Danie do klusek drożdżowych

1. Data: 2008-10-22 12:34:51

Temat: Danie do klusek drożdżowych
Od: Krystyna Chodorowska <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.

Z zasady na prk głównie lurkuję, a najbardziej to przeszukuję archiwum, ale
dzisiaj potrzebna mi odpowiedź skrojona "na miarę" :)

Zostało mi z wczoraj kilka klusek drożdżowych (vel parowców vel pyz, dodaję na
wszelki wypadek, bo już kiedyś straszliwie pokłóciliśmy się ze znajomym o
terminologię). I teraz zastanawiam się - jaką potrawę najlepiej przyrządzić,
tak żeby zawierała jak najwięcej sosu i te kluski miały czym nasiąkać? Gulasz
wołowy, itd. to jasne, ale może ktoś ma ochotę podzielić się jakimś ciekawym,
wypróbowanym przepisem na potrawę utopioną w sosie? Potrawa może zawierać
mięso. Może też zawierać białe wino - w zasadzie przepisy z winem będą
dodatkowo punktowane, bo mam w lodówce pół butelki, które muszę szybko zużyć.

Będę wdzięczna za wszystkie propozycje.

pozdrawiam
K.
--
Match it for Pratchett: http://www.matchitforpratchett.org/
Wear the Lilac Day: http://tinyurl.com/yqo54j

2. Data: 2008-10-22 12:47:19

Temat: Re: Danie do klusek drożdżowych
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna Chodorowska napisał:
(...)
> [...]
> wino - w zasadzie przepisy z winem będą dodatkowo punktowane, bo mam w
> lodówce pół butelki, które muszę szybko zużyć.

Najprościej, to będzie zwykły, kurzy biust obsmażony i duszony
z podlewaniem winem. Do tego smażone plasterki jabłek posypane
trzcinowym cukrem, który ładnie się karmelizuje.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2008-10-22 16:14:50

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chodorowska wrote:
> [...]
> wino - w zasadzie przepisy z winem będą dodatkowo punktowane, bo mam w
> lodówce pół butelki, które muszę szybko zużyć.

Kurczak w winie albo sos/gulasz grzybowy

MB

4. Data: 2008-10-22 19:28:23

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> Kurczak w winie albo sos/gulasz grzybowy

Gulasz grzybowy?
Ciekawe, dziś zrobiłem sobie sos z rydzów duszonych na maśle ghee
(+cebula, pieprz, sól), z makaronem. Obiad w 15 minut.
Do "parowańców"* też dobry.
*;-)
--
pozdr. Jerzy

5. Data: 2008-10-22 19:56:04

Od: Krystyna Chodorowska <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> Kurczak w winie

Dzięki za wszystkie propozycje. Kurczak w winie it is.
(nie zaufałam jabłkom, że puszczą dość soku, więc zrobiłam dodatkowo sporo
sosu z wina, miodu, bulionu i przypraw - pieprz, papryka, majeranek i tymianek)

pozdrawiam
K.
--
Match it for Pratchett: http://www.matchitforpratchett.org/
Wear the Lilac Day: http://tinyurl.com/yqo54j
(ja już się dorzuciłam, chociaż gardło sobie podrzynam)

[pilne] Burak cukrowy
W SOBOTĘ...
Panslavista
spaghetti carbonara?