anemia

1. Data: 2006-09-12 10:23:50

Temat: anemia
Od: "michal.szafran" <s...@u...ito.vp.pf> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przeprowadzilem badania krwi, mam nieznacznie obnizony poziom hematokrytu i
hemoglobiny co mogloby wskazywac na poczatek anemii.
Dziwne jest jednak to ze sklad mineralow jest w normie, zelazo magnez potas,
B12 dosc nisko ale tez miesci sie w normie.
Inne skladniki krwi tez w normie .
Jestem vaganem (nie jem produktow pochodzenia zwierzecego, w tym jajek i
mleka). witamine B12 zazywam w tablektach jako suplement mojej diety.
Bylbym wdzieczny za wszelkie informacje, ktore mogloby mi pomoc. Czy
istnieja jakes domowe sposoby zwiekszenia hematokrytu i hemobglobiny?

pozdrawiam
michal

2. Data: 2006-09-12 10:48:48

Temat: Re: anemia
Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> istnieja jakes domowe sposoby zwiekszenia hematokrytu i hemobglobiny?

wiem, ze nie takiej odpowiedzi oczekujesz, ale moze byc ona tylko jedna:
zacznij jesc jak czlowiek zanim zrobisz sobie krzywde

Tomasz

3. Data: 2006-09-12 11:15:33

Od: "michal.szafran" <s...@u...ito.vp.pf> szukaj wiadomości tego autora

> wiem, ze nie takiej odpowiedzi oczekujesz, ale moze byc ona tylko jedna:
> zacznij jesc jak czlowiek zanim zrobisz sobie krzywde

zapomnialem dodac ze oczekuje odpowiedz od ludzi, ktorzy troche wiedza na
ten temat
tj: co moze byc przyczyna obnizenia hematokrytu i hemoglobiny u mnie?
zelazo, wapn, potas, magnez, bialko mam w normie
b12 choc nie wysokie tez w normie. Wybieram sie za 2 tyg do lekarza ale
wczesniej z checia bym sie cos na ten temat sam dowiedzial

4. Data: 2006-09-12 16:04:28

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

michal.szafran napisał(a):

> tj: co moze byc przyczyna obnizenia hematokrytu i hemoglobiny u mnie?
> zelazo, wapn, potas, magnez, bialko mam w normie
> b12 choc nie wysokie tez w normie.

Zrób sobie jeszcze poziom ferrytyny i ewentualnie TIBC (zdolność
wiązania żelaza), żelazo może być w normie, ale przy początkowych
stadiach anemii z niedoboru żelaza Fe może być w normie, a te wskaźniki-
nie.

Pozdrawiam
R*

5. Data: 2006-09-12 16:06:14

Od: "Aga_" <o...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal.szafran" <s...@u...ito.vp.pf> napisał w wiadomości

> [...]
> b12 choc nie wysokie tez w normie. Wybieram sie za 2 tyg do lekarza ale
> wczesniej z checia bym sie cos na ten temat sam dowiedzial

Sprawdź w swoich wynikach, jakie masz MCV (czyli średnią objętość krwinek).
W niedoborze witaminy B12 zwykle MCV jest podwyższone.

Diety wegetariańskie i wegańskie sprzyjają niedoborowi witaminy B12
(zwłaszcza po 3-5 latach takiej diety - na tyle średnio starczają zapasy w
wątrobie) oraz niedoborowi żelaza. Tabletki z witaminą B12 nie są idealnym
suplementem.

Pozdrawiam:)

Aga

6. Data: 2006-09-12 16:27:22

Od: "michal.szafran" <s...@u...ito.vp.pf> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wątrobie) oraz niedoborowi żelaza. Tabletki z witaminą B12 nie są idealnym

nie sa idealnym, tzn, ze moga byc nieprzyswajalne?

7. Data: 2006-09-12 20:23:55

Od: "Aga_" <o...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie sa idealnym, tzn, ze moga byc nieprzyswajalne?

Uważa się, że doustne preparaty są słabo przyswajalne.
Poza tabletkami warto spożywać dodatkowo żywność wzbogaconą w witaminę B12.

Pozdrawiam:)

Aga

Zgrubienie pod pacha
Proszę o pomoc.