Dieta Weight Watchers dla tych co prosili o nia

1. Data: 2001-07-23 16:53:58

Temat: Dieta Weight Watchers dla tych co prosili o nia
Od: "Terry" <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

Nie mozna tego wytumaczyc na jeden raz , wiec bede podawala Wam stopniowo.
Gdyby ktos mial jakis problem to prosze pytac.

Potrzebna bedzie Wam waga aby na poczatku przyzwaczaic sie wzrokowo do
ilosci jedzenia. Wszystko podawane bedzie w porcjach i kaloriach. Nie
obawiajcie sie na poczatku to moze wydawac sie trudne ale tak nie jest.
Dzienna dawka to: 1 porcja warzyw(V) ( co najmniej 300 g), 2 porcje
mleczne(L) (dla mezczyzn 3 porcje), 2 owoce(F) (dla mezczczyzn 3), 3 porcje
tluszczow(G) (dla mezczyzn 4), 4 porcje miesne (PR)(dla mezczyzn 6), 5
porcji macznych (FA)(dla mezczyzn 7) plus tygodniowo gdyby ktos byl bardzo
glodny 700 kalorii i 14 porcji fakultatywnych (PF).
1 porcja to:
(V) warzywa (co najmniej 300 g) - wszystkie warzywa sutowe i gotowane (z
wyjatkiem fasoli, ziemniakow i grochu)
(L) mleczne - 250 g mleka odtluszczonego lub 250 g jogurtu chudego
(F) owoce -1 owoc sredni lub szklanka soku owocowego (naturalnego)
(G) tluszcze - 1 lyzeczka oliwy lub 1 lyzeczka margaryny lub 1 lyzeczka
majonezu
(PR) miesne -30 g mieso, ryby tluste, sera albo 60 g ryby chudej, twarogu,
albo 1 jajko albo 20 g fasoli
(FA)maczne - 30 g pieczywa lub 2 tosty albo 20 gr makaronu surowego albo 20
g ryzu surowego albo 100 g ziemniakow

Jedzenie rozlozone powinno byc na: sniadanie, obiad, kolacje i przekaske.
Mozna zamienic kolacje z objadem albo przekaske spozyc jako 2 sniadanie
albo podwieczorek. Pamietajcie o wodzie mineralnej .
Sniadanie: 1 porcja F, 1 porcja FA, 1 porcja L
Owoc mozna sobie zjesc pozniej. Mozna dodac do sniadania kawe albo herbate.
Np.
1. 1 pomarancz, 30 g pieczywa, 250 ml mleka
2. 200 ml soku z pamarancza, 20 g platkow zbozowych, 250 ml mleka
3. 150 g truskawek, 250 ml jogurtu, 20 g ciastek (bez czekolady czy kremu)
itd.
Obiad: 2 porcje FA, 2 porcje PR, 1 porcja G, warzywa ile kto chce
Np.
1. 60 g udka , 1 lyzeczka oliwy, 60 g pieczywa, warzywa
2. 2 jajka, warzywa, 1 lyzeczka margaryny, 60 g pieczywa
3. 120 g fileta z ryby (chudej) albo 60 g fileta z ryby tlustej, 200 g
ziemniakow, warzywa, 1 lyzeczka oliwy
4. 120 g tunczyka, 120 g fasolki szparagowej, warzywa, 1 lyzeczka oliwy
Przekaska: 1 porcja L
Czyli 250 ml mleka albo jogurtu
Kolacja: 2 porcje FA, 2 porcje PR, 2 G, 1 F, warzywa ile kto chce
Np:
1. Makaron (40 gr surowy) z sosikiem z pomidorow i bazyli (albo cebula
pomidory i troche pietruszki , tez bedzie dobre), 60 g szynki albo innej
wedliny, warzywa, 2 lyzeczki oliwy, owoc
2. Zupa z warzyw z ryzem (40g ryzu surowego), 60 g mieska (moze byc z
rusztu), 30 g pieczywa, 2 lyzeczki margaryny, 1 owoc, warzywa
3. Makaron (40 g surowego) + sos ( 30 g szynki, troche cebulki, 2 lyzeczki
oliwy i 30 g startego sera), warzywa, 1 owoc
4. 60 g drobiu, warzywa, 2 lyzeczki oliwy, 60 g pieczywa, 1 owoc
Pamietajcie, ze panowie maja tych porcji wiecej

Gdyby to bylo za malo mozemy sobie pozwolic na 14 porcji fakultatywnych PF i
700 calorii na TYDZIEN. I tak do fakultatywnych naleza 2 porcje mlecznych L,
3 porcje owocow F, 4 porcje miesnych PR, 5 porcji macznych FA.

