ciasto bananowe

1. Data: 2001-07-23 08:28:23

Temat: ciasto bananowe
Od: "tomek" <t...@d...ds2.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi Drodzy!

W związku z padnięciem dysku straciłam kilka dobrych przepisów w tym na
ciacho bananowe, jeśli dobrze pamiętam był to przepis Magdaleny Bassett.
Proszę niech ktoś się zmiłuje i mi go podeśle, bo banany mi zgniją.
A i czy ten brązowy cukier koniecznie musi być brązowy?

Pozdrowienia
Urszula

1. Data: 2001-07-23 08:53:58

Temat: Re: ciasto bananowe
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto bananowe
110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu
(jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka, ubijac
1
minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac
1
minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco
sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka,
przelac
do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo
brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie
opadaja
na dno.

pozdry Monika

p.s. ja nie dodaje broznowego cukru, tylko krysztal i tylko 100g i wychodzi
pycha!:)
w domu zostal sie jeszcze kawaleczek bo zrobilam tyle co, ale chyba nie
dotrwa do mojego powrotu z pracy:) ech tej moj lakomczuszek:) hiih

1. Data: 2001-07-26 18:57:31

Od: Marzenka <m...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 Jul 2001 10:53:58 +0200, "maua piegowata"
<m...@b...artcom.pl> wrote:

Dziś postanowiłam, że pierwszy raz wypróbujęten przepis.
Ciasto wyszło rewelacja!!!!!
Mam tylko mały aneks do przepisu - jeżeli posiada sięw domu wiecznie
głodne 4 miesięczne niemowlę kwękające od czasu do czasu i nie posiada
się miksera a zato posiada się makutrę i gałkę. :))))))

>W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka, ubijac
>1minute.

ręcznie w makutrze - wyszło koło 45 minut, ale tak to utarłam, że
drobinki cukru nie bylo. :)

> Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac
>1
>minute,

około 20 minut kręcenia

> dodac banany

najgorzej poszło mi z bananami...gniotlam je widelcem z 15 minut i
zaczynalam miec powoli dosc :)

> i reszte maki, ubijac 3 minuty.

5 minut

Ciasto wyszlo POEZJA.
Tylko rodzynki splynęły mi na dno - pewnie zbyt mało zdeterminowana
byłam w tym kręceniu w makutrze :))))
Polałam to dla fantazji polewą rumową i jest mniam.
dzięki za przepis :)))))))

--
======---> Marzenka i Qba (18.03.01)<---======
Jesli pedzisz bimber pamietaj:

1. Data: 2001-07-27 00:04:18

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Marzenko, bardzo dziekuje za komplement. Proponuje, zebys zazadala
miksera do kuchni, dobrego, wolnostojacego, jako prezent za niemowle
(jako jeden z prezentow....)
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-27 05:46:39

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenka" <m...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się miksera a zato posiada się makutrę i gałkę. :))))))

> ręcznie w makutrze - wyszło koło 45 minut, ale tak to utarłam, że

Rany Boskie !!! Postawa a raczej Twoja determinacja godna podziwu ;-))

Magda ma racje, zazadaj miksera - zjedli w domu ciasto, smakowalo,
chca wiecej - musi byc mikser ;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-27 07:49:18

Od: Marzenka <m...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Jul 2001 07:46:39 +0200, "Barbara"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Rany Boskie !!! Postawa a raczej Twoja determinacja godna podziwu ;-))

A wiecie........lubię usiąść sobie w kuchni......
Jak bulgocze w garnku pyszny obiad, gra radio, dziecię gaworzy w
foteliku a ja makutrę na kolana i sobie kręcę....trochę to
staroświeckie ale czasem tak lubię :)))))))))

>Magda ma racje, zazadaj miksera - zjedli w domu ciasto, smakowalo,
>chca wiecej - musi byc mikser ;-))

hm..za parędni mam urodziny........hm...ale już dostałam komórczasa
wymarzonego....co robić.......może mamie powiem...?????niech mama albo
teściowa mi kupią :)
genialny pomysł nie???:))))))))

--
======---> Marzenka i Qba (18.03.01)<---======
Jedna nieprzespana noc, trochę wódki - i człowiek zaczyna żyć...

tiramisu
sos do gyrosa
GOZLEM
Hipotetyczne rozwazania, czyli...