Dalej plujcie na lekarzy;)

21. Data: 2006-09-12 21:36:33

Temat: Re: Dalej plujcie na lekarzy;)
Od: "PaPi" <wiekszosc_z_13@to_jeden> szukaj wiadomości tego autora

Primo: rozumiem, że oceniasz podług siebie.
Secundo: nie sądź, żebyś nie był sądzony
Tertio: oszczerstwo jest karalne.

Sextio i dziewietno - kasy fiskalne w koncu trafia do gabinetow lekarzy ? Bo
jakos ich kolegow, jacy lecza zwierzeta dziwnie musialoby stac by takowe
zamontowac i uzywac...
A na koniec - dziesietnio. Niedaleko mojego domu znajduje sie panstwowa
przychodnia zdrowia. Przed nia jest tzw. parking sluzbowy (sam pomysl wola o
pomste do nieba bo to przeciez ja jako platnik i odbiorac uslug powinienem byc
uprzywilejowany nie zas bedacy na moim utrzymaniu pracownicy). Na przedmiotowym
parkingu ciezko znalezc starszy niz 3-4 letni samochod sredniej klasy. Czesc z
nich to nowki z salonu za lekko liczac 100-150 tys. zl.
I teraz zagadka. Jaki bank daje zarabiajacemu 1200zl brutto kredyt na 3-letni
samochod wart ~ 40 tys. zl.

PaPi

22. Data: 2006-09-12 21:38:01

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zullka" <i...@w...nospam.pl> napisał w wiadomości

> Sorry, ale podpisuj?c umowe obie strony sie zgadzaj? na warunki w niej
> zawarte. Teraz jest wolny rynek, nie ma cen minimalnych ;) Umowa jest
> wola dwóch stron, obie strony sie musza na nia zgodzic. A jak sie
> zgodz? to obie strony powinny sie z niej wywi?zywac rzetelnie, a nie
> jedna daje kwote zawarta w umowie a druga traktuje zleceniodawce mało
> poważnie.

Teoria jest jak piszesz. Praktyka jest taka, że umowy z NFZ i
negocjacje, to fikcja. Negocjacje polegaja na tym, że podpisujesz umowę
przedstawiona przez NFZ. Lub zdychasz.

> Nic nie ma z przymusu. Nie chcesz zarabiac 10 zł/h to nie podpisuj
> umowy, nie lecz, zmień zawód.

Doradzam to wszystkim, którzy maja na to czas i możliwości. Bo trudno
zaproponować osobie która poświęciła 20 lat życia na studia,
specjalizacje i praktykę w zawodzie, przekwalifikowanie się.

> Rób co? co przynsiesie lepsze korzysci finansowe.
> Dziwi mnie jeszcze jeden fakt. Nasza słuzba zdrowia od zawsze była w
> opłakanym stanie. Przyszli lekarze id?c na studia wiedza jaka jest
> sytuacja na rynku. było, jest i w najbliższych czasach tak będzie... A
> jak juz s? lekarzami, to narzekaj?, że tak im Ľle...

Niestety nie dożyję takiego dnia, ale super byłoby zobaczyć miny tych
wszystkich osób, co mówią, że lekarze jak im mało, to niech zmienia
zawód, albo po co pchali się na studia itd. A miny ich chciałbym widzieć
w sytuacji, gdyby lekarze zastosowali się do tych zaleceń. Bo jak pisał
Wilde, jeśli bogowie chcą nas pokarać, spełniają nasze prośby.
Jestem gorącym orędownikiem wyjeżdżania lekarzy z Polski. Jest duza
szansa, że znajdą swoje miejsce w świecie. I nie będą sie spotykali z
radami, że przecież wiedzieli, że będą mało zarabiać. I marzenie -
widzieć wasze twarze (ale jak pisałem nie do zrealizowania, bo nie
wierzę, by przyszedł dzień "otrzeźwienia" dla lekarzy)

23. Data: 2006-09-12 21:41:30

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <p...@b...list.ru> napisał w wiadomości
> Jak nie skoro tak!;-) - to przeciez własnie Ty rozpoczęłaś ten wątek i te
> porównania;- mam nadzieję, że nie jestes lekarzem, bo wówczas nie warto
> byłoby płacic Ci nawet tych 10zł/godz, skoro nie jestes w stanie
> zapamietac,
> co niecałe 6 godz wcześniej sama napisałaś ;-)

Napisałam to po to, by ludzie, którzy krzyczą, że wizyty u lekarzy są
drogie, mieli świadomość zarobków dwóch grup zawodowych, gdzie umiejętności,
niezbędny potencjał umysłowy i odpowiedzialność są skrajnie różne.

