tiramisu

1. Data: 2001-07-23 07:42:43

Temat: tiramisu
Od: "Ewa Wojtkiewicz" <e...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatni pojawiło się sporo deserów, lodów o smaku tiramisu, czy może ktoś
zna przepis na samo tiramisu.

Pozdrawiam wszystkich grupowiczów

Ewa

1. Data: 2001-07-23 08:43:38

Temat: Re: tiramisu
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Wojtkiewicz wrote:

> Ostatni pojawiło się sporo deserów, lodów o smaku tiramisu, czy może ktoś
> zna przepis na samo tiramisu.

http://www.kuchnia.3miasto.pl/1189.htm i następne

Poza tym w TVN powtarzają Big Brothera - w jednym z odcinków Klaudiusz
robi tiramisu "na żywo"
:))

sadyl

1. Data: 2001-07-23 08:50:33

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
:
:
: Ewa Wojtkiewicz wrote:
: >
[...]
: :))

Za rada Krysi T. dodalam do masy serowej troche wina (Krysia proponowala
Marshal, a ja mialam Martini). Proporcje wina wg smaku (w moim przypadku tak na
oko to ok. 100 ml)
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-23 08:56:22

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym w TVN powtarzają Big Brothera - w jednym z odcinków Klaudiusz
> robi tiramisu "na żywo"
> :))
>
> sadyl

to ja juz wole sobie poszukac sama.... :)
pozdry Monika

1. Data: 2001-07-23 18:30:30

Od: "Monika" <r...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich :) Od niedawna sobie Was czytam, a pierwszy raz
postanowiłam coś napisać.
W kwestii tiramisu oczywiście. Przepis mam od najprawdziwszego znajomego
Włocha i to prowadzącego knajpkę. Tenże Włoch każde odstępstwo od tego
przepisu traktował jak ciężkie przestępstwo, a na wszelkie propozycje typu
dodawania np. wina do masy wpadał w dziką furię :). Jego przepis przeniosłam
do mojego kulinarnego repertuaru z jedną malutką zmianą (ale nic oczywiście
mu nie powiedziałam). Jest dziecinnie prosty. Trzeba zakupić jedną dużą lub
dwie małe paczki biszkoptów (tych podłużnych, kruchutkich), 2 pudełka serka
mascarpone czyli 0,5 kg. Dalej zaparzyć dobrą i diabelsko mocną kawę (tak
żeby było ok. 250 ml naparu) i dodać do niej Amaretto. Teraz 4 żółtka z ok.
szklanką cukru pudru (to zależy od tego czy ktoś lubi mniej czy bardziej
słodkie) ucieramy, dodajemy serki mascarpone, a na koniec delikatnie
mieszamy z mocno ubitą pianą z białek. I tu następuje moja innowacja : żeby
całość można było podać w formie torciku rozpuszczam łyżeczkę żelatyny w
odrobinie gorącej wody i szybko mieszam z masą serową żepy się nie zrobiły
jakieś paskudne kluchy. Dalej na dnie tortownicy układam namoczone w kawie z
amaretto biszkopty, potem warstwa masy, potem warstwa nasączonych biszkoptów
i na wierzch druga warstwa masy i do lodówki. Prze podaniem trzeba posypać
grubo gorzkim,prawdziwym kakao. I jest naprawdę pyszne.
Pozdrawiam wszystkich
Monika

Użytkownik Ewa Wojtkiewicz <e...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9jgkpn$br4$...@h...teta.com.pl...

1. Data: 2001-07-24 05:53:22

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <r...@s...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i na wierzch druga warstwa masy i do lodówki. Prze podaniem trzeba posypać
> grubo gorzkim,prawdziwym kakao. I jest naprawdę pyszne.

A ja mam pytanie jak duza musi to byc tortownica, zeby cala masa miala
wyglad wlasnie torcika a nie chudego placka

Kaczucha

1. Data: 2001-07-24 18:51:52

Od: "Monika" <r...@s...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raczej mała, o średnicy ok. 22 cm.
Pozdrawiam
Monika

Użytkownik Iwona Malek <i...@c...at> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:m3877.60152$O...@n...chello.at...

1. Data: 2001-07-29 08:10:04

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

No i zrobilam:)) Powalilo to mojego mezusia na kolana, stwierdzil, ze
tiramisu bije na glowe dotychczas moje popisowe ciasto Huculke (tak na
marginesie moze ktos chce przepis?) i od tej pory tiramisu jest jego
ulubionym slodyczem:)))

Ha ha dzieki monika za podpowiedz i przepisik:)))

Kaczucha

> Raczej mała, o średnicy ok. 22 cm.
> [...]

sos do gyrosa
GOZLEM