się nie martwię, już tam żona coś wymyśli.

Aha - ten materac z Ikei to jest tego typu że każda sprężyna jest osobno
zapakowana za to CHYBA jest jednakowo twardy na całej długości. W Jysku
jest teraz promocja na podobny materaz (700zł). Ten ma sprężyny
nieoddzielone ale za to 2 rodzaje. Który lepszy ;-D ??
Za materacem z Ikei przemawia jednak 25 letnia gwarancja vs 5 lat w Jysk.

4. Data: 2005-09-13 09:39:36

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał(a):

> Za materacem z Ikei przemawia jednak 25 letnia gwarancja vs 5 lat w Jysk.

To tylko pamiętaj, żeby rachunek skserować i pamiętać, gdzie leży :>

Mamy materac z Ikei, sultan, ale bez tej ramy, sprężyny jęczą, a rachunek
ciort wie gdzie. No i nie mam pojęcia, czy w ogóle uwzględniliby reklamację.
A materacyk ma jakieś 7 lat.

Atunia

5. Data: 2005-09-13 10:09:34

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):

> [...]
> ciort wie gdzie. No i nie mam pojęcia, czy w ogóle uwzględniliby reklamację.

A masz może tą wersję gdzie każda sprężyna jest osobno pakowana? Bo to
ma niby zapobiegać skrzypieniu materaca...

6. Data: 2005-09-14 11:47:22

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał(a):

> A masz może tą wersję gdzie każda sprężyna jest osobno pakowana? Bo to
> ma niby zapobiegać skrzypieniu materaca...

Mam wersję, która wtedy była najdroższa (ale bez ramy drewnianej, te z ramą
były jeszcze droższe). Oznaczenie 700.234.99 i nic więcej nie wiem :(.
Sprężyny skrzypią w miejscu, gdzie na materacu się zwykle siada, z brzegu.

Pozdrawiam
Atunia

7. Data: 2005-09-14 13:17:19

Od: "aga" <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Też patrzyłam na materac Sultan Storfors. Z tego co wiem bo kupuję (tzn już
zamówiłam) ten materac (140*200) na ramie kosztuje 395 zł a nie 775.
Może to nie ten...ale tam samo się nazywa i jest w ramie...i te same
wymiary...

Pozdrawiam
Aga

8. Data: 2005-09-14 13:38:38

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

aga napisał(a):
> [...]
> zamówiłam) ten materac (140*200) na ramie kosztuje 395 zł a nie 775.
> Może to nie ten...ale tam samo się nazywa i jest w ramie...i te same

Mała różnica w nazwie. Mój to Sturefors. Ma osobno "pakowane" sprężyny i
jest też chyba trochę grubszy. Żona położyła się na tym za 395 i
stwierdziła że czuć sprężyny, więc nie mam wyjścia, muszę kupić droższy ;-D

9. Data: 2005-09-15 15:52:53

Od: "Pawel Schmidt" <a...@s...fucha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Lubojański" <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> wrote in
message news:dg68go$9gh$1@inews.gazeta.pl...

> A masz może tą wersję gdzie każda sprężyna jest osobno pakowana? Bo to ma
> niby zapobiegać skrzypieniu materaca...

Głównym zadaniem spręzyn kieszeniowych jest poprawa tzw. punktowości
materaca (w stosunku to sprężyn bonelowych). Redukcja skrzypienia to efekt
uboczny.

P.

Wazelina dla TVP Polonia :D
materac welurowy
Electrolux 2952
Parowar - ma ktoś takie coś?
ogrzewaczz katalizatorem na propan butan ?