> Nie warto bic tu po raz setny tej samej piany,- przypomne tylko, że
> sytuacja
> finansowa lekarzy (tj. pensje w publicznej słuzbie zdrowia, ale i rozmaite
> boki, faktyczny rozmaite dochody lekarzy, równiez niestety ich możliwości
> korupcyjne itp. ,itd) są powszechnie znane i.... tak się dziwnie składa,
> że
> kandydatów na studia medyczne z łapanki nie biorą, przeciwnie, jest zawsze
> zdecydowanie więcej chętnych i to o dziwo w dużej części z rodzin
> lekarskich, czyli pchają się tam ci, co faktyczną sytuacę lekarzy znają z
> [...]

Akurat znam sytuację, bo mam w rodzinie lekarza. Jest PIERWSZYM lekarzem w
tej rodzinie, nie chodził na kursy przygotowawcze na studia, nikomu nie
wręczył łapówki, nigdy też nie przyjął łapówki pracując w szpitalu.
Degenerat jednym słowem.
Wiesz dlaczego poszedł na studia medyczne? Bo medycyna go INTERESUJE I
FASCYNUJE, pewnie trudno w to uwierzyć. Rozpoczynając studia liczył, że w
naszym kraju w końcu zacznie się doceniać ludzi wykształconych, ale zdaje
się, nieprędko tego doczeka, o ile w ogóle.
Faktyczne dochody? - proszę bardzo, pracuje w kilku miejscach i dyga na
dyżurach. Czasem nie ma go w domu dwa dni. Jak zrobi specjalizację, może za
kilka lat otworzy prywatną praktykę i będzie godziwie zarabiał. Ale ludzie i
tak wiedzą lepiej, że te domy i samochody to wyłącznie z łapówek - lekarz
nie musi pracować, ludzie mu sami łapówy wsadzają do kieszeni. Polacy
świetnie liczą pieniądze, tyle, że nie swoje. Godzin pracy też nie liczą,
wystarczy im to, co zobaczą. Ciekawa jestem, dlaczego rodaków tak bardzo
bolą akurat majątki lekarzy...............

Pozdr. Ewa

24. Data: 2006-09-12 21:52:33

Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

smieszny jestes

25. Data: 2006-09-12 21:54:05

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PaPi" <wiekszosc_z_13@to_jeden> napisał w wiadomości
> Rozumiem, ze istnieje jakis prawny przymus pracy w panstwowej sluzbie
> zdrowia ?

Owszem, tak.
Specjalizacja lekarska (przykładowo zabiegowa) trwa 6 lat, plus rok
wcześniejszego stażu. I wtedy - owszem - jest przymus pracy w państwowej
placówce, bo jedynie w akredytowanym szpitalu takową specjalizację można
zrobić.
Poza tym lekarz specjalizacji zabiegowej generalnie ma okazję praktykować
jedynie w państwowym szpitalu - jak sobie wyobrażasz skomplikowane zabiegi w
prywatnej klinice w Polsce? Kto za nie zapłaci? Może słyszałeś o jakiś
przeszczepach lub nowatorskich zabiegach wykonanych poza placówkami
państwowymi? Chętnie poznam szczegóły.
Można zadawać sobie takie cyniczne pytanie w momencie, jak się jest pięknym,
młodym, bogatym i zdrowym. Perspektywa się zmienia, gdy jest potrzeba
wykonania ciężkiej operacji. A teraz sobie wyobraź, że znajdujesz się w
takiej sytuacji - nie życzę - i w państwowym szpitalu nie ma nikogo, bo w
końcu przymusu pracy nie ma...................

A nie byłeś przypadkiem oburzony, gdy odbywał się strajk lekarzy i
pielęgniarek?
To jak to jest z tym przymusem pracy w państwowej placówce, jak to ładnie
ująłeś?

Pozdr. Ewa

26. Data: 2006-09-12 21:54:40

Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc z
> nich to nowki z salonu za lekko liczac 100-150 tys. zl.

skad ja to znam ...
podobno teraz wsrod 30 letnich lekarzy panuje moda na motocykle za zblizone
sumy - taka swego rodzaju rywalizacja
bo samochody za 100 i wiecej tys juz maja - dorobili sie w 6 - 10 lat od
ukonczenia studiow
za owe 1200 brutto ....

