Deszyfracja badania krwi

1. Data: 2000-05-08 09:42:12

Temat: Deszyfracja badania krwi
Od: "Michal Kawecki" <mk/remove_spam/@iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś czas temu leczyłem wypadnięty dysk. Bezpośrednio po leczeniu i
rehabilitacji zrobiłem pełne badanie krwi, w którego wynikach znalazłem dwie
wartości znacznie odstające od podanych wartości referencyjnych (pozostałe
wyniki mieszczą się w podanych normach).
- AspAT. (GOT) ________136 U/l (ref: do 37)
- ALAT. (GPT)__________185 U/l (ref: do 40).

1. Co oznaczają oba te skróty?
2. Czy przekroczenie w/w wartości mogło być efektem zażywanych w trakcie
leczenia leków?
3. Jeśli nie, to czego oznaką mogą być takie wyniki?

Dodam jeszcze, że na nic więcej nie choruję (o czym bym wiedział). No, może
poza odrobiną lenistwa... ale to wybaczalne w okresie wiosennym ;-).

Michał Kawecki
mk/remove_spam/@iq.pl

2. Data: 2000-05-08 12:49:50

Temat: Re: Deszyfracja badania krwi
Od: "PRoM" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

To są próby wątrobowe.
Mogą być niekorzystne po braniu leków, ale proponuję przezornie zrobić
badania na obecność wirusa wzw typu B i C.

3. Data: 2000-05-08 20:56:40

Temat: Odp: Deszyfracja badania krwi
Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Kawecki <mk/remove_spam/@iq.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@s...net.pl...
> [...]
trakcie
> leczenia leków?
> 3. Jeśli nie, to czego oznaką mogą być takie wyniki?

AD 1)
AspAT - aminotransferaza asparaginowa
AlAT - aminotransferaza alaninowa
Dwa enzymy określane w celu oceny stanu wątroby , a także mięśnia
sercowego,

AD 2) - Nie znam leków jakie brałeś , nie jestem w stanie ocenić ich
działania .
Teoretycznie - tak , jest to możliwe.

--
Cosa

"Konie trojańskie mają swych rycerzy gdzieś"

4. Data: 2000-05-09 21:44:32

Od: "Michal Kawecki" <mk/remove_spam/@iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cosa" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> sercowego,
>
> AD 2) - Nie znam leków jakie brałeś , nie jestem w stanie ocenić ich

Encorton, Diclofenac, Sirdalut (piszę z pamięci).

Ciekawe jest to, że żołądek (a może wątroba?) to mój słaby punkt od wielu
lat. To leczenie było rok roku temu, czas chyba powtórzyć badania...
Ale nie odpowiedziałeś na trzecie pytanie. Bez obaw, jestem "świadomym"
pacjentem ;-).

Michał Kawecki
mk/remove_spam/@iq.pl

5. Data: 2000-05-10 14:37:04

Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lat. To leczenie było rok roku temu, czas chyba powtórzyć badania...
> Ale nie odpowiedziałeś na trzecie pytanie. Bez obaw, jestem

No dobrze - wypadałoby zrobić aktualne badania , najlepiej zgłosić się
do POZ-a i poprosić o skierowanie na owe .
A co do leków - tak , one mogły na owe wyniki wpłynąć.

6. Data: 2000-05-10 20:50:41

Od: "Michal Kawecki" <mk/remove_spam/@iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cosa" <c...@p...onet.pl> wrote in message

[...]
> No dobrze - wypadałoby zrobić aktualne badania , najlepiej zgłosić się
> do POZ-a i poprosić o skierowanie na owe .
> A co do leków - tak , one mogły na owe wyniki wpłynąć.

Ależ nie lubię tych badań... ale trudno.
Piękne dzięki za odpowiedzi.

Michał Kawecki
mk/remove_spam/@iq.pl

hemoroidy...