Calorie np: 250 ml piwa to 100 cal, 30 g czekolady to 150 cal, 2 lyzeczki
ketchup 10 cal, 1 lyzka stolowa marmolady 150 cal, guma do zucia 10 cal. Ale
to pozniej
Dozwolone jest: woda, kawa, herbata, ocet, przyprawy, ziola, rosolek w
kostce, slodziki, pieprz, sol, musztarda, sok cytrynowy, worcestershire.

Powodzenia grubasy teraz wiem, ze nie jestem sama
Terry

1. Data: 2001-07-23 19:11:40

Temat: Re: Dieta Weight Watchers dla tych co prosili o nia
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

dieta straznikow jest rewelacyjna, bo to zadna dieta, tylko zmiana stylu
zycia. od poczatku maja schudlam 13 kg. to pierwsza dieta, ktora mi
zadzialala, nie jestem glodna i czuje sie swietnie.

1. Data: 2001-07-23 19:14:02

Temat: R: Dieta Weight Watchers dla tych co prosili o nia
Od: "Terry" <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

Najbardziej podoba mi sie w niej, ze mozna jesc wszystko.
Terry

1. Data: 2001-07-23 19:40:02

Od: "Valentine" <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> dieta straznikow jest rewelacyjna, bo to zadna dieta, tylko zmiana stylu
> zycia. od poczatku maja schudlam 13 kg. to pierwsza dieta, ktora mi
> zadzialala, nie jestem glodna i czuje sie swietnie.

Dziekuje bardzo Terry za podanie "przepisu". Mam nadzieje, ze tak jak Renie
uda mi sie zrzucic zbedne kilogramy i może w końcu nie bede miała ciagłego
poczucia glodu.
Bardzo mi sie podoba to, ze moge jesc to co lubie, a nie tak jak przy
niektorych dietach musialalm zrezygnowac z moich ulubionych przysmakow.

Jeszcze raz dziekuje

Valentine

1. Data: 2001-07-23 19:56:02

Od: "Terry" <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

W najblizszych dniach podam Wam dalszy ciag diety. Bedzie tez cos dla
wegetarianow, lista kalorii, przepisy, jak odpuscic sobie male grzeszki
lakomstwa itd.
Powodzenia
Terry

1. Data: 2001-07-23 22:12:35

Temat: R: Dieta Weight Watchers cz.2
Od: "Terry" <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

Przed przystapieniem do diety fajnie by bylo zrobic sobie takie wykresy na
tydzien albo 2: Gdzie po kazdym posilku bedziemy zaznaczali to co zjedlismy.
Dla pan:
Data..
FA OOOOO
PR OOOO
G OOO
L OO
F OO
Dla panow.
Data.......
FA OOOOOOO
PR OOOOOO
G OOOO
L OOO
F OOO
Ja np. pije kawe melita (to taka w duzym kubku) dolewam sobie mleka i
zaznaczam sobie ź porcji L i tak moge spokojnie wypic 3 kawy. Druga porcja
L to 1 jogurt normalny 180g (chudego nie lubie) robie sobie mieszanine z
roznymi platkami zbozowymi, idealnie nadaje sie na podwieczorek.
Dzisiaj na obiad zrobilam zupe pomidorowa (troszke ryzu i bez smietany),
salatke z ziemniakow, po gruszce i wynocha..
Moja salatka z ziemniakow (na 2 osoby). 200 g ziemniakow ugotowac
poprzedniego dnia w obierkach, obrac i pokroic w plastry, 2 jajka gotowane
na twardo, puszka tunczyka 155g, garsc rukoli, pomidor, kawalek ogorka,
troche cebulki, troche poszatkowanej czerwonej kapusty, i jakiejs innej
salaty. Wegeta do smaku, 3 lyzeczki oliwy z oliwek i sok z cytryny. Zamiast
ziemniakow mozna dodac ugotowany na sypko ryz .
Mozna powtarzac te same dania w tygodniu ale nie za czesto, powinno byc
zroznicowane. Aby dodac smaku mozna risotto albo makaron posypac dwiema
lyzeczkami startego sera (20 kalorii), do pieczywa mozna dodac lyzeczke
marmolady(50 kalorii). Nalezy uwazac aby nie spozywac duzo jaj ze wzgledu na
choresterol. Z miesa nalezy usuwac kazdy widoczny tluszcz.
WARZYWA - V
Chociaz warzywa gotowane czy surowe mozna spozywac ile sie chce, to jednak
na niektore trzeba uwazac ze wzgledu na wysoka zawartosc kalorii. Cebula,
bob, sok pomidorowy (200 g), groch swiezy i z puszki, kielki (100g),
przecier pomidorowy 75g
MLECZNE - L
Cappuccino 1 (100ml L + 20 kal), lody owocowe kubeczek (1 L+ 80 kal), lody
smietankowe 1 kulka (1/2 L + 45 kal) a kubeczek (1 L + 90 kal), 25 g mleka w
proszku (1L), 250 ml mleka odtluszczonego (1L), 250 ml mleka pelnego (1 L +
60 kal), 250 mljogurt owocowy chudy (1L+1F), 250 ml jogurt pelny (1L+70
kal),125 ml jogurt ze zbozem (czy z otrebami)( 1/2 L+1/2 FA).
OWOCE- F-1 porcja to:
Ananas 150g, brzoskwinie 120g, arbuz 300g, pomarancze 180 g, sok z
pomarancza 150 ml, banany 90g, czeresnie 100g, truskawki 150g, owoce suszone
20g, poziomki, jagody 150g, kiwi 120 g, lichees 8 sztuk, mandarynki 150 g,
jablko 150 g, gruszka 150g, morele 150g, sok owocowy bez cukru 80 ml,
winogron 100g, rodzynki 20g.
MIESO, NABIAL, RYBY (PR) 1 porcja to :
30 g miesa (cielecina, wieprzowe, baranina, wolowina, krolik, drob , ozorek,
mortadela, ryby, flaczki, dziczyzna, salame, szynka, sery itd)
60 g tunczyka, gamberetti, twarozek, tofu.
Maslo arachidowe 1 lyzeczka, fasola, groch soja (20g surowe albo 60 g
gotowane), mleko sojowe 250 ml , 1 jajko
MACZNE (FA) 1 porcja to:
20 g ryz prazony, otreby, crackers, maka, maka ziemniaczana, popcorn,
grissini, jeczmien, ryz (gotowany 40g),fasola 20g, ziemniaki 100g, pieczywo
30g, bulka tarta 20g, biszkopty 16g, ciastka suche 16 g.
DODATKOWE: bialko 10 kal, napoje gazowane 1 puszka 150 kal, besciamella 3
lyzki 100 kal, piwo 250 ml 100 kal, maslo 1 lyzeczka 35 kal, czekolada 30g
150 kal, ser tarty 1 lyzeczka 10 kal, mleko pelne 1 lyzka 10 kal, maskarpone
20g 90 kal, miod 1 lyzeczka 20 kal, smietana 20g 50kal, pesto 1 lyzka 100
kal, wino 2 lyzeczki 10 kal, wino albo szampan 130 ml 100 kal, whisky, gin,
cognac 60 ml 150 kal, cukier 1 lyzeczka 20 kal.
Ogladajcie dokladnie etykietki a sami bedziecie wiedzieli ile bedziecie
mogli jesc.

1. Data: 2001-07-24 06:15:34

Temat: Re: Dieta Weight Watchers cz.2
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Terry <e...@f...ch> wrote in message
lody
> smietankowe 1 kulka (1/2 L + 45 kal) a kubeczek (1 L + 90 kal),

czyli jesli zjemy 1 kulke lodow to zaliczmy sobie 1/2 porcji mlecznej i
dodatkowo 45 kcal z tych 700, ktore mozna w tygodniu zjesc dodatkowo?

> [...]
> 20g, poziomki, jagody 150g, kiwi 120 g, lichees 8 sztuk, mandarynki 150 g,
> jablko 150 g, gruszka 150g, morele 150g, sok owocowy bez cukru 80 ml,

owocow malo jak dla mnie, zwykle jem wiecej
Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2001-07-24 19:27:23

Od: "Terry" <e...@f...ch> szukaj wiadomości tego autora

........smietankowe 1 kulka (1/2 L + 45 kal) a kubeczek (1 L + 90 kal),
> czyli jesli zjemy 1 kulke lodow to zaliczmy sobie 1/2 porcji mlecznej i
> dodatkowo 45 kcal z tych 700, ktore mozna w tygodniu zjesc dodatkowo?
..Tak, albo mozesz 1 porcje L odpisac od 14 PF(fakultatywnych) i 45 kcal od
700 dodatkowych
.........150 g, gruszka 150g, morele 150g, sok owocowy bez cukru 80 ml,
> owocow malo jak dla mnie, zwykle jem wiecej
No niestety owoce zawieraja duzo cukru, ale tygodniowo mozesz zjesc
dodatkowo 3 owoce.
Terry

1. Data: 2001-07-26 08:13:59

Od: "Valentine" <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi,

Zapoznalam sie z zasadami diety i sa jak na dzien dzisiejszy ok :)
Od poniedzialku zaczynamy sie odchudzac, ale mam malenka prosbe. Zapewne
macie jakies sprawdzone przepisy na dania obiadowe i kolacje. Bardzo prosze,
w miare waszych mozliwosci o umieszczenie ich na grupie. Napewno ulatwia mi
przygotowywanie dan.

Z gory bardzo Wam dziekuje

Pozdrawiam
Valentine