27. Data: 2006-09-12 21:57:03

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Buslik" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zblizone sumy - taka swego rodzaju rywalizacja
> bo samochody za 100 i wiecej tys juz maja - dorobili sie w 6 - 10 lat od

Widzę, że żal przez kolegę przemawia i zazdrość - ale nic straconego,
wystarczy podjąć ten sam wysiłek i żyć jak król.

Pozdr. Ewa

28. Data: 2006-09-12 21:58:34

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomoœci
>
> smieszny jestes

Tak wygląda merytoryczna wypowiedź, szkoda słów, panie doktorze.

Pozdr. Ewa

29. Data: 2006-09-12 22:08:16

Od: "PaPi" <wiekszosc_z_13@to_jeden> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wcześniejszego stażu. I wtedy - owszem - jest przymus pracy w państwowej
> placówce, bo jedynie w akredytowanym szpitalu takową specjalizację można

1. Czy gdzies istnieje obowiazek zdobycia specjalizacji lekarskiej ?
2. Czy prywatny szpital akredytowany (np. Swiss Medu) nie pozwala na odbucie
takiej specjalizacji ?

> Poza tym lekarz specjalizacji zabiegowej generalnie ma okazję praktykować
> jedynie w państwowym szpitalu - jak sobie wyobrażasz skomplikowane zabiegi w
> prywatnej klinice w Polsce? Kto za nie zapłaci?

http://www.swissmed.pl/index.php?cat=chirurgia_ogoln
Ja ? Nie slyszalem by ww. szpital narzekal na brak klientow. A Gdansk to nie
W-wa czy Wroclaw/Krakow.

> Może słyszałeś o jakiś przeszczepach lub nowatorskich zabiegach wykonanych
> poza placówkami państwowymi? Chętnie poznam szczegóły.

Czy do specjalizacji pediatri, ortopedi, poloznictwa i stomatologi konieczny
jest udzial w operacjach przeszczepu ?

> [...]
> sytuacji - nie życzę - i w państwowym szpitalu nie ma nikogo, bo w końcu
> przymusu pracy nie ma...................

Wiesz. Problem polega na tym, ze ja nie korzystajac z panstwowego szpital jestem
zobowiazany placic na niego co roku okolo dwa razy wiecej niz za luksusowy
pakiet jaki mozna wykupic chocby w firmie do jakiej masz linka.
Z pewnoscia zdajesze sobie sprawe jak wiele dzieli ta placowke od panstwowej
"mordowni" ?

Nie ma NIC przeciwko doskonale zarabiajacym lekarzom. Ale niech robia to na
wlasny rachunek w prywatnej sluzbie zdrowia.

> A nie byłeś przypadkiem oburzony, gdy odbywał się strajk lekarzy i
> pielęgniarek?

Absolutnie nie. Kibicowalem im.
Chcialem by ktos w rzadzie pokazal za przeproszeniem "jaja" i powiedzial -
strajkujcie do skutku. Dzis rozwiazujemy WSZYSTKIE panstwowe osrodki zdrowia,
NFZ oraz tzw. obowiazkowe ubezpieczenia zdrowotne.
Od jutra wszystkie placowki slzby zdrowia trafiaja pod mlotek a rzad uruchamia
czasowe interwencyjne dofinansowanie leczenia dla osob jakie udowodnia brak
dochodow.

> To jak to jest z tym przymusem pracy w państwowej placówce, jak to ładnie
> ująłeś?

No wlasnie. Jak ?
BTW. A jak to jest z tzw. "kolejkami" ? I czemu w gabinecie w jakim jest
tomograf o godzinie 18 pali sie swiatlo, podczas gdy ostatnie przyjecia
pacjentow to godzina 14 ... ?

PaPi

30. Data: 2006-09-12 22:11:59

Od: "PaPi" <wiekszosc_z_13@to_jeden> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę, że żal przez kolegę przemawia i zazdrość - ale nic straconego,
> wystarczy podjąć ten sam wysiłek i żyć jak król.

Nie wiem co przemawia przez kolege. Przeze mnie przemawia zlosc.
Zlosc na tolerowanie socjalistycznych zlodziejskich praktyk jakie zwa sie -
panstwowa sluzba zdrowia.
Zlosc na nierowne traktowanie podatnikow - dlaczego ja musze posiadac kase
fiskalna, musi ja posiadac weterynarz, dorozkarz, pani z "ciuchami" na rynku czy
taksowkarz. Ale juz lekarz takiego obowiazku nie ma.
Zlosc na granie na najnizszych ludzkich uczuciach, takich jak strach przed
choroba czy smiercia.

PaPi

Lęk latania samolotem
